וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התעקש להצטרף ללחימה": לוחמי הסיירת נפרדים מרס"ן חגי בן ארי

4.1.2017 / 12:19

חגי בן ארי, הפצוע הקשה ביותר ממבצע "צוק איתן", מת מפצעיו בתום מאבק ממושך, יותר משנתיים לאחר שנפגע בראשו מירי צלף בהתקלות עם מחבלים בחאן יונס. "לולא נפצע, הוא היה מגיע לתפקידים הכי חשובים שיש"

כתבתה של הילה קובו, עורך וידאו: רן צימט, צילום: יותם רונן, ניב אהרונסון

(בווידאו: התלוות למשפחתו של חגי בן ארי, יולי 2016)

"הוא התעקש להצטרף ללחימה, למרות שהיה בחופשה. חגי היה מפקד אמיץ שאהב אנשים" - כך סיפר היום (רביעי) מפקד גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים בזמן מבצע "צוק איתן", רב-סרן (מיל') שאול אלמדואי, בעקבות מותו של חברו לפלוגה, רב-סרן חגי בן ארי. בריאיון לוואלה! NEWS, שחזר אלמודאי את ימי הלחימה, במהלכם נפגע בן ארי באורח אנוש. לדבריו, "זו אבדה כבדה מאוד עבורנו ועבור חטיבת הצנחנים, אנחנו ניפרד היום מחבר קרוב, מחבר נפש וממפקד".

"אם הוא לא היה נפצע, אין לי ספק שהיינו פוגשים אותו במעלה הדרך בתפקידים הכי חשובים שיש", הוסיף. "הוא היה מפקד קר רוח, שידע להסתכל לכל מצב". רס"ן בן ארי שירת בסיירת צנחנים ויועד להתמנות למפקדה עם תום המערכה בעזה. הוא נפגע ב-21 ביולי 2014, בזמן שהוביל כוח של לוחמי הסיירת בפעילות לאיתור מנהרות ואמצעי לחימה בחאן יונס, והלך לעולמו אמש, בגיל 31.

עוד בוואלה! NEWS:
"מת כל יום מחדש": סיפורה של משפחת ההרוג האחרון מ"צוק איתן"
עשרות מפגינים מחוץ לדיון אזריה: "תחזירו את הילד או שנהפוך את המדינה"
החדשות בדקה: אנשים עמדו בתור כדי להריח את הפרח שמריח כמו גופה

חגי בן ארי הפצוע הקשה ביותר מצוק איתן ואשתו מירה עם ילדיהם, יוני 2016. יותם רונן
"לא נשכח אותו אף פעם". חגי עם משפחתו, יולי האחרון/יותם רונן

רס"ן (מיל') אלמדואי פעל במהלך המבצע יחד עם סיירת הצנחנים, והיה בקרבת האירוע בעת היתקלותו של בן ארי, שנותר מחוסר הכרה לאחר הפגיעה. הוא ביקש שלא להרחיב על הפרטים מהקרב ההוא, אך ציין כי זוכר היטב את השיחות שקדמו למבצע.

"הוא היה בחופשה בגלל מעבר בין תפקידים, והתקשר כל הזמן ואמר 'אל תשכחו אותי'. הוא פשוט התעקש להגיע ולהצטרף ללחימה, לחברים שלו", סיפר אלמדואי. "אין יותר מדי מה להוסיף חוץ מהעצב הגדול שנפל עלינו. זה עצב על כך שנפרדים מחבר, לא נשכח אותו אף פעם".

בן ארי הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. הוא מת בחיק משפחתו במושב נוב שברמת הגולן, ויובא למנוחות היום בשעה 14:00 בבית העלמין האזורי במושב חיספין.

חגי בן ארי בתמונת ארכיון עם שניים מילדיו. באדיבות המשפחה
בן ארי עם ילדיו/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully