וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב ריטמן הסביר לבג"ץ: "החמאתי על מראה טוב, לא השפלתי"

23.1.2017 / 0:23

פרקליטי מפקד להב 433, שהתיק נגדו בחשד להטרדה מינית נסגר והוא שב למשטרה, הזכירו את הפסיקה לגבי ניצב בדימוס ניסו שחם שהתבטא נגד מתנחלים, ולפיה "לא כל אמירה כושלת של בעל תפקיד דומה לרעותה". עו"ד המתלוננת: "ישפוט הציבור אם יש לו עניין בניצב שמטריד מינית"

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: היועמ"ש החליט לסגור את התיק נגד ניצב רוני ריטמן, דצמבר 2015)

ניצב רוני ריטמן, מפקד יחידת להב 433, מסר היום (ראשון) לבג"ץ את תגובתו על החלטת המפכ"ל רוני אלשיך להחזירו לתפקיד ולא לנקוט נגדו בצעדים משמעתיים, לאחר שנסגר תיק החקירה נגדו בגין הטרדה מינית של צ', שוטרת שהייתה תחת פיקודו. בתגובה, שהגישו עורכי דינו אופיר שטרסנוב, ירון לונדון ואיתי כהן, נטען כי "הקורא את הודעותיו של הקצין יתרשם על נקלה כי מדובר באמירות המחמיאות על מראה טוב, אך מבלי להשפיל אדם מסוים או להתייחס בצורה בוטה לאיברים ספציפיים".

כתקדים משפטי להחלטה להשיב את הניצב לתפקידו, ציינו עורכי הדין בפני בית המשפט את הפסיקה בשנת 2007, בעקבות התבטאותו הבוטה של ניצב בדימוס ניסו שחם בזמן יישום "תכנית ההתנתקות" מרצועת עזה בגנות ציבור המתנחלים. על פי אותה פסיקה, "לא כל אמירה כושלת של בעל תפקיד ציבורי דומה לרעותה".

עוד בוואלה! NEWS:
בג"ץ למשטרה: נמקו ההחלטה להשאיר את ניצב ריטמן כמפקד להב 433
המדינה לבג"ץ: "ניצב ריטמן הוחזר חרף ההמלצות בשל בעיות ראייתיות"
בג"ץ למשטרה: נמקו ההחלטה להשאיר את ניצב ריטמן כמפקד להב 433

תנ"צ רוני ריטמן. אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
"רצון כן ואמיתי לשתף פעולה באופן מלא". ריטמן/חטיבת דובר המשטרה

ריטמן אף הסביר בתשובתו כי העובדה שאישר בחקירתו את העובדה שהחמיא למתלוננת על המראה החיצוני הגיעה מתוך "גילוי לב ורצון כן ואמיתי לשתף פעולה באופן מלא". הוא הוסיף בדבריו גם את הפרשנות של היועץ המשפטי למשטרה שאול גורדון להחלטה לסגור את התיק, לטענתו, בשל חוסר אשמה: "קביעה זו פירושה כי אפילו אם נקבל את גרסת המתלוננת כאמת לאמיתה, ללא היסוס וללא פקפוק, הרי שהמעשים המיוחסים לו אינם חוצים את אותו רף מינימלי הנדרש כדי להפוך למעשה לא ראוי לעבירה פלילית".

העתירה נגד המפכ"ל ונגד ריטמן הוגשה לאחר שאלשיך החליט להחזיר את הניצב לתפקידו. שופטי העליון הורו למשטרה ולריטמן, המיוצג באופן פרטי בהליך זה, להסביר את ההחלטה מדוע לא יינקטו צעדים מנהליים בעניינו. עורך הדין חי בר-אל, המייצג את המתלוננת צ', מסר כי "דבריו של ניצב ריטמן לפיהם תיקו נסגר מחוסר אשמה, הינם שקר גס, ואף המדינה אינה טוענת כך". לדבריו, "המדינה בעצמה טענה בבג"ץ כי 'ההחלטה לא עוסקת בהיעדר אשמה' אלא בחוסר עניין לציבור. ישפוט הציבור אם יש או אין לו עניין בניצב שמטריד מינית פקודות שלו".

(עידכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully