וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כחלון על חקירות נתניהו: "אני מקבל מתנות רק בחתונה"

שר האוצר התייחס לראשונה לפרשות שבמרכזן עומד רה"מ. "יש לנתק את אנשי התקשורת מהמדינה. מעולם לא היה דבר כזה", אמר בהתייחסו לחשיפת השיחות של נתניהו עם נוני מוזס. ח"כ שלח: "מנדלבליט צריך להתחייב שבכל מקרה יפורסמו תמלילי השיחות"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יוסי אלטר

שר האוצר משה כחלון התייחס הבוקר (רביעי) לראשונה בכנס חיפה למנהיגות לחקירות בנוגע לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני מקבל מתנות רק בחתונה", אמר כחלון למראיין אלי לוי, בהתייחסות לפרשה 1000, שבמסגרתה עלה חשד לקבלת טובות הנאה מאיש העסקים ארנון מילצ'ן, בין היתר בדמות סיגרים יקרים. כחלון הוסיף: "כל אחד וסגנון החיים שלו. אני לא מעשן, גם לא מרלבורו. אני לא אעשן סיגרים, זה קודם כל מסריח".

בנוגע לפרשה 2000, במסגרתה נחשף לכאורה קשר בעייתי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, אמר כחלון: "יש לנתק את אנשי התקשורת מהמדינה. מעולה לא היה את הדבר הזה". לדברי שר האוצר, "אני לא מתעסק בפוליטיקה כרגע. לצערי, כשהייתי שר התקשורת, נוני מוזס לא פנה אליי. הייתי שר תקשורת, יזמתי רפורמה, חשבתי שמדינת ישראל צריכה להתנתק מהתקשורת".

עוד בוואלה! NEWS:
"מוזס לנתניהו: 'אם נסכים על חוק 'ישראל היום', אעשה הכול שתישאר רה"מ'"
חקירת נתניהו: החשד לטובות הנאה עשוי לכלול עבירה של העלמת מס
סיגרים יקרים והקלטה בעייתית: מה אנו יודעים על חקירות נתניהו

שר האוצר משה כחלון בכנס חיפה למנהיגות, אודיטוריום חיפה. ינואר 2017. ראובן כהן, מערכת וואלה! NEWS
"אני לא אעשן סיגרים, זה קודם כל מסריח". כחלון, היום/מערכת וואלה! NEWS, ראובן כהן

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) התייחס היום גם לפרשות, ומסר: "אני לא יודע אם בהקלטות השיחות בין נתניהו למוזס יש מספיק כדי להעמיד מישהו לדין. מה שמונח בפנינו הוא הדלפות לעיתונות, לא חומר מקורי". לדבריו, בקריאה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לקדם את החקירה בנושא, "כשנגמרו העיכובים, הוא צריך להכריע אם יהיה פה כתב אישום או לא".

עם זאת, הבהיר שלח כי "ציבורית, מה שאנחנו כבר יודעים הוא פרשיה חמורה מאין כמוה. לכאורה, יש לפנינו ראש ממשלה שמתייחס לעיתונים כאל משהו שמספסרים בו כדי להבטיח שלטון, ומו"ל של העיתון הגדול בישראל שמוכן לסחור בעמדות של עיתונו למען שרידותו". לטענתו, "היועץ המשפטי לממשלה צריך להתחייב, שבכל מקרה יפורסמו תמלילי השיחות האלה, מיד לאחר ההחלטה אם יהיה כתב אישום. אחרת, יש סכנה לאמונה של הציבור בשלטון ובתקשורת, שניים מן המוסדות הבסיסיים של החברה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully