וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדיו של חגי בן ארי: "רק כשסיימנו להילחם הבנו מה קרה לו"

6.1.2017 / 11:36

למרות שנפצע אנוש במבצע "צוק איתן", והיה ברור לחבריו לחטיבה כי הדרך לשיקום ארוכה, הוחלט להעניק לרס"ן בן ארי את הפיקוד על סיירת הצנחנים, כשהוא מחובר למכשירים. השבוע הוא הלך לעולמו: "היה קל להתחבר אליו"

כתבתה של הילה קובו, עורך וידאו: רן צימט, צילום: יותם רונן, ניב אהרונסון

(צפו בכתבתה של הילה קובו על פציעתו של חגי בן ארי, במלאת שנתיים למבצע "צוק איתן")

"לפני מבצע 'צוק איתן' ביקשתי מחגי שיקבל על עצמו את הפיקוד על הסיירת, והוא נעתר" – כך סיפר השבוע מפקד גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים בזמן המבצע, סא"ל ירון שרוני, שהיה מפקדו של רס"ן חגי בן ארי שהלך לעולמו ביום שלישי, בשיחה עם וואלה! NEWS.

הקצין המנוסה, שגדל בסיירת והיה מיועד לפקד עליה עם סיום המבצע, אכן קיבל את הפיקוד – אך ממיטת בית החולים. לאחר שנפצע באורח אנוש מירי צלף בחאן יונס במהלך המבצע הצבאי בקיץ 2014, החליט מפקד החטיבה באותם ימים, תא"ל אליעזר טולדנו, להעניק לבן ארי את הפיקוד על הסיירת באופן סמלי - למרות הנסיבות המצערות.

"טולדנו התקשר אליי ושאל את דעתי לגבי קיום הטקס. ישר אמרתי שזה רעיון מצוין – אקט חכם ורגיש", נזכר סא"ל שרוני, שמשמש כיום קצין אג"ם באוגדה 91. "ראיתי את חגי בהרבה מצבים. הכרנו במלחמת לבנון השנייה, בבינת ג'בל. באותו יום ארור נהרגו לנו שני לוחמים (אורן ליפשיץ ומורן כהן – א"ב), אני הייתי מפקד פלוגה וחגי היה מפקד צוות. מאוחר יותר דרכינו הצטלבו שוב ושוב בחטיבה".

לקריאה נוספת:
"התעקש להצטרף ללחימה": לוחמי הסיירת נפרדים מרס"ן חגי בן ארי
"עם ישראל נפרד מגיבור": ההרוג האחרון ב"צוק איתן" הובא למנוחות
"זה חגי - אבל הוא איננו": ההתמודדות של משפחת הפצוע האנוש מצוק איתן

חגי בן ארי בתמונת ארכיון עם שניים מילדיו. באדיבות המשפחה
"התחיל להתכונן לפיקוד על הסיירת". עם שניים מילדיו/באדיבות המשפחה

גדוד הסיור נלחם בחאן יונס וכבש מתחם שבו נחפרה מנהרה שהובילה לעורף מדינת ישראל. אחרי כמה ימים זוהו תנועות חשודות. הכוח שבראשו בן ארי יצא לסריקות ונתקל בפעילי חמאס, שפתחו באש. כמה לוחמים ומפקדים נפגעו, ובהם רס"ן בן ארי. חוקר השבויים רס"ר (במיל') אוהד שמש נהרג במקום.

"בהתחלה לא אמרו לי שחגי נפצע. כשאנחנו תוך כדי משימה, לא מדברים על שמות. אתה חייב להתנתק ולהמשיך במשימה", שיחזר סא"ל שרוני. "פתאום אני רואה את הסמג"ד שלי, שאול אלמדוי, מתנהג בצורה מוזרה. שאלתי אותו 'מה קרה?', והוא אמר לי 'אתה לא יודע שחגי נפצע?'". רק לאחר שהסתיימה הלחימה הבינו חבריו את חומרת הפציעה. "הוא ידע הרבה עליות ומורדות בבית החולים, עד שיום אחד אביו התקשר ואמר שיש הידרדרות במצבו".

הלוויתו של חגי בן ארי, שנפצע במבצע "צוק איתן", בית עלמין נוב. ינואר 2017. מאיר וקנין, ספק 500
"היה קל להתחבר אליו". הלוויתו של רס"ן בן ארי, השבוע/ספק 500, מאיר וקנין

על חגי סיפרו חבריו כי היה "איש ארץ ישראל היפה", שהתחנך במשפחה המכירה את צה"ל מקרוב – אביו אלוף-משנה במילואים ואחיו סגן-אלוף. "היה חשוב לי מאוד שיוני, אביו של חגי, נכח בטקס", סיפר מפקד הסיירת הנוכחי, רס"ן יואב ספקטור, שנקרא אל הדגל לאחר פציעתו הקשה של בן ארי. "הוא היה חבר שלי, אני יודע שהוא השקיע מחשבות ותכנונים לקראת הפיקוד על הסיירת. הוא היה מאוד מקצועי וידע להיות קשוח. אבל היו לו יחסי אנוש מאוד טובים, היה קל להתחבר אליו", הוסיף.

עבור ספקטור, שהיה אמור לצאת לחופשת לימודים, היתה זו זכות גדולה לקבל את הפיקוד על הסיירת. "לא הייתה לי התלבטות, זה הרגיש לי טבעי בגלל חגי שכבר עשה את רוב הפעולות במסגרת החפיפה. לפקד על הגדוד בסיטואציה הזו הייתה מבחינתי שליחות עצומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully