וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה שנתיים: יממה ללא אף מקרה רצח באל סלבדור

מפכ"ל המשטרה בישר בשמחה כי המדינה המרכז אמריקנית הזעירה, שבה אחד משיעורי הפשיעה הגבוהים בעולם, "סגרה 24 שעות עם אפס מקרי רצח". עם זאת, הוא ציין כי ב-11 הימים הראשונים של 2017, נרשמו תשעה מקרי רצח בממוצע בכל יום

גופת כריסטיאן פובדה, עיתונאי שנרצח, אל סלבדור. AP
זירת הרצח של העיתונאי הסלבדוריאני כריסטיאן פובדה, סן סלבדור, 2014/AP

אל סלבדור, המדינה המרכז אמריקנית עם אחד משיעורי הפשיעה הגבוהים בעולם, ציינה אתמול (חמישי) 24 שעות שחלפו ללא מקרי רצח כלל. מפכ"ל המשטרה הווארד קוטו מסר אמש כי לא דווח על אף מקרה כזה ביממה שחלפה, שלדבריו "נסגרה עם אפס מקרי רצח".

זאת, לראשונה מאז 22 בינואר 2015. על פי נתוני סוכנות הידיעות האמריקנית אי-פי, יום כזה נרשם גם בשנת 2013, וביומיים נוספים במהלך השנה שלפני כן. האירוע המרגש דווח בהרחבה בכלי התקשורת וזכה גם להתייחסות מצד הגולשים ברשתות החברתיות. כך, למשל, עיתונאי מקומי כתב בטוויטר כי הבשורה המשמחת אפשרה לאזרחי המדינה "לנשום שלום" ליום אחד.

עוד בוואלה! NEWS:
הצלמת שבעטה בפליט סורי הורשעה: "פעלה בניגוד לנורמות חברתיות"
בניסיון לבלום את צבא עיראק: דאעש פוצץ גשרים במוסול
קטטה פרצה בפרלמנט בטורקיה בדיון על רפורמה בחוקה. צפו

חברים בכנופיית מארה סלבטרוצ'ה, אל סלבדור. AP
אל סלבדור הייתה שיאנית העולם ב-2015. חברי כנופיית "מארה סלבטרוצ'ה" המקומית/AP

אלא שמאבקי כנופיות הפשע במדינה והלחימה בין העבריינים לכוחות הביטחון הציבו את אל סלבדור בשנת 2015 בראש הדירוג העולמי לשיעור מקרי הרצח, עבור מדינות שאינן במלחמה. שיעור זה הגיע לשיא של 104 מקרי רצח בממוצע למאה אלף תושבים. בשנה שעברה, שיעור זה ירד בכ-20%, אולם אל סלבדור נותרה אחת מהמדינות הקטלניות ביותר בעולם, עם 81.2 מקרי רצח בממוצע למאה אלף תושבים.

יתרה מכך, בעיתון "וושינגטון פוסט" דווח כי המפכ"ל קוטו הבהיר כי ב-11 הימים הראשונים של שנת 2017, נרשמו 99 מקרי רצח, כלומר תשעה מקרים כאלה בכל יום בממוצע. הוא המשיך וציין כי בתאריך המקביל אשתקד, נרשמו כבר לא פחות מ-250 רציחות במדינה הזעירה, שחיים בה מעט יותר משישה מיליון בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully