וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת מאסר לעו"ד שהונה ניצולי שואה בעשרות אלפי שקלים

19.1.2017 / 19:30

בית משפט השלום בבאר שבע קבע גם כי ג'ורג' סילאג'י, תושב העיר בן 70 שרשיונו נשלל לפני כמה שנים, יפצה 13 ניצולים ב-15 אלף שקל לכל אחד. "אין סליחה ואין מחילה לפגיעה בקורבנות אלו"

מספר על ידה של ניצולת שואה. ARIEL SCHALIT, AP
הורשע בזיוף מסמכים/AP, ARIEL SCHALIT

בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום (חמישי) שנת מאסר על עו"ד ג'ורג' סילאג'י, תושב העיר בן 70, שהורשע בהונאת 13 ניצולי שואה. עוד נקבע כי הוא יפצה כל אחד מהם ב-15 אלף שקל. עורך הדין הורשע גם בעבירות של של זיוף בנסיבות מחמירות, בשימוש במסמך מזויף, בקבלת דבר במרמה, בבידוי ראיה ובשבועת שקר.

רשיונו של סילאג'י נשלל ממנו ב-2011, אולם בכל זאת הוא פעל להגשת תביעות פיצויים מממשלת גרמניה בשם 13 ניצולי שואה לפחות, תוך הכנת תצהירים ואימוץ חתימת הניצולים בכזב - מבלי שנפגש עמם וזייף את חתימותיהם. הוא אף הגיש מסמכים לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כדי לקבל אישור רשמי שהם נערכו בהתאם לחוק. לאחר מכן הוא העביר אותם לשותפו בחו"ל ובתמורה קיבל 128 אלף שקל.

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וציין בפסיקתו כי "מדובר בישישים, ניצולי שואה, שכל חייהם נתונים תחת צלן של זוועות המשטר הנאצי. אף שסך הכספים שנגזלו מכל אחד מהקורבנות אינו גבוה באופן יחסי, מדובר בכספים העשויים להיות משמעותיים לקשישים אלה, והיה בהם כדי להוות מזור כלשהו בשנות חייהם האחרונות". עוד קבע כי "אין סליחה ואין מחילה לפגיעה בקורבנות אלו".

עוד בוואלה! NEWS
הלילה: חלק מכביש 1 ייסגר לתנועה עד הבוקר לקראת פתיחת המנהרות
הפגנות ובנייה מחדש: צעדי המחאה של המגזר הערבי לפינוי הכפר הבדואי
מספר ההטרדות מיניות כלפי סטודנטים עולה – אך היקף התלונות בירידה חדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully