וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על הדיווחים על הריגול הרוסי: "אנשים חולים המציאו את הזבל הזה"

11.1.2017 / 19:16

במסיבת עיתונאים ראשונה, תקף הנשיא הנבחר את CNN שפרסמה כי רוסיה אספה עליו מידע רגיש. כשעיתונאי ענקית התקשורת האמריקנית ביקש לשאול שאלה, סירב טראמפ בתוקף ואמר: "אתם חדשות מזויפות". עוד הודיע שיעביר את ניהול עסקיו לבניו, ואמר כי "אם אסתדר עם פוטין - זה נכס"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים לראשונה מאז שנבחר לנשיאות. הפעם האחרונה שבה נשא דברים לאומה, הייתה בתחילת נובמבר, עם ניצחונו בבחירות במטה שלו במנהטן. "אני מודה לרוב גופי התקשורת, שראו את הדיווחים שפורסמו היום ויצאו נגד החדשות המזויפות האלה. זה לא היה צריך להיכתב מעולם", אמר טראמפ בהתייחס לדיווחים שלפיהם רוסיה אספה מידע רגיש עליו. "אנשים חולים המציאו את הזבל הזה".

את טראמפ הציג שון ספייסר, הדובר המיועד של הבית הלבן, שתקף בחריפות את אתר "באזפיד", על פרסום מסמכים שאמינותם מוטלת בספק לגבי מידע מביך לכאורה שנאסף על טראמפ: "אפילו עורך 'באזפיד' בעצמו הודה שיש די סיבות לפקפק באמינות הדיווח. לא מדובר בדיווח מודיעיני, אלא בניסיון פתטי לצבור כניסות".

"'באזפיד היא ערימת זבל כושלת ו-CNN יוצאים מגדרם כדי לנפח את זה. זו בושה", אמר טראמפ בהתייחס לכך שענקית החדשות האמריקנית דיווחה על איסוף המידע בידי רוסיה. בשלב זה, פנה אליו עיתונאי CNN ג'ים אקוסטה ואמר: "אתה תוקף את הארגון שלנו, אפשר לשאול שאלה?". במשך דקות ארוכות סירב טראמפ לענות לאקוסטה והטיח בו: "אל תהיה חצוף, לא. אתם חדשות מזויפות".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על הדלפת הדוח על רוסיה: "איפה אנחנו חיים, בגרמניה הנאצית?"
רוסיה מכחישה כי יש לה מידע רגיש על טראמפ: "שטויות מוחלטות"
אובמה בנאום פרידה: "דמוקרטיה דורשת סולידריות - נקום או ניפול יחד"

הנשיא הנבחר דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בניו יורק, 11 בינואר 2017. AP
טראמפ, הערב/AP

טראמפ נשאל לדעתו על הצעדים שנקט ממשל אובמה בעקבות הפריצה לשרתי מטה המפלגה הדמוקרטית בבחירות, עם גירושם של עשרות דיפלומטים רוסים. בתחילה, אמר כי הוא מניח ש"זו היתה רוסיה" שעמדה מאחורי הפריצה, אך הבהיר כי "חווינו גם פריצות על ידי מדינות אחרות".

לטענתו, הייתה זו אשמתה של המפלגה הדמוקרטית שלא הגנה על עצמה היטב. "לנו יש כמה ממוחות המחשבים הגדולים בעולם. המפלגה הדמוקרטית היתה פתוחה בפני פריצות, היתה צריכה להיות להם הגנה מפני פריצות כמו שהייתה לנו".

כשנשאל אם רוסיה מחזיקה במידע כלשהו הנוגע אליו, אמר טראמפ כי אין לו עסקאות או חובות במדינה. עוד נשאל אם יסכים לשחרר את החזרי המס שלו כדי להוכיח זאת. "לא אשחרר את החזרי המס שלי כי אני תחת בדיקה של רשויות המס. היחידים שאכפת להם מהחזרי המס זה כתבים", ענה. בתגובה לכך, נשאל אם אינו סבור שגם לציבור האמריקני אכפת מהחזרי המס, השיב טראמפ: "לא, אני ניצחתי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הנשיא הנבחר דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בניו יורק, 11 בינואר 2017. AP
טראמפ ובתו איוונקה, הערב/AP

על היחסים העתידיים עם רוסיה, אמר: "אני לא יודע אם אסתדר עם פוטין, אבל זה יהיה נכס אמיתי אם כן". כמו כן, שאל את הקהל: "יש פה מישהו שחושב שהילרי הייתה יכול להיות יותר קשוחה איתו ממני? תעשו לי טובה".

טראמפ ציין גם את העסקים הרבים שברשותו, ואמר כי להערכתו אין כל ניגוד עניינים בהמשך הניהול שלהם במקביל לכהונה בבית הלבן. ואולם, אמר, "אני לא רוצה לעשות את זה", והודיע כי החליט להעביר את השרביט לשניים מבניו, דון ואריק, שינהלו אותם.

הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לפני מסיבת עיתונאים בניו יורק, 11 בינואר 2017. רויטרס
"זה יהיה נכס אם אסתדר עם פוטין". טראמפ/רויטרס

הנשיא הנבחר התייחס לרפורמת הבריאות של אובמה, ואמר כי היא תהיה "אסון מוחלט. 2017 תהיה שנה קטסטרופלית". כעת, לדבריו, יגיש הצעה שתגנוז את הרפורמה שעליה עמל הנשיא היוצא חלק ניכר מכהונתו. "אנחנו יכולים לחכות ולצפות ואז להעביר ביקורת, אבל זה לא הוגן כלפי העם. אנחנו הולכים להגיש באופן מידי תכנית מקיפה, נגיש הצעת חוק בריאות ונגרום לה לעבור. יהיה לנו ביטוח בריאות יקר הרבה פחות וטוב הרבה יותר".

כמו כן, הוא שב והתחייב כי ארצות הברית תבנה את החומה בגבול מקסיקו ודחה את הדיווחים על כך שהעלות תהיה על חשבונו של משלם המסים האמריקני. "נבנה חומה. אפשר לחכות שנה וחצי עד שנסיים את המשא ומתן עם מקסיקו, שיתחיל מיד אחרי כניסתי לתפקיד, אבל אני לא רוצה לחכות. אני רוצה להתחיל לבנות", אמר. "אמרתי שמקסיקו תשלם על זה. זה יקרה, בין אם על ידי מס או תשלום ישיר".

דונלד טראמפ הנשיא הנבחר של ארה"ב במסיבת עיתונאים בארה"ב, 11 בינואר 2017. רויטרס
סירב לענות לעיתונאי CNN. טראמפ, הערב/רויטרס

בסדרת ציוצים בטוויטר מוקדם יותר היום, כתב טראמפ כי "סוכנויות המודיעין לא היו צריכות לאפשר לחדשות המזויפות 'לדלוף' לציבור". לדבריו, "זהו מהלך אחרון נגדי. איפה אנחנו חיים, בגרמניה הנאצית?". כשנשאל הנשיא הנבחר למה התכוון בכך, אמר כי "אפשרו למודיעין שקרי ומזויף לדלוף, וזו בושה. אלו דברים שגרמניה הנאצית הייתה עושה – לשחרר מידע שקרי ומזויף שלא קרה לציבור. באזפיד ו-CNN יישאו בתוצאות".

לפי דיווחים בכלי תקשורת אמריקניים, ראשי סוכנויות המודיעין הציגו בפני טראמפ נספח לדוח על התערבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות, ובו נטען כי מוסקבה מחזיקה במידע כי הוא בילה עם נערות ליווי בעת שהותו במדינה. עוד נטען כי צוות הקמפיין של טראמפ היה בקשר עם גורמים רוסיים במהלך תקופת הבחירות.

(עדכון ראשון: 17:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully