וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: קרא לשוויון בין גברים לנשים - ונשלח לשנת מאסר

אזרח הממלכה השמרנית הורשע בהסתה לביטול השליטה הגברית אחרי פוסטים וכרזות שתלה במסגדים נגד המערכת הייחודית. להגנתו אמר כי רק ביקש ליצור מודעות למצבן של הנשים, שנאסר עליהן אף לנהוג

נשים סעודיות עושות קניות בריאד, ערב הסעודית. AP
תלויות בגברים. נשים בקניון בערב הסעודית/AP

גבר בערב הסעודית נשלח לשנת מאסר אחרי שקרא לשוויון בין גברים לנשים בממלכה השמרנית - כך דיווחה אתמול (שלישי) התקשורת המקומית. לפי העיתון עוכאז, בית משפט בעיר דמם שבמזרח המדינה קנס אותו גם ב-30 אלף ריאל (8,000 דולר) אחרי שהרשיע אותו "בהסתה לביטול האפוטרופוסות של גברים על נשים" בהודעות שפרסם בטוויטר ועל גבי כרזות שנתלו במסגדים.

לפי הדיווח, הוא נעצר בזמן שתלה כרזות במסגדים במחוז אל-חסה, ובמהלך חקירתו גילתה המשטרה כי הוא אחראי לקמפיין נרחב ברשת לסיום המערכת הייחודית שבמסגרתה כפופות הנשים לגברים כמעט בכל הבט בחיים. הן המדינה היחידה בעולם שבה נאסר עליהן לנהוג והן זקוקות לאישור מצד אביהן, בעלן או אחיהן כדי ללמוד, לנסוע לחו"ל או לעשות פעולות אחרות.

הגבר הודה בכך, אולם טען שמדובר רק בהעלאת מודעות לאחר שגילה כי "כמה קרובות משפחתו מופלות לרעה בידי משפחותיהן". בספטמבר חתמו אלפים על עצומה הקוראת לביטול האפליה, ולפי בית המשפט, הקמפיין נפתח ביוזמתו של הגבר המורשע.

לקריאה נוספת בנושא
שר החוץ הבריטי הסתבך: "סעודיה מחוללת מלחמות במזרח התיכון"
נסיך סעודי בקריאה נרגשת לממשלה: אפשרו לנשים לנהוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully