וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קשה מהפיגוע בי-ם: המשאית שועטת - ודורסת חיילים

8.1.2017 / 15:05

במצלמות אבטחה מהאזור נראית המשאית פוגעת בקבוצת צוערים מבה"ד 1 בסמוך לאוטובוס בארמון הנציב. לאחר הפגיעה הראשונה, המחבל נסע לאחור והמשיך לדרוס. הוא חוסל בידי חיילים שהיו במקום. שלוש חיילות וחייל נהרגו

צילום מסך

מצלמות אבטחה בטיילת ארמון הנציב בירושלים תיעדו את פיגוע הדריסה שהתרחש היום (ראשון) במקום, ובו נהרגו שלוש חיילות וחייל, צוערים מבה"ד 1, ונפצעו עוד 13 חיילים נוספים. במצלמות נראית קבוצת החיילים, צוערים ממגמת נחשון בבה"ד 1 שהיו בשבוע השתלמות בבירה, ממתינה בסמוך לאוטובוס ואז דוהרת לעברם המשאית ודורסת רבים מהם.

המחבל נסע לאחור אחרי הפגיעה הראשונה והמשיך לפגוע בעוד רבים, עד שנורה למוות בידי חיילים שהיו במקום. המפכ"ל רוני אלשיך אמר כי המחבל הוא תושב מזרח ירושלים בעל תעודה כחולה. לפי הפלסטינים, המחבל הוא פאדי אל-קנבר, בן 28, משכונת ג'בל מוכבר, שנעצר בעבר בידי ישראל.

תשעה מהפצועים פונו לבית החולים הדסה עין כרם, בהם אחד במצב קשה, שניים במצב בינוני ועוד שישה במצב קל. פצוע קשה נוסף ועוד שלושה קל פונו לשערי צדק. שני פצועים קל פונו להדסה הר הצופים. בתי החולים פתחו מרכזי חירום לפניות לציבור.

לקריאה נוספת על הפיגוע בירושלים
פיגוע דריסה בירושלים: ארבעה הרוגים ו-13 פצועים מפגיעת משאית
המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים: אסיר משוחרר תושב ג'בל מוכבר
האיש שירה במחבל: "הבנתי שזו לא תאונה, שלפתי את האקדח ופתחתי באש"

תיעוד פיגוע בירושלים. צילום מסך
תיעוד פיגוע הדריסה ממצלמות האבטחה/צילום מסך

המפכ"ל אמר כי "זה פיגוע חמור מאוד, שלא היה הרבה זמן בירושלים, צריך להבין שאנחנו מדברים על פיגוע ללא התרעה, אנחנו פועלים באינטנסיביות כדי להגיב מהר לפיגועים. החיילים שהיו בזירה הגיבו מיד והרגו את המפגע". לדבריו, "לא הייתה התרעה, מכאן ניתן להבין שהוא לא היה מוכר. ירושלים מתוגברת באופן קבוע, הגדלנו את הכוח של המחוז הזה כדי לחזק את הביטחון בעיר".

ראש העירייה ניר ברקת אמר כי "לצערנו אין גבול לאכזריותם של המחבלים, שלא בוחלים בשום אמצעי כדי לרצוח יהודים ולפגוע בשגרת החיים בבירת ישראל". לדבריו, "אלו שמסיתים ומלבים ואלו שתומכים בטרור חייבים לשלם מחיר כבד. אני קורא לתושבי ירושלים והמדינה כולה לגלות ערנות, ולמרות הפיגוע הקשה, להמשיך בשגרת החיים ולא לתת לטרור לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully