וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודעת אבל של חייל חרדי מאלעד הושחתה: "ההסתה חלחלה"

10.1.2017 / 19:32

אלמונים הוסיפו למודעת האבל בכניסה לבית משפחתו של יוסף חיים מזרחי את כינוי הגנאי "חרד"ק", וכתבו כי מותו בתאונת דרכים מעורר "שמחה". גורם בעיריית אלעד: "אנחנו מנסים ככל שניתן למנוע מקרים כאלו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מודעת האבל שהושחתה/מערכת וואלה, צילום מסך

משפחתו של יוסף חיים מזרחי, חייל חרדי תושב אלעד, יושבת עליו שבעה מתחילת השבוע, לאחר שנהרג בתאונת אופנוע בכביש 471 באזור קריית אונו, בלילה שבין יום שבת לראשון. העובדה כי מזרחי, שהוצב בבסיס הצבאי בתל השומר ונהרג יחד עם חברו ניראל כהן כשהיו בדרך למסיבת יום ההולדת של כהן, שירת בצה"ל הפריעה ככל הנראה לתושב העיר.

אלמוני שחלף ליד בית המשפחה הוסיף למודעת האבל בכניסה לבית את מילת הגנאי חרד"ק – "חרדי קל דעת" – שהודבקה לחיילים חרדים מצד גורמים קיצוניים שמתנגדים לגיוס. שכנה של משפחת מזרחי נתקלה בכיתוב, ומחקה אותו בטיפקס. הבוקר (שלישי) תלתה מודעות אבל חדשות בכניסה לבניין, אולם גם עליהן נכתבה – ונמחקה שוב – המילה "חרד"ק".

יתרה מכך, במודעה החדשה המילה "בצער" נמחקה בקשקוש עט והוחלפה בכתב יד במילה "בשמחה", בקטע המבשר על מותו של מזרחי. גורם בעירייה הבהיר כי הוא "מגנה את המקרה", והעריך כי מדובר במעשה של נער צעיר. "ההסתה חלחלה כנראה, ואנחנו מנסים ככל שניתן למנוע מקרים כאלו", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה בצה"ל: נערים חרדים עברו גיבוש לחטיבת הצנחנים
מחאה על מעצר עריק: מאות חרדים הפגינו ברחבי הארץ וחסמו כבישים
"ציונים החוצה": חיילי גדוד חרדי הותקפו בהפגנה במאה שערים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שכנה מחקה את הכיתוב בטיפקס. מודעת האבל באלעד/מערכת וואלה, צילום מסך

אין זו הפעם הראשונה שבה הקמפיין נגד גיוס חרדים, שתפס תאוצה בארבע השנים האחרונות ומטרתו לבייש את החיילים ולהציג אותם כלא לגיטימיים ברחוב החרדי, עולה לכותרות. לאחרונה הופצו פרטיהם של חיילים חרדים, כולל שמותיהם ותמונותיהם, תוך קריאה לציבור להוקיע אותם, ובליווי איומים והפגנות מול בתי החיילים.

בשבוע שעבר עצרה המשטרה את יהודה קמניץ, תושב בני ברק בן 36, בחשד שאחראי לפרסום פרטי החיילים החרדים. מעצרו הוארך בשלושה ימים, והוא שוחרר היום בתנאים מגבילים. הפוליטיקאים החרדים אינם מרבים להתייחס למקרים כאלה, ולטענת החיילים המשטרה והפרקליטות לעתים "גוררים רגליים" בטיפול באירועים דומים.

לאחרונה התייחס השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לביקורת זו, ואמר כי "המשטרה מטפלת בנושא בעדיפות הגבוהה ביותר, אבל כל מה שקשור להסתה - הסמכות לפתוח בחקירה ולהעמיד לדין היא של הפרקליטות". לדבריו, "כבר טיפלתי בתיקים בהם המשטרה סברה שמדובר בעבירה פלילית אך הפרקליטות סברה שההכפשה וההסתה היו במסגרת חופש הביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully