וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולות על סקייטבורד ונוהגות ברכב: סעודיות למען זכויות נשים. צפו

קבוצה של נשים מערב הסעודית בלבוש מוסלמי פרסמו ברשתות החברתיות סרטון הומוריסטי תחת השם "חששות" שהפך במהרה לוויראלי. בסרטון, שיוצא נגד דיכוי נשים, הן מפזזות לצלילי שיר פופ קליל. התגובות היו חלוקות

מקור: יוטיוב

סרטון של נשים בערב הסעודית שיוצא נגד הדיכוי המגדרי במדינה פורסם ברשתות החברתיות לאחרונה וצבר תאוצה עצומה ומיליוני צפיות ושיתופים. בסרטון שפורסם תחת השם "חששות" נראות נשים סעודיות רוקדות, מחליקות על סקייטבורד, משחקות כדורסל ונוהגות בכלי רכב על רקע מוזיקת פופ קלילה.

הסרטון נוצר על ידי חברת ההפקה 8ies וצבר יותר משלוש מיליון צפיות ביוטיוב תוך שבוע. הנשים בסרטון לבושות בלבוש מוסלמי והן מביעות במילותיו את תסכולן מהחברה בערב הסעודית הנשלטת בידי גברים ומדכאת נשים. כך למשל, לנשים בערב הסעודית אסור לנהוג, לרכוש השכלה או לטוס לחו"ל ללא אישור הגברים. במילות השיר נאמר בין היתר: "אם רק אלוהים יכול היה לפטור אותנו מהגברים".

לקריאה נוספת:
נסיך סעודי בקריאה נרגשת לממשלה: אפשרו לנשים לנהוג
משטרת הצניעות הסעודית עצרה נשים שבילו ב"מסיבה פרועה"
סעודיה: קרא לשוויון בין גברים לנשים - ונשלח לשנת מאסר

נשים סעודיות בסרטון נגד דיכוי 07 ינואר 2017. יוטיוב, צילום מסך
"אם רק אלוהים היה יכול לפטור אותנו מהגברים". משחקת כדורסל/צילום מסך, יוטיוב

התגובות לסרטון היו מגוונות. אחד הגולשים כתב בתגובה לסרטון ביוטיוב: "קליפ לא ייאמן. הקול רע והתוכן אפילו רע יותר. תארו לכם נשים נוהגות וגברים לבושים ככה ורוקדים. מי יתן ואללה ישמור עלינו". מנגד, גולש אחר כתב: "הסרטון יפה. עם כל ההומור שבדבר, הוא מציג את הדיכוי שאליו חשופות הנשים בערב הסעודית".

מגיב נוסף ביקש להתייחס לתופעה אחרת במדינה שהיא המוח היצירתי שהגה את הרעיון לסרטון. "עיתונאים זרים", כתב, "תנו לעולם לדעת שיש לנו אנשים מוכשרים שמעריכים אומנות בערב הסעודית. לא הכל כאן זה משטר דתי וחברות בדאעש".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
נשים סעודיות בסרטון נגד דיכוי 07 ינואר 2017. יוטיוב, צילום מסך
נוהגות בכלי רכב/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully