וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ש"דן" הודיעה על קיצוץ לנהגים: חשש משיבושים בקווים

19.1.2017 / 15:05

ההנהלה הודיעה על קיצוץ של 400 שקלים בתמריץ שניתן לנהגים שעובדים יותר מ-230 שעות עבודה בחודש. העובדים טוענים למהלך חד-צדדי, שיוביל למחסור בנהגים וכך לשיבושים בתנועת האוטובוסים. ההסתדרות: "נשקול להכריז על סכסוך עבודה"

אוטובוסי דן בתל אביב. נובמבר 2015. ראובן קסטרו
חשש לשיבושים. אוטובוסי דן/ראובן קסטרו

ההסתדרות מתריעה מפני שיבושים בתנועת קווי האוטובוס של דן בשל מחלוקת עם החברה על הפחתת סכום תמריץ שסוכם עם הנהגים. זה תקופה שבחברת דן נערך פיילוט, שבמסגרתו ניתן תמריץ על סך 1,200 שקלים לנהגים שעובדים יותר מ-230 שעות עבודה בחודש. אלא שבימים האחרונים החליטה הנהלת דן להוריד את הסכום ל-800 שקלים בהחלטה חד-צדדית.

ההחלטה, שנעשתה ללא סיכום בין הצדדים, יצרה פיצוץ ביחסים שבין הנהלת דן לחברי ועד הנהגים בחברה ואיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. ההנהלה אף הודיעה כי היא עשויה לבטל את הפיילוט לחלוטין אם לא יקבלו את הסיכום המופחת החדש. מהלך שיוביל למחסור בנהגים ומשבר חמור בזמינותם, ויגרום לבסוף לשיבושים בקווי דן.

"אם הנהלת חברת דן לא תחזור בה מהמהלכים החד-צדדיים, ההסתדרות תשקול להכריז על סכסוך עבודה", איים אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בשיחה עם וואלה! NEWS. "אני מקווה מאוד שבדן יתעשתו ויחזירו את המצב על כנו. כל שינוי יגרום לחוסר זמינות של נהגים ואפילו אובדן של קווי תחבורה, המהלך הזה יוביל לכך שאנשים לא יגיעו לעבודה".

עוד בוואלה! NEWS:
בוחרים בחינוך, לומדים בנפרד: זינוק במספר הסטודנטים החרדים
"ללא חוק, ללא אלוהים וללא שלטון": ההידרדרות של אום אל-חיראן
סערה בפ"ת: ראש העיר תמך בתגובה בפייסבוק שכינתה סודאנים "קופים"

עליה אל האוטובוסים תותר גם מהדלתות האחוריות באמצעות כרטיס רב קו דן אגד. קובי ליאני
נשקול להכריז על סכסוך עבודה. אוטובוס דן/קובי ליאני

לדבריו, "עובדים לא חייבים לעשות 230 ו-240 שעות. מדובר בתמריץ, תיתן יותר - תקבל יותר, כל עוד שנתנו הכול בסדר, אז העובדים התאמצו יותר. עכשיו שהחברה מתנה את זה ואומרת לא תקבל את ההצעה שלי החדשה אני לגמרי מבטלת את זה, היא לוקחת אקדח ויורה לעצמה ברגל".

הוא הוסיף כי בגלל התמריץ עובדים מגיעים גם חולים לעבודה. "הם יצרו מנגנון שבעצם יוצר מצב שלעובד כדאי לעבוד, קוראים לזה מענק אי-היעדרות. שעות העבודה המקובלות במשק זה 186 שעות, הם רצו לייצר מצב שכל נהג ייתן תפוקה, עכשיו הם לא רוצים לקיים את ההסכם שהם החליטו עליו. היום כל הקווים מאוישים כי נהגים עובדים יותר ממה שצריך, ויוצאים מגדרם כדי להגיע לעבודה".

רפי שמואלי, יו"ר דירקטוריון דן, הכחיש את הטענות ואמר בתגובה: "יש פיילוט שאנחנו מבצעים עם ההסתדרות, זה לא קבוע בהסכם הקיבוצי, זה תמריצים שמעת לעת החברה מחליטה לתת. התמריץ הנוכחי הוא לא מבוטל, אנחנו בוחנים כל מיני תמריצים שונים. בהסתדרות מטעים, אנחנו דווקא רוצים לתת תמריץ גדול יותר מ-1,200 שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully