וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח הנערה בגליל: חברה ללימודים ארב לה בדרך הביתה – ודקר אותה למוות

הנער נאשם כי רצח בחודש שעבר את וג'דאן אבו חמיד, בת 16 מכסרא-סמיע, לאחר שזו סירבה לנהל עמו מערכת יחסים רומנטית. לפי האישום, הוא המתין לה בדרך מבית הספר, דקר אותה ונמלט. עם הסרת חלק מצו איסור הפרסום עולה כי הוא נעצר שעות לאחר הרצח

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: ניב מעוז

בן 17 מהצפון נאשם ברצח הנערה וג'דאן אבו חמיד, בת 16 מהכפר כסרא-סמיע, בחודש שעבר – כך הותר היום (שני) לפרסום עם הגשת כתב האישום נגד הנער, שבמסגרתו הוסר באופן חלקי צו איסור הפרסום שהוטל על החקירה. הרקע למעשה הוא סירובה של הנערה לנהל עמו קשר רומנטי.

הרצח אירע ב-20 בדצמבר. בשעות הצהריים התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה על מציאת גופה של נערה בפארק בגליל העליון כשעליה סימני אלימות. כוחות משטרה הגיעו למקום, ובמקביל כוחות איתרו את הנער בביתו ולקחו אותו לחקירה.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לנוער, אבו חמיד, תלמידת כיתה י"א בבית הספר התיכון המשותף לכפרים כיסרא וסמיע, פגשה בפארק את הנער, עת המתין לה בדרכה מבית הספר שבו למדו שניהם. לאחר שפגש בה, התעורר בין השניים ויכוח, שבמהלכו דקר הנאשם את אבו חמיד דקירות רבות בכל חלקי גופה, שגרמו למותה. בכתב האישום נטען כי הוא דקר אותה בעת שהפנתה לו את הגב.

לקריאה נוספת:
"סבלה כל כך בחייה הקצרים": הרצח המסתורי של וג'דאן בת ה-17
הרצח בגליל: אלפים צעדו לזכרה של וג'דאן - וביקשו תשובות

וג'דאן אבו אחמד בת ה-17 מכפר כסרא. hledawy.net, אתר רשמי
נרצחה בדרך חזרה מבית הספר. וג'דאן אבו חמיד/אתר רשמי, hledawy.net

המשטרה עיכבה לחקירה את הנער כשעה וחצי לאחר שעובר אורח גילה את גופתה של אבו חמיד מוטלת בפארק הנמצא מול ביתה, ובהמשך הוא נעצר. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

חוקרי היחידה המרכזית של משטרת המחוז הצפוני שהגיעו לזירה גבו עדויות, אספו ממצאים וכאמור עצרו את הנער בחשד למעורבות באירוע תוך זמן קצר. למרות החיפושים הקדחתניים, עד היום לא מצאה המשטרה את הסכין שבאמצעותה בוצע הרצח. לחוקריו מסר הנער כמה גרסאות סותרות שנעו בין הודאה ברצח, הודאה בכך שהיה עמה והכחשה גורפת למעורבת כלשהי באירוע. עם זאת, גורמים במשטרה טוענים כי בידיה ראיות מוצקות הקושרות את הנאשם למעשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זירת רצח הנערה בת ה-17 בכסרא סמיע, 21 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
גופתה של וג'דאן נמצא מוטלת במקום. זירת הרצח בפארק הסלעים בכסרא-סמיע/אדריאן הרבשטיין

עזאת אבו חמיד, אביה של וג'דאן, אמר היום כי מדובר במעשה נבלה על ידי אדם חסר אנושיות. לדבריו, הוא ומשפחתו לא יקבלו כל התנצלות מהוריו של הנאשם ברצח.

"הילדה איננה, אבל החיוך שלה ממשיך איתנו - משפחתה, החברים, החברות, הכפר וכל מדינת ישראל", סיפר עם הגשת כתב האישום. "אין מי שלא ראה את תמונתה ושמע את סיפורה. זה מקרה מזעזע שנעשה לא בידי בנאדם, אלא בידי חזיר שגדל בבית של חזירים. הם לא יודעים מה זו אנושיות. אני מקווה שימוצה אתו הדין והוא יקבל עונש מקסימלי, בלי להתחשב בכך שהוא קטין, כי מי שעשה ותכנן וארב ורצח לא פעל כמו קטין. הוא נולד בבית של חזירים ומשפחתו מגבה אותו. גם אחרי שהוגש כתב אישום, הם ממשיכים לגבות אותו. אנחנו לא רוצים תנחומים ממשפחת הרוצח".

משפחת הנאשם נאלצה לעזוב את הכפר אחרי הרצח

אביה של הנרצחת: "אני מקווה שימוצה אתו הדין והוא יקבל עונש מקסימלי. לא צריך להתחשב בהיותו קטין. משפחתו עדיין מגבה אותו"

זמן קצר אחרי הרצח כבר טענו תושבי הכפר כי הנער שנעצר רצח את אבו חמיד בעקבות סירובה להיענות לחיזוריו. לאחר מכן אף נפוצו טענות ולפיהן בעבר תקף אותה בשל אותה הסיבה.

מנגד, נזיר רבאח, מנהל בית הספר שבו למדו השניים, אמר לוואלה! NEWS כי "כל הסיפורים על התקיפות הן שמועות בלבד. זה תלמיד שקט מאוד ולא שמעתי אף פעם שהוא הציק לה. אם תלמיד מציק לתלמידה אז יש לנו יועץ טיפולי וצוות שלם שמטפל בזה. כאן לא היה מצב כזה".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, משפחתו של הנאשם נאלצה לעזוב את הכפר ימים אחדים אחרי הרצח. שעתיים אחרי הלווייתה של הנערה, הושלך רימון רסס אל עבר בית משפחתו ובמסגרת הסכם ההודנא שהושג בתיווכו של השייח מואפק טריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, המשפחה עזבה את ביתה והעתיקה את מגוריה לכפר דרוזי אחר בסביבה.

כתב אישום נגד הרוצח של הנערה וג'דאן אבו חמיד, שנרצחה בכפר כסרא, בימ"ש מחוזי חיפה. ינואר 2017. ערן גילווארג
"הרוצח נולד למשפחה של חזירים". משפחת הנרצחת מחוץ לביהמ"ש בחיפה, היום/ערן גילווארג
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צעדה לזכר וג'דאן אבו חמיד בכפר סמיע, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המשפחה עברה לכפר יאנוח כי היא פוחדת מנקמה", אמר מקורב למשפחה. "בהתחלה הייתה התנגדות, כי בהסכם ההודנא הראשון הוחלט לשמור על איפוק למשך חצי שנה עד שהתמונה תתבהר, והוא לא כלל דרישה מהמשפחה תצא מהכפר. בסוף, סב המשפחה הכריע ואמר שבגלל הסכנה הנשקפת ועל מנת להרגיע את הרוחות, עדיף לעזוב את הכפר". משפחתו של הנער נחשבת לאמידה, מכובדת ומוכרת בעדה הדרוזית.

בעקבות הרצח גאתה מתיחות בין שני הכפרים כסרא וסמיע, החולקים, בין היתר, מועצה מקומית ותיכון. מעשי ההתנכלות והחשש המוחשי מנקמה החלו להתעורר שעות אחדות בלבד אחרי שהתגלתה גופתה של וג'דאן, והמקום הראשון שבו הורגשה מתיחות היה בית הספר. בין היתר הושלך צמיג בוער לחצר בית הספר והכפשות וגידופים הושמעו כלפי צוות בית הספר והמנהל, תושב סמיע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעתיים לאחר הלווייה הושלך רימון רסס אל עבר בית משפחת הנאשם. הלווייתה של וג'דאן, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully