וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון לבלום את צבא עיראק: דאעש פוצץ גשרים במוסול

פיצוץ הגשרים בלב מעוזו האחרון של הארגון הסוני הקיצוני במדינה מגיע שעות בודדות לאחר שצבא עיראק סימן הישג חשוב במערכה במוסול, וכבש את אחד מהגשרים. במקביל, השתלט הצבא על כמה מבני ממשל ועל אוניברסיטת מוסול

עריכה: יוסי אלטר

לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פוצצו היום (שישי) לפחות שלושה מתוך ארבעת הגשרים שנותרו בשליטתו בעיר מוסול שבעיראק, ומחברים בין גדות נהר החידקל – כך דווח ברשת "סקיי" בשפה הערבית ובכלי תקשורת נוספים. טרם התברר כמה נזק נגרם לגשרים, הנמצאים בלבה של העיר הגדולה, שנותרה מעוז דאעש האסטרטגי האחרון בעיראק, ואם הם הושבתו לחלוטין.

פיצוץ הגשרים בידי לוחמי דאעש מגיע שעות בודדות לאחר שצבא עיראק הכריז על כך שכוחותיו השלימו את ההשתלטות על אחד מהגשרים, כיומיים לאחר שהחל המבצע לכיבושו, וברקע חידוש המערכה לשחרור מוסול מידי הארגון האסלאמיסטי. ההשתלטות על אחד מבין חמשת הגשרים בעיר מהווה התקדמות משמעותית לכוחות הצבא, שהגיעו לראשונה במסגרת המבצע הנוכחי לגדות החידקל לפני כשבוע.

עוד בוואלה! NEWS:
בזמן ביקור נשיא צרפת בבגדאד: עשרות נהרגו במתקפות דאעש
"לקראת קטסטרופה הומניטרית": 650 אלף איש במוסול נותרו בלי מים
"אין פה לוחמים, רק אנשים פשוטים": סיור במוסול עם שבוי דאעש

כוחות צבא עיראק במוסול, 12 בינואר 2017. רויטרס
"אבן דרך". כוחות צבא עיראק במוסול, אתמול/רויטרס
כוחות צבא עיראק במוסול, 12 בינואר 2017. רויטרס
כוחות צבא עיראק במוסול, אתמול/רויטרס

במקביל, דווח היום ברשת "אל-מיאדין" ובכלי תקשורת נוספים כי הצבא השתלט היום גם על כמה מבני ממשל, בהם בניין המועצה המקומית ולשכת המושל, ועל כמה מבנים של אוניברסיטת מוסול, והניף בהם את הדגל העיראקי. כמו כן, הושלם כיבוש שכונה נוספת, א-סדריה, מידי "המדינה האסלאמית". כעת, להערכת בגדאד, כוחות הצבא שולטים ב-85-75% משטח העיר שממזרח לחידקל.

לפני כשבוע הצבא העיראקי מסר כי נכבשו מחדש כ-70% משטחי מזרח העיר. חרף ההתקדמות המחודשת של הכוחות בשבועיים האחרונים והמתקפה הנרחבת שמובילה בגדאד בשיתוף פעולה עם גורמים צבאיים מקומיים ובינלאומיים, לוחמי "המדינה האסלאמית" טרם נכנעו ומחזיקים מעמד כבר יותר משלושה חודשים של לחימה אינטנסיבית ברובה.

גשר שדאעש הפציץ בשכונת אל-מות'נא, מוסול, 12 בינואר 2017. AP
גשר על אחד מפלגיו של נהר החידקל, שדאעש הפציץ השבוע בשכונת אל-מות'נא/AP

אתמול השתלטו כוחות הצבא על שטחים נוספים בצפון-מזרח העיר, ויצרו רצף שליטה טריטוריאלי בין השכונות שמצפון וממזרח לעיר העתיקה. שליח הממשל האמריקני לקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בעיראק ובסוריה, ברק מקגורק, כינה את ההישגים הצבאיים אתמול "אבן דרך" והעריך כי מערכי ההגנה של הלוחמים האסלאמיסטיים בעיר קורסים.

אתמול פרסם מכון המחקר העיראק-בריטי Iraq Body Count כי העימותים והמבצעים הצבאיים בעיראק בשנה האחרונה גבו את חייהם של יותר מ-16 אלף אזרחים. המבצע הנרחב במוסול ופעילות דאעש במדינה, יחד עם גורמים נוספים, הביאו למניין הגבוה – פחות בכאלף מהנתון המקביל בסוף שנת 2015. לכך מצטרפים חששות מפני הרוגים נוספים רבים במסגרת המבצע במוסול, בעיקר בהתייחסות לאזרחים שמוצאים להורג על ידי אנשי דאעש כשמנסים להימלט.

אזרחים חוצים גשר בשכונת אל-מות'נא, מוסול, 9 בינואר 2017. רויטרס
אזרחים שנמלטים מהלחימה חוצים גשר על אחד מפלגי החידקל, בשכונת אל-מות'נא, השבוע/רויטרס
אזרחים חוצים גשר בשכונת אל-מות'נא, מוסול, 9 בינואר 2017. רויטרס
אזרחים שנמלטים מהלחימה חוצים גשר על אחד מפלגי החידקל, בשכונת אל-מות'נא, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully