וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב אוטונומי - ופחות נפט: הממשלה תצביע על התכנית לתחבורה חכמה

12.1.2017 / 20:03

במסגרת הפרויקט, שיתפרס על פני ארבע השנים הקרובות, יפותח מערך התחבורה ותיבחן העלאת מכוניות רובוטיות על הכביש. המדינה תקדם גם שילוב רכבים חשמליים בכבישי ישראל ותציג צעדים להקלה בעומסי התנועה. הדיון בראשון

שר התחבורה ישראל כץ מתנסה במכונית ללא נהג, ינואר 2017. מתוך הפייסבוק של השר ישראל כץ, צילום מסך
שר התחבורה כץ מתנסה בנהיגה ברכב אוטונומי/צילום מסך, מתוך הפייסבוק של השר ישראל כץ

התכנית הלאומית לתחבורה חכמה תובא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה. במסגרת התכנית, שעלותה מוערכת ב-238 מיליון שקלים ומבוססת על מסקנות ועדה משותפת של משרד התחבורה, לשכת ראש הממשלה והמדען הראשי במשרד התחבורה, ד"ר שי סופר, יבוצעו מהלכים לייעול מערך התחבורה בישראל עד שנת 2021. בין היתר, ייבחן שילוב כלי רכב אוטונומיים וחשמליים, הפחתת השימוש בנפט וצעדים להקטנת העומס בדרכים.

כחלק ממסקנותיה, המליצה הוועדה על הקמת ועדה נוספת שתהיה אמונה על יישום התכנית. בין חבריה יהיו מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, ומנכ"לית משרד התחבורה, קרן רטנר. ראשי הוועדה יציגו בפני הממשלה מדי חצי שנה את התקדמות התכנית. לפי התכנון, יוקם מרכז ניסויים לרכבים אוטונומיים ויתקיימו שיתופי פעולה אקדמיים בתחום התחבורה החכמה.

כמו כן, חברת נתיבי איילון תנהל את מיזם הקמת עיר הניסוי למכוניות אוטונומיות. שר התחבורה ישראל כץ וד"ר סופר הקציבו עד שלושה מיליון שקלים לתכנון הניסוי, במטרה להקימה באזור נתניה, על פני שטח של כ-350 דונמים. שלב התכנון צפוי להסתיים עד סוף השנה הנוכחית.

עוד בוואלה! NEWS:
נעצרה אחרי שהפגינה מול מעון רה"מ - ונאזקה לכיסא כל הלילה
חקירת נתניהו-מוזס: כל יוזמי חוק "ישראל היום" יזומנו למסור עדות
החיילת שנפצעה בפיגוע בירושלים שבה להכרה: "סיפרו לה מה קרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully