וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הקונגרס אישר את הצעד הראשון לקראת ביטול "אובמה-קר"

בית הנבחרים אישר ברוב קולות את ההחלטה שמונעת מהדמוקרטים בסנאט לסכל את החוק שיחליף את הרפורמה של הנשיא הנוכחי. כמו כן נקבע כי על ועידות הקונגרס לנסח הצעת חוק לביטול תכנית הדגל של אובמה עד סוף החודש

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בית המשפט אישר סעיף משמעותי ב"אובמה-קר", יוני 2015)

בית הנבחרים האמריקני, בעל הרוב הרפובליקני, אישר אתמול(שישי) החלטה המהווה את הצעד הראשון לקראת ביטול רפורמת הבריאות שיזם הנשיא היוצא ברק אובמה, המכונה "אובמה-קר". ההחלטה, שאושרה בידי הסנאט אתמול, מאפשרת לרפובליקנים למנוע מהדמוקרטים בסנאט להשתמש בפיליבסטר – נאומים אורכים שנועדו לבלימת חקיקה, כדי לסכל את החוק שייבטל את הרפורמה שנחקקה ב-2010. כמו כן, ההחלטה מורה על הוועידות השונות בקונגרס לנסח הצעת חוק לביטול הרפורמה עד ה-27 בינואר.

כדי להוריד חבר סנאט שהחל בנאום פיליבסטר יש צורך ברוב מיוחד של 60 מתוך מאה החברים בגוף. כעת, בעקבות ההעברת ההחלטה, שאינה מצריכה את אישור הנשיא, ניתן יהיה לחסום פיליבסטר באמצעות רוב רגיל.

עוד כתבות מהעולם:
לאחר 18 שנים: אותרה תינוקת שנחטפה מבית החולים שעות לאחר לידתה
הממשל האמריקני קבע: משטרת שיקגו השתמשה בשגרה בכוח מופרז
לראשונה: חוקרי המתקפות הכימיות בסוריה הטילו אחריות ישירה על אסד

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנאום פרידה בשיקגו,  11 בינואר 2017. AP
הרפורמה תבוטל? נשיא ארצות הברית ברק אובמה/AP

ביטול "אובמה-קר" נמצא בראש סדר העדיפויות של הקונגרס ושל הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, שמוקדם יותר היום כתב בטוויטר: "חוק ביטוח הבריאות שאינו בר השגה יהיה בקרוב היסטוריה". עם זאת, מחוקקים משתי המפלגות מתנגדים לביטולו ללא חלופה הולמת. הרפובליקנים יצטרכו להחליט אילו חלקים מהרפורמה הם מבטלים, כיצד תיראה הגרסה החדשה של החוק וכיצד ניתן יהיה להגן על 20 מיליון האזרחים שכבר זוכים לביטוח בריאות בעקבותיו.

יו"ר בית הנבחרים פול ראיין אמר היום כי ההחלטה היא התחלה של "תהליך מתחשב והדרגתי" לעבר החלפת "אובמה-קר". "זה צעד ראשון קריטי לעבר הקלה על העם האמריקני שנאבק תחת החוק", אמר. "במהלך השבוע יינקטו כמה צעדים, חלקם על ידי הקונגרס וחלקם על ידי הממשל החדש". לפני ימים אחדים אמר ראיין כי החוק החדש יחוקק במאה הימים הראשונים לממשל.

(עדכון ראשון: 23:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully