וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסל של שפחת מין קוריאנית מעורר מחלוקת דיפלומטית בין טוקיו לסיאול

7.1.2017 / 12:51

הפסל, שמוחה נגד צבא יפן ששעבד לזנות נשים קוריאניות בזמן מלחמת העולם השנייה, מפר לטענת טוקיו הסכם שנחתם בין המדינות ב-2015. בשל התקרית הוחזרו שגריר יפן מסיאול והקונסול היפני בבוסאן וכן הושהה המו"מ בנושאים כלכליים

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

יפן הודיעה אתמול (שישי) על החזרת שגרירה בקוריאה הדרומית באופן זמני ועל השהיית משא ומתן בנושאים כלכליים עם סיאול. זאת, בעקבות הצבת פסל המייצג שפחת מין קוריאנית של צבא יפן מול בניין הקונסוליה בעיר בוסאן. על פי הודעת משרד החוץ היפני, גם הקונסול הכללי בבוסאן הוחזר לטוקיו בשל התקרית.

יותר מ-200 אלף נשים דרום-קוריאניות, וכן נשים ממדינות נוספות באסיה, הוחזקו במלחמת העולם השנייה בבתי בושת ששימשו את חיילי צבא יפן. שפחות המין הדרום-קוריאניות, שכונו "נשות ניחומים", היו במשך שנים למקור הגדול ביותר לחיכוך בין סיאול לטוקיו. ב-2015 הגיעו המדינות להסכם בנושא, שלפיו הוא "נפתר באופן בלתי הפיך", ובו התחייבה סיאול כי תימנע מלמתוח ביקורת על יפן בנושא. ביפן טוענים כי הפסל מפר את ההסכם.

עוד בוואלה! NEWS:
"מלחיץ ומפחיד": אלפים נתקעו במשך שעות במטוסים בפלורידה
עם עיניים דומעות וקול רועד: הנאום האחרון של מישל אובמה
אחרי שהכתירו אותו בובה של פוטין, טראמפ מתכנן נקמה בגופי המודיעין

פסל המייצג שפחת מין קוריאנית של צבא יפן הוצב מול השגרירות היפנית בקוריאה הדרומית, ינואר 2017. רויטרס
הפסל מול הקונסוליה של יפן/רויטרס

הפסל, המדמה אישה צעירה ויחפה יושבת על כיסא, הוקם ליד הקונסוליה היפנית בעיר בוסאן שבדרום קוריאה הדרומית בסוף השנה שעברה. מזכיר הממשלה הראשי ביפן, יושהיהיד סוגה, אמר כי הפסל "מצער מאוד", וכי יפן תחזיר את השגריר שלה באופן זמני.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה שוחח אתמול עם סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על הסוגיה בשיחת טלפון. לארצות הברית קשרים טובים עם שתי המדינות, וב-2015 קידמה בברכה את ההסכם בשל רצונה ליצור חזית אחידה נגד עלייתה של סין ומרוץ החימוש הגרעיני של קוריאה הצפונית. בשיחה אתמול אמר ביידן לאבה כי וושינגטון מצפה ששתי המדינות יעמדו בהסכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פסל המייצג שפחת מין קוריאנית של צבא יפן הוצב מול השגרירות היפנית בקוריאה הדרומית, ינואר 2017. רויטרס
גבר עם מסכה של ראש ממשלת יפן ליד הפסל בבוסאן, השבוע/רויטרס

בעקבות הצבת הפסל הודיע סוגה כי יפן משהה את המשא ומתן עם קוריאה הדרומית על הסדר חילופי מטבע חדש. שר האוצר היפני טארו אסו אמר לכתבים אתמול כי עבור הסדר מסוג זה יש צורך קודם כל בבניית אמון. משרד האוצר הדרום קוריאני מסר בתגובה כי הוא מביע צער על כך שהמשא ומתן הופסק בשל סיבות פוליטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully