וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הדריסה בנגב: "המחבל מת, תפסיקו לירות!"

18.1.2017 / 13:00

כוחות המשטרה ערכו חיפוש בביתו של יעקוב אבו אל-קיעאן מאום אל-חיראן, שדרס למוות שוטר במהלך העימותים בכפר המיועד להריסה. בין ספריו, נמצאו שלושה עותקים של עיתון מ-2015 ובו כותרת על דאעש. בנו נלקח לחקירה על ידי כוחות הביטחון

כוחות של משטרת ישראל ערכו היום (רביעי) חיפוש בביתו של יעקוב אבו אל-קיעאן, שדרס למוות את השוטר רב-סמל רב-סמל מתקדם ארז לוי ונורה למוות על ידי כוחות הביטחון, במהלך עימותים בכפר הבדואי אום אל-חיראן שבנגב. בביתו של אל-קיעאן נמצא חומר רב שנשלח לבדיקה מקצועית, ובנו של נלקח לחקירה על ידי כוחות הביטחון. במקביל, שב"כ החל בבדיקה של קשר לטרור באירוע.

בין הספרים בבית, נמצאו שלושה עותקים של גיליון העיתון "ישראל היום" שנשמר מ-5 בנובמבר 2015. בכותרתו של העיתון דווח על פיגוע דריסה שאירע מצפון לחברון, ובו נפצע לוחם מג"ב באורח אנוש, וכן כותרת ראשית על הדיווח כי פצצה שהטמין ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במטוס רוסי שהתרסק בחצי האי סיני. ספרים בערבית שנמצאו בבית נשלחו לבדיקת גורמים מקצועיים.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה: שוטר נהרג בפיגוע דריסה בפינוי כפר בדואי בנגב; הדורס נורה למוות
תיעוד: ח"כ עודה מתעמת עם שוטרים במהלך פינוי הכפר בנגב

עיתון "ישראל היום" שנמצא בביתו של המחבל מפיגוע הדריסה באום אל חיראן. ינואר 2017. חטיבת דובר המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
העיתון שנמצא בביתו של הדורס, היום/מערכת וואלה! NEWS, חטיבת דובר המשטרה
תיעוד הדריסה באום אל חירן בנגב, ינואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
תיעוד הרגע שלפני הדריסה, היום/חטיבת דובר המשטרה

לוי, תושב יבנה בן 34, נדרס במהלך העימותים, במסגרת פעילות מנהל מקרקעי ישראל במימוש צו הריסה ופינוי התושבים. הלווייתו תיערך היום בשעה 16:00 בבית העלמין בעירו. לדברי המשטרה, אל-קיעאן הוא פעיל התנועה האסלאמית ונבחן אם יש לו קשר לדאעש. יתרה מכך, המשטרה מסרה כי המחבל עבד במערכת החינוך, ונמסר כי הוא נחשב לגורם דומיננטי בכפר. הוא זה שעמד בראש המאבק המשפטי נגד ההריסה ופנה לבג"ץ.

בתיעוד הדריסה שפורסם ברשתות החברתיות, משעות הבוקר המוקדמות, ניתן לראות את נוכחות השוטרים הנרחבת במקום ואת המהומה שפרצה בעקבות כך. ברקע נשמעים קריאות: "המחבל מת, תפסיקו לירות, תפסיקו לירות!".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
רכבו של אל-קיעאן לאחר הדריסה, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

תת-ניצב פרץ עמר, סגן מפקד המחוז הדרומי של המשטרה, סמר בתדרוך לעיתונאים כי אל-קיעאן "הגיח בצורה מהירה, שאינה משתמעת לשני פנים". לדבריו, "אדם ששועט עם רכב אל קבוצת שוטרים, המטרה שלו היא רק להרוג אותם. אין לי הגדרה אחרת מלבד פיגוע". הוא הבהיר: "אין אפשרות להסביר סיטואציה כזאת שהוא לא ראה אותם. עשרות שוטרים, על כביש מאוד נקי, אין שום מצב שלא ניתן להבחין בשוטרים האלה. ברור לחלוטין שהוא רוצה לפגוע". כמו כן, תנ"צ עמר הבהיר כי טרם נקבע כל קשר לארגון טרור כלשהו.

אחיו של הדורס טען במשדר וואלה! NEWS כי "הם שקרנים" והוסיף: "פשוט ירו. זה רצח בדם קר". לדבריו, "הוא לא קשור לתנועה האסלאמית, הוא מגדל כבשים. הוא איש חינוך שעובד בבית ספר. הוא מסורתי ושומר מצוות. הוא לא עשה כלום, הוא לא דרס אף אחד". הוא הוסיף: "אני רוצה שראש הממשלה בנימין נתניהו ייתן לי דין וחשבון על הרצח היום באום אל-חיראן".

ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית ראאד סלאח, ביקר בזירת האירוע בנגב ואמר כי "ברגעים אלה, ממשלה זו שמובלת על ידי גנרלים צבאיים ממשיכה במדיניות הריסת קיומנו, תוך כי הריסת בתינו והריסת כפרינו, והנכסים שלנו". לדבריו, "הממשלה ממשיכה במסע שלה להשיג את מבוקשה בעקירתנו ממולדתנו ומתירה כל דבר למען מטרה זו. מתירה הרג בני אדם כמו שקרה לשאהיד יעקוב אבו-קיעאן".

עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. רויטרס
הכוחות באום אל-חיראן, היום/רויטרס

"מדובר באירוע קשה לכוחותינו ולמדינת ישראל בכלל", מסר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בהודעה רשמית. "מחבל השייך לתנועה האסלאמית דהר לעבר כוחותינו במטרה להרוג כמה שיותר שוטרים עוד לפני תחילת הפינוי. אני מקווה שיום זה לא יהפוך ליום שמסמן תפנית ביחסים של הבדואים עם רשויות המדינה".

תושבי הכפר פונו מאדמתם ליד קיבוץ בית קמה לפני 60 שנה על ידי הממשל הצבאי. הם הועברו לשטח הנוכחי אחרי שהובטח להם כשטח קבע אבל החל משנת 2003 המדינה דורשת מהם לפנותו בטענה כי מדובר בהשתלטות בלתי חוקית על אדמות מדינה. אנשי שבט אבו אל-קיעאן, המתגוררים באום אל-חיראן, טוענים כי המושל הצבאי באותם ימים כתב מסמך רשמי שמאשרר את חזקת התושבים על האדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully