וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין זמן להגיע לכולם": סערה בדיון על השתתפות שרים בהלוויות חללים

לוואלה! NEWS נודע כי נציגי הממשלה ביקשו שלא לחייב את השרים להגיע להלוויית כל החללים, אלא רק לאלה שנהרגו בפעילות מבצעית או בפיגוע. הורים שכולים שהיו בדיון זעמו על הבקשה, ולא אישרו את המלצת הממשלה

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: ריאיון באולפן וואלה! NEWS עם יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, בשבוע שעבר)

לאחר היעדרותם של שרי הממשלה מהלוויות הצוערים שנהרגו בפיגוע הדריסה בירושלים, התכנסה היום (ראשון) המועצה הציבורית להנצחת החייל, יחד עם נציגי הממשלה, מערכת הביטחון וארגון "יד לבנים", לדיון על גיבוש הנוהל שיחייב נציגות ממשלתית בהלוויות של חללי צה"ל ומערכת הביטחון. לוואלה! NEWS נודע כי במהלך הדיון עלו חילוקי דעת בין נציגי הממשלה למשתתפים האחרים, באשר לאופי הנוהל.

לפי גורמים שנכחו בדיון, נציגי הממשלה הלינו על הדרישה לפיה שרי הממשלה ייקחו חלק בכל הלוויה של חלל, וביקשו שתתמקד בהגעה להלוויות חללים שנפלו בעת פעילות מבצעית או בפעולות איבה בלבד. זאת, בטענה שאילוצי לוחות הזמנים העמוסים של שרי הממשלה לא יאפשרו להם להגיע לכל ההלוויות. לעומת זאת, גורמים בצה"ל התעקשו כי יש ליצור אחידות, ולא לאפשר מצב של איפה ואיפה בין החללים.

עוד בוואלה! NEWS:
הקבינט דחה פה אחד את ההצבעה על החלת הריבונות במעלה אדומים
בעקבות פרסום וואלה! NEWS: חוק חדש להכרה בנפגעי טרור בחו"ל
ראש הסגל בלשכת נתניהו: המתווה החלופי לפינוי עמונה לא אפשרי

הלוויתה של שיר חג'אג' שנהרגה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, בית עלמין הר הרצל, ירושלים. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
הלווייתה של שיר חג'ג' שנרצחה בפיגוע בירושלים/נועם מושקוביץ

הגורמים אף סיפרו כי הסתייגות הממשלה מהנוהל עוררה סערה בדיון המועצה הציבורית להנצחת החייל, שחלק מחבריה הם הורים לחללים שהתאבדו או מתו בגלל בעיות בריאותיות. הוועדה לא קיבלה את המלצת הממשלה, ודרשה ששרי הממשלה יגיעו לכל הלוויות צה"ל. הממשלה הייתה אמורה לאשר היום (ראשון) את הנוהל, אך ככל הנראה נמנעה מכך בשל חילוקי הדעות בנושא.

יוזמה נוספת שעלתה בפגישה היא כי שרי ממשלה יחויבו להגיע גם לימי השבעה והאבל של החללים שנהרגו בפעילות מבצעית, תאונת אימונים או פעולת איבה, בנוסף לנוכחות השרים בהלוויות עצמן. במקביל, נידונה ההצעה כי גם אלופי צה"ל יחויבו לקחת חלק בהלוויות חללים.

הלוויתו של ארז אורבך, שנהרג בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, בית עלמין כפר עציון. ינואר 2017. אורי שכטר, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתו של ארז אורבך שנרצח בפיגוע בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, אורי שכטר

עם זאת, המלצת הוועדה אינה מחייבת, ושר הביטחון ומזכיר הממשלה יכולים להכריע כי למרות הכול, הנוהל יחול רק על הלוויות חיילים שנהרגו בפעילות מבצעית או בפיגוע טרור. כמו כן, באשר להצעה כי אלופי המטה הכללי ישתתפו בכל ההלוויות, היוזמה טעונה באישור הרמטכ"ל.

מזכירות הממשלה הכחישה את הטענות על חילוקי דעות במהלך הדיונים. "לא היה ולא נברא, הדברים לא נאמרו".

לגבי היוזמה לחייב את אלופי צה"ל בנוהל דומה, נמסר מדובר צה"ל: "מדובר ברעיון שעלה בדיון במועצה הציבורית להנצחת החייל, כאשר המועצה סיכמה שיוחלט אם לדון בנושא לאחר החלטה על השתתפות הח"כים. במסגרת עדכון פקודות צה"ל, תבוצע בנושא עבודת מטה".

הלוויית רס"ן חגי בן ארי, בית העלמין בחיספין, 4 בינואר 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
הלווייתו של רס"ן חגי בן ארי, שנהרג לאחר שנפצע אנושות ב"צוק איתן"/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

לפני כשבועיים נערכו הלוויותיהם של ארבעת ההרוגים מפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, שירה צור, שיר חג'אג', יעל יקותיאל וארז אורבך. בטקסים נכחו חברי כנסת וראשי רשויות, אך אף אחד משרי הממשלה. היעדרותם של השרים נחשפה בוואלה! NEWS ועוררה סערה גדולה.

לאחר ההלוויות, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבש את הנוהל המחייב את השרים להשתתף בלוויות חללים ובשיחות סגורות אמר כי הוא אינו רוצה לראות "אף הורה שכול יוצא לרחובות כמחאה על אי הופעת נציגי הממשלה בהלוויות של חיילים".

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully