וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שוב טוען: הפסדתי במספר הקולות - בגלל המהגרים הלא-חוקיים

24.1.2017 / 11:36

נשיא ארה"ב, שגבר על קלינטון במספר האלקטורים אך הפסיד לה בסך הקולות, שב על קביעותיו כי יריבתו נהנתה מקולותיהם של "שלושה עד חמישה מיליון קולות". שר החוץ המיועד עבר משוכה חשובה בסנאט

עריכת וידיאו: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חזר הלילה (שלישי) על טענותיו כי במהלך מערכת הבחירות האחרונה הצביעו מיליוני בני אדם באופן לא חוקי, מה שהוביל לניצחונה של הילרי קלינטון בסך הקולות הכללי. לפי דיווח בוושינגטון פוסט, הנשיא אמר במהלך פגישה עם הנהגת בית הנבחרים כי היה מנצח גם בסך הקולות הארצי, ולא רק במספר האלקטורים, "אלמלא שלושה עד חמישה מיליון איש שהצביעו בצורה לא חוקית". לטענותיו אין שום אישור מצד גורמים רשמיים.

טראמפ, שניצח במניין האלקטורים 304 מול 227 (התוצאה המקורית הייתה 306 מול 232, אבל כמה אלקטורים הצביעו למועמדים אחרים על דעת עצמם, ע"נ), קיבל 2.8 מיליון קולות פחות מיריבתו הדמוקרטית. זו הפעם החמישית בהיסטוריה שבה נשיא מנצח במניין האלקטורים על אף שקיבל פחות קולות מיריבו. מצב זה התרחש שלוש פעמים במאה ה-19, ופעם נוספת בשנת 2000, אז ניצח ג'ורג' בוש הבן את המועמד הדמוקרטי אל גור.

עוד ידיעות על שלטון טראמפ
מיישם את ההבטחות: טראמפ נסוג מהסכם הסחר הענק של אובמה
בלוח השחמט הגדול של המזרח התיכון, הבטחות הן רק הבטחות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מראה את הצו עליו הוא חתם בבית הלבן, 23 בינואר 2017. רויטרס
לא מוכן לקבל את הפסדו בסך הקולות. טראמפ, אתמול/רויטרס

מאז שניצח בבחירות ב-8 בנובמבר, התייחס טראמפ כמה פעמים לסוגיה. הוא כתב בטוויטר כי אם סך הקולות הכללי היה זה שקובע את זהות המנצח, היה מנהל קמפיין שונה לחלוטין, ומשקיע יותר זמן ומשאבים במדינות כמו ניו יורק וקליפורניה, השוות יחד 84 אלקטורים ומזוהות עם המפלגה הדמוקרטית. הוא גם העלה בעבר את הטענה שלפיה למעשה ניצח בסך הקולות. ב-27 בנובמבר צייץ: "בנוסף לכך שניצחתי ניצחון מוחץ בחבר האלקטורים, ניצחתי גם בסך הקולות אם מפחיתים את מיליוני האנשים שהצביעו באופן לא חוקי".

היום צפוי הנשיא להיפגש עם הנהגת הסנאט. הוא גם צפוי לשוחח בטלפון עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, כחלק מסבב השיחות שהוא מקיים עם מנהיגי העולם. ביום ראשון שוחח טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואתמול עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א- סיסי. בשעות הצהריים צפוי הנשיא להיפגש עם ראש הCIA- הנכנס מייק פומפאו. הלילה אושר מינויו של האחרון בסנאט, ברוב של 66 תומכים מול 32 מתנגדים. בין התומכים היו 15 סנאטרים דמוקרטים, בעוד סנאטור רפובליקני אחד, ראנד פול, התנגד למינוי. פומפאו, שכיהן טרם מינויו כחבר בית הנבחרים מטעם קנזס, הושבע הלילה לתפקידו על ידי סגן הנשיא מייק פנס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שר החוץ האמריקני רקס טילרסון. רויטרס
ריצה את מתנגדיו. שר החוץ המיועד טילרסון/רויטרס

הלילה אישרה ועדת החוץ של הסנאט את מינויו של רקס טילרסון לשר החוץ, ברוב של 11 מול עשרה חברים. כעת יעבור המינוי לאישור סופי של הסנאט, בהצבעה שתתקיים ככל הנראה בשבוע הבא. בתחילה, סירבו שלושה סנאטורים רפובליקנים הנחשבים ליריבים של טראמפ - ג'ון מקיין, לינדזי גרהאם וג'ון מקיין - לגלות כיצד יצביעו, דבר שהעמיד בספק את היכולת לאשר את המינוי לאור הרוב הרפובליקני בסנאט העומד על 52 מול 48.

השלושה אף ביקרו אותו על קשריו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והקשו עליו בשאלות בעת השימוע הפומבי בסנאט. זו גם הסיבה בגינה לא התקיימה הצבעה בוועדה עד אתמול. ואולם, ביומיים האחרונים, התרצו השלושה והודיעו כי יתמכו במינוי, מה שסולל הלכה למעשה את דרכו של טילרסון לכס הדיפלומט מספר 1 של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully