וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: עונש מאסר יוטל על תומכי טרור שיחגגו אחרי פיגוע

9.1.2017 / 14:20

בעקבות חגיגות השמחה מהפיגוע בירושלים, ח"כ מייקל אורן מקדם הצעת חוק שלפיה "בעלי תעודות זהות כחולות שיגלו תמיכה אחרי מעשה טרור, ייעצרו ויועמדו לדין". ההצעה תכלול גם יהודים, בדומה לחוגגים ב"חתונת השנאה", שבה דקרו את תמונת התינוק עלי דוואבשה

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: פירוק סוכת האבלים למחבל מג'בל מוכבר, היום)

בזמן שמדינה שלמה הזדעזעה מהפיגוע אתמול (ראשון) בירושלים שגבה את חייהם של ארבעה חיילים, במזרח ירושלים ובעזה חגגו תושבים, ירו זיקוקים וחילקו סוכריות לתושבים. הצעת חוק חדשה מבקשת להעמיד לדין ולהטיל מאסר על נושאי תעודות זהות ישראליות שחוגגים ומביעים תמיכה בטרור. את ההצעה יוזם מייקל אורן, סגן שר במשרד ראש הממשלה (כולנו), שטען כי המצב הפך "בלתי נסבל".

את הצעת החוק שתונח בקרוב על שולחן הכנסת החל ח"כ אורן לגבש אחרי הפיגוע באוקטובר בגבעת התחמושת בירושלים. "אחרי שהספדתי את לבנה מליחי, באו אליי בני משפחה ואמרו לי שהם נפגעו והזדעזעו מגילויי התמיכה של הפלסטינים בירושלים ואיך זה שהממשלה לא עושה מספיק כדי למנוע את זה".

לפי ההצעה, "בעלי תעודות זהות כחולות שיגלו תמיכה ויחגגו אחרי מעשה טרור, ייעצרו ויועמדו לדין על עבירה שבצדה עונש מאסר". החוק יחול לא רק על ערבים, אלא גם על יהודים. כמו למשל חגיגות ב"חתונת השנאה" שבה פעילי ימין קיצוני הניפו נשק תוך שהם דוקרים את תמונת התינוק עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע ההצתה בדומא. "החוק ישים קץ לכל החגיגות האלה. אדם יכול לחגוג בתוך ביתו וגם זה גרוע, אבל אם ייצא לחגוג בפומבי – שישלם על כך".

עוד בוואלה! NEWS:
כוחות מג"ב פירקו סוכת אבלים שהוקמה לזכר המחבל מפיגוע הדריסה
פיגוע דריסה בירושלים: 4 חיילים נהרגו ו-13 נפצעו מפגיעת משאית
שני לוחמי מג"ב נפצעו בינוני וקל בדריסה ליד ג'נין; הרקע נבדק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלוקת ממתקים אחרי הפיגוע אתמול, מתוך העיתונות הערבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוחות מג"ב פירקו היום סוכת אבלים לזכר המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים. מפקד מחוז משטרת ירושלים, ניצב יורם הלוי, הורה לפרק את הסוכה שהוקמה בסמוך לביתו של המחבל, פאדי אל-קנבר, בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל ממשיכה כל העת בפעילות מבצעית מוגברת בעיר והיא תימשך ככל שיידרש". כמו כן, כחלק מהפעולות שננקטות לאחר הפיגוע החלו היום להתקין בטיילת ארמון הנציב עמודי בטון נגד פיגועי דריסה.

אתמול במהלך פשיטה על בית המחבל בג'בל מוכבר נעצרו תשעה חשודים במעורבות בפיגוע, בהם חמישה מקרובי משפחתו. בכפר הפלסטיני שבמזרח הבירה מנסים לספק הסברים למניע המחבל שיצא אתמול לארמון הנציב עם משאיתו ודרס למוות קצינה ושלושה צוערים. "אם לא יהיה דיכוי לא יהיו פיגועים", אמר תושב הכפר איסמעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully