וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ביקור נשיא צרפת בבגדאד: עשרות נהרגו במתקפות דאעש

יותר מ-30 בני אדם נהרגו בבירה העיראקית, ומתקפה בעיר סמארא גבתה את חייהם של שבעה נוספים. הולנד הגיע לעודד את הכוחות הצרפתיים המוצבים בעיראק ואמר כי הם מונעים פיגועים במולדת. נשיא צרפת גם הגיע לכורדיסטן, כדי לחזק את החיילים המשתתפים במבצע במוסול

עריכה: יאיר דניאל

יותר מ-30 בני אדם נהרגו אתמול (שני) בסדרת פיגועים ברחבי בגדאד, בזמן שנשיא צרפת פרנסואה הולנד ביקר בבירת עיראק ונפגש עם ראשי המדינה השקועה במאבק נגד "המדינה האסלאמית" (דאעש). הארגון קיבל אחריות על המתקפה העיקרית ברובע סאדר סיטי השיעי, שם נהרגו לפחות 24 בני אדם בפיצוץ מכונית תופת. תשעה בני אדם נוספים נהרגו בארבע מתקפות נוספות בעיר, ועל חלקן קיבל אחריות הארגון הקיצוני.

כמו כן, שבעה בני אדם נהרגו במתקפת חמושים על שתי תחנות משטרה בעיר סמארא, הנמצאת כמאה קילומטרים מצפון לבירה. ראש העיר מחמוד חלאף אמר כי כוחות הביטחון השתלטו מחדש על התחנות, והרגו לפחות שישה מהחמושים. בשבת נהרגו 28 איש בפיגוע של דאעש בעיר.

על אף שדאעש איבד את רוב השטח שכבש במהלך המתקפה הנרחבת ביוני 2014, הוא עדיין מחזיק בחלקים ממוסול ומצליח להוציא לפועל פיגועים קטלניים בערים הגדולות. בתקרית אחרת, תקפו לוחמי דאעש בסיס צבא ליד העיירה בייג'י, שנמצאת במרחק של 180 ק"מ מצפון לבגדאד. גורמים ביטחוניים מסרו לרויטרס כי ארבעה חיילים נהרגו בלחימה, שבמהלכה השתלטו חמושי הארגון על כלי נשק.

לקריאה נוספת בנושא
עיראק: לפחות 28 הרוגים בפיגוע כפול בשוק הומה אדם בבגדאד
הפנטגון מאשר: "אבו בכר אל-בגדאדי עדיין חי – ועומד בראש דאעש"

זירת פיגוע בבגדאד, עיראק, 2 בינואר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בסאדר סיטי, בגדאד, היום/רויטרס

הולנד שוחח עם חיילים צרפתים באקדמיה למלחמה בטרור הנמצאת הנמל התעופה של בגדאד. הנשיא אמר להם כי נוכחותם שם מסייעת לסיכול פיגועים במולדתם והבטיח כי צרפתים הנלחמים בשורות דאעש שישובו למדינה ייעצרו. "נילחם בהם כמו בכל הג'יהאדיסטים, מאחר שהם תוקפים אותנו ומתכננים פיגועים על אדמתנו", אמר במסיבת עיתונאים שכינס עם ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי.

בהמשך הוא גם הגיע לארביל, בירת חבל כורדיסטן, שם פגש חיילים המסייעים במבצע לשחרור מוסול, מעוזו הגדול האחרון של דאעש בעיראק. לפי ההערכות, כ-60 צרפתים נמצאים בעיר שבצפון המדינה. חרף המתקפה הנרחבת, הכוללת כמאה אלף חיילים, שוטרים, לוחמים כורדים, מיליציות שיעיות וסיוע אווירי של הקואליציה האווירית, דאעש טרם נכנע ומחזיק מעמד כשלושה חודשים.

(עדכון ראשון: 13:42*

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא צרפת פרנסואה הולנד מבקר חיילים צרפתים באקדמיה בבגדאד, עיראק, 2 בינואר 2017. רויטרס
מחזק את הכוחות. הולנד מבקר חיילים צרפתים, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully