וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: מאות אלפים בטהראן התאבלו על מותו של רפסנג'אני

10.1.2017 / 11:28

ארונו של הנשיא לשעבר, שמת מהתקף לב בגיל 82, הוצב באוניברסיטת טהראן בטרם הועבר לקבורה לצד מייסד המהפכה האסלאמית חומייני. "אני לא מרבה להשתתף בטקסים דתיים, אבל הוא פעל לטובת כולם"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מאות אלפים נהרו היום (שלישי) לרחובות טהראן כדי להביע את אבלם על הנשיא לשעבר אכבר האשמי רפסנג'אני, שמת בגיל 82 ביום ראשון לאחר שלקה בלבו. הקהל מילא את הדרכים הראשיות בבירה ובכירי השלטון ואנשי דת השתתפו בטקס ההלוויה שהתקיים באוניברסיטת טהראן.

המנהיג העליון עלי חמינאי הוביל את התפילות ליד ארונו של רפסנג'אני, כשבכירים אחרים כרעו ברך לפני הנשיא המנוח ושמו את ידיהם עליו כמחווה אחרונה לפני הפרידה. גם הנשיא חסן רוחאני היה בטקס של רפסנג'אני, שיחד עמו הוביל את המחנה המתון שתמך בשיחות הגרעין עם המעצמות ובגישה פייסנית יותר כלפי העולם.

השמרנים אף הם נכחו בהלווייה שהתקיימה היום, שהוכרז יום שבתון ברחבי המדינה. המתאבלים נשאו כרזות עם תמונתו של רפסנג'אני. "אני בקושי משתתפת בטקסים דתיים, אבל אני נמצאת כאן כאיראנית שלא יכולה לשכוח את תרומתו לפוליטיקה ולטובת העם בשנים האחרונות", אמרה נימה שיקהי, מורה למחשבים בבית ספר פרטי.

לקריאה נוספת בנושא
איראן: הנשיא לשעבר רפסנג'אני מת מהתקף לב
איראן: מחאה נדירה ושביתת רעב הובילו לשחרור אסירה פוליטית

הלווייתו של נשיא איראן לשעבר אכבר האשמי רפסנג'אני, 9 בינואר 2017. AP
ארונו של רפסנג'אני בטהראן, היום/AP
הלווייתו של נשיא איראן לשעבר אכבר האשמי רפסנג'אני, 9 בינואר 2017. AP
קרובות משפחה של רפסנג'אני, היום/AP

אתמול נראה בין ההמון מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, גנרל קאסם סולימאני, האחראי על הפעילות הצבאית מחוץ לשטחה של איראן, בין היתר על המעורבות האיראנית בסוריה.

ארונו של רפסנג'אני עבר בהמשך באטיות דרך רחובות טהראן, עד שהגיע אל קברו של מנהיג המהפכה האסלאמית והמנהיג העליון הראשון, רוחאללה חומייני. הוא ייקבר לצדו של מי שהנהיג את המהפכה ב-1979, שהפילה את שלטונו של השאה הפרו-אמריקני. הנשיא המנוח היה מקורב גם לחומייני וגם ליורשו חמינאי, וכיהן כנשיא בין 1989 ל-1997.

הוא היה יד ימינו של חומייני והוביל את הצבא במהלך המלחמה ההרסנית עם עיראק בשנות ה-80. הוא סייע בפיתוח תכנית הגרעין של ארצו ואז קידם את הפיוס עם המערב. לאחר מותו של חומייני ב-1989, רפסנג'אני היה בין השרידים האחרונים של הנהגת המהפכה האסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully