וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עושה אותנו חולים": טראמפ מבטיח ביטוח רפואי לכולם - וחוטף ביקורת

16.1.2017 / 9:50

בריאיון ל"וושינגטון פוסט" הבטיח הנשיא הנבחר כי יקדם חלופה לתכנית הדגל של הנשיא היוצא. לדבריו, יפעל מול חברות התרופות כדי שיורידו מחירים. בתוך כך, מפגינים קיימו הפגנת "שיעולים" נגד כוונות הנשיא הנבחר. צפו

עריכה: שניר דבוש

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, הבטיח הלילה (שני) כי יפעל לגבש תכנית חלופית לרפורמת הבריאות של קודמו, "אובמה-קר", וכי יאפשר ביטוח רפואי לכולם. בראיון לעיתון "וושינגטון פוסט" הבהיר טראמפ, שייכנס לתפקידו ב-20 בינואר, כי ילחץ על חברות התרופות להוריד מחירים, ויפעל לכך שהן ינהלו משא ומתן ישיר עם הסוכנות הממשלתית האחראית לביטוחי הבריאות. "הם מוגנים פוליטית, אבל לא עוד", הוא אמר לעיתון בנוגע לחברות התרופות.

בתוך כך, מפגינים נגד ביטול הרפורמה החליטו להביע את מורת רוחם מהצעדים הצפויים של ממשל טראמפ. אתמול הם נכנסו למסעדה של מלון טראמפ בניו יורק, התיישבו סביב השולחנות, והחלו לפתע להשתעל במקביל, תוך שהם שולפים שלטים בנוסח "טראמפ-קר עושה אותנו חולים" ו-"אנחנו רוצים את "אובמה-קר".

בהמשך החלו המפגינים לקרוא את הסיסמאות בתוך המסעדה. עיקר המחאה של המפגינים נוגעת לתקופת המעבר מרגע שתבוטל הרפורמה הנוכחית ועד שתיכנס אחת אחרת לתוקף במקומה. בזמן הזה, עלולים למצוא עצמם מיליוני בני אדם ללא ביטוח בריאות. הנשיא הנכנס אמר במסיבת עיתונאים בסוף השבוע שעבר כי ביטול החוק וחקיקת החוק החדש יכולה להתבצע "באותה השעה".

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת נתניהו-מוזס: השאלה המרכזית שמעסיקה את חוקרי רה"מ
טראמפ אישר: "חתני יהיה המתווך במו"מ בין ישראל לפלסטינים"
קירגיזסטן: עשרות הרוגים בהתרסקות מטוס על מבנים ליד הבירה

הנשיא הנבחר דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בניו יורק, 11 בינואר 2017. רויטרס
"חברות התרופות מוגנות פוליטית". טראמפ במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר/רויטרס

הקושי בנוגע לביטוח הבריאות בארצות הברית נוגע לצורך לאזן בין היקף ביטוח הבריאות הבסיסי שיהיה זכאי לו כל אמריקאי, העלות לאזרח, ומידת מעורבות הממשלה באסדרת הנושא. טראמפ הזהיר בראיון כי אם עמיתיו הרפובליקנים בקונגרס לא יסייעו לו עם ביטול והחלפת הביטוח הרפואי הקיים, הליך מסובך ומסורבל שיכול להימשך זמן רב, הוא יטיל על כך את כל כובד משקלו. "הקונגרס לא יכול לקבל רגליים קרות, כי האנשים פשוט לא ייתנו לזה לקרות", אמר בריאיון.

טראמפ הוסיף כי הפרטים של התכנית אותה הוא מתכוון להציג טרם גובשו במלואם. "זה מגיע לשלבים האחרונים. לא סיימנו זאת, אבל נעשה זאת בקרוב", אמר. ביטול ביטוח הבריאות של הנשיא אובמה היה בשורה הראשונה של הבטחות הבחירות של הנשיא הנכנס.

בין היתר רבים מתושבי ארצות הברית התלוננו על גובה הפרמיה שעליהם לשלם בכל חודש. עם זאת, סקר של אוניברסיטת קוויניפיאק, שבמדינת קונטיקט, שפורסם השבוע מראה כי הציבור האמריקני לא שש לבטל את הביטוח הקיים. רק 18% מהנשאלים השיבו כי יש לבטל את החוק הקיים לחלוטין, בעוד 47% השיבו כי יש לבטל חלקים ממנו, ו-31% השיבו כי יש להשאיר את החוק הקיים על כנו.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פעילים מחו במלון טראמפ נגד ביטול רפורמת הבריאות של הנשיא היוצא אובמה. מערכת וואלה! NEWS
"רוצים את אובמה-קר". מפגינים במלון טראמפ, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully