וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבריטי הסתבך: "סעודיה מחוללת מלחמות במזרח התיכון"

בתיעוד שפורסם בגרדיאן תוקף בוריס ג'ונסון את הממלכה ואת איראן, וטוען כי הן "מפעילות בובות ומשחקות במלחמות שליחים, זאת טרגדיה". במשרד החוץ מיהרו להבהיר: ריאד היא בעלת ברית שלנו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי ערב הסעודית ואיראן מחוללות מלחמות במזרח התיכון בעוד חלק מהפוליטיקאים באזור מנצלים לרעה את האסלאם – כך דיווח היום (חמישי) הגרדיאן הבריטי. ללונדון יש ברית ארוכה עם ריאד, לקוחה גדולה של חברות ביטחוניות בריטיות, אולם קשריה עם טהראן הידרדרו מאז המהפכה האסלאמית ב-1979.

ג'ונסון, שמונה לתפקיד ביולי על ידי ראש הממשלה תרזה מיי, אמר באירוע ברומא בשבוע שעבר כי היעדר מנהיגות אמתית במזרח התיכון אפשרה לאנשים מסוימים לעוות את הדת ולפתוח במלחמות. "יש לך את הסעודים, את איראן, כולם, שזזים ומפעילים בובות ומשחקים במלחמות שליחים. זאת טרגדיה", תועד ג'ונסון בסרטון שפורסם בגרדיאן. לא ברור מהקטע אם ג'ונסון האשים מפורשות את ערב הסעודית ואת איראן בעיוות האסלאם, אולם בעיתון הבריטי דוח כי הוא האשים את ערב הסעודית בניצול לרעה של הדת.

שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון, 1 בדצמבר 2016. רויטרס
"יש פוליטיקאים שמעוותים ומנצלים את הדת". ג'ונסון, ברומא/רויטרס

"יש פוליטיקאים שמעוותים ומנצלים את הדת וענפים שונים של אותה דת במטרה להשיג את מטרותיהם הפוליטיות", הוסיף ראש עיריית לונדון לשעבר, שידוע בתור מי שנוהג ליפול בלשונו. הוא היה אחד ממובילי הקמפיין לפרישת הממלכה מהאיחוד האירופי. "זאת אחת הבעיות הפוליטיות הגדולות ביותר באזור".

דובר מטעם משרד החוץ בלונדון אמר כי ערב הסעודית היא בעלת ברית של בריטניה וכל טענה אחרת בנושא היא שגויה. "כפי ששר החוץ הבהיר זאת ביום ראשון, אנחנו בעלי ברית של ערב הסעודית ותומכים בה במאמציה להבטיח את גבולותיה ולהגן על תושביה. כל טענה המצביעה על ההיפך היא שגויה ושיבוש של העובדות", מסר.

הסרטון פורסם אחרי חזרתה של מיי מביקור במפרץ, שם היא נועדה עם מנהיגי ערב הסעודית, כווית, איחוד האמירויות הערביות, קטאר, בחריין ועומאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully