וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו ההיסטוריון פרופ' זאב צחור, ממייסדי מכללת ספיר

ההיסטוריון, שהיה נשיא המכללה בשער הנגב, מת בגיל 76. צחור הקדיש את חייו לפיתוח האקדמיה בנגב ולימד במשך גם שנים באוניברסיטת בן גוריון. "שם למטרת חיים לפעול לקירובה ופיתוחה של ההשכלה והאקדמיה לפריפריה"

פרופ' זאב צחור נשיא המכללה האקדמית ספיר. יורם לימודים
"מנהיג אקדמי משכמו ומעלה". פרופ' זאב צחור/יורם לימודים

ההיסטוריון פרופ' זאב צחור, נשיא מכללת ספיר לשעבר, הלך לעולמו היום (שני) בגיל 76. צחור, ממייסדי המכללה בנגב, שימש כמזכירו של ראש הממשלה לשעבר דוד בן גוריון ולאחר מכן החל בקריירה אקדמית שבמסגרתה התמקד בנושא ההיסטוריה של ארץ ישראל ושימש כפרופ' מן המעניין באוניברסיטת בן גוריון. בין היתר היה מייסדי תנועת "שלום עכשיו", אולם את מרבית חייו הקדיש לטובת פיתוח האקדמיה בנגב.

מכללת ספיר פרסמה הודעת אבל בעקבות מותו של אחד ממייסדיה. "זאביק היה מנהיג אקדמי משכמו ומעלה המזוהה יותר מכל עם הרוח המיוחדת של מכללת ספיר, אותה אנו מכנים 'רוח ספיר' המשלבת מצוינות אקדמית עם סולידריות ויזמות חברתית, חיבור לקהילה ופיתוח הנגב" אמר נשיא המכללה פרופ' עומרי ידלין. "הוא היה ועודו דמות אהובה על כל הקהילייה של מכללת ספיר והוא יחסר לנו מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
שני עצורים בקטטה בבית המשפט בחיפה בדיון של ראש מועצה החשוד ברצח
תיעוד מרהיב: עשרות כרישים אותרו בחוף תחנת הכוח אורות בחדרה
שרת המשפטים בחוות דעת רשמית: קנסות בלי רישום פלילי לצרכני סמים קלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המזוהה יותר מכל עם הרוח המיוחדת של המכללה ". מכללת ספיר בשער הנגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד גלעד שר, יו"ר הוועד המנהל וחבר הנאמנים של המכללה, הוסיף כי "זאביק היה הדמות המזוהה ביותר עם המכללה. זאביק היה חלוץ בעשייתו ונחוש מאוד לכל אורך הדרך על פיתוחה של המכללה ותרומתה לפיתוח הנגב. ספיר התברכה באיש והוא יחסר לכולנו".

גם התנועה הקיבוצית פרסמה הודעת אבל על פטירתו של פרופ' צחור, שהיה בעברו חבר קיבוץ רמת הכובש. "איבדנו היום איש התיישבות ותיק שידע לשלב בין הרוח להקמה וחיזוק ההתיישבות בנגב ובדרום בכלל", אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר. "פרופ' צחור שם לו למטרת חיים לפעול למען קירובה ופיתוחה של ההשכלה והאקדמיה לפריפריה. התנועה הקיבוצית משתתפת בצערו של חברנו יגאל צחור וכל בני המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully