וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עם ישראל נפרד מגיבור": ההרוג האחרון ב"צוק איתן" הובא למנוחות

4.1.2017 / 15:28

רס"ן חגי בן ארי, שנפצע אנושות ברצועת עזה ב-2014 והלך אתמול לעולמו, נקבר בבית העלמין ביישוב חיספין, הסמוך למושב שבו התגורר ברמת הגולן עם אשתו ושלושת ילדיו. יעלון: "כשנפתחה המערכה היה ברור לחגי שהוא צריך להיות שם"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: ניב מעוז

(בוודיאו: כתבתה הילה קובו על בן ארי לאולפן וואלה! NEWS)

רב-סרן חגי בן ארי, שנפצע אנושות במהלך מבצע "צוק איתן" והלך אמש לעולמו, הובא היום (רביעי) למנוחות. טקס ההספדים נערך במושב נוב שברמת הגולן, שם התגורר בן ארי עם אשתו מוריה ושלושת ילדיהם, והוא נקבר בבית העלמין ביישוב חיספין הסמוך.

שר הביטחון לשעבר משה יעלון אמר בהספדו כי בן ארי היה גיבור בחייו ובמותו. "מדינת ישראל, צה"ל ועם ישראל נפרדים היום מגיבור", ציין. "חגי, בחייך ובתפקידך וגם לצערי במותך אחרי קרב ומאבק עיקש עד נשימתך האחרונה לימדת אותנו והזכרת, למי שזקוק לתזכורת כזו, מיהו גיבור. כשנפתחה המערכה ברצועת עזה היה ברור לחגי שהוא צריך להיות שם, גם ללא תפקיד. הוא לקח אחריות כפי שעשה במשך כל חייו הקצרים"

עוד כתבות בנושא:
"התעקש להצטרף ללחימה": לוחמי הסיירת נפרדים מרס"ן חגי בן ארי
"מת כל יום מחדש": סיפורה של משפחת ההרוג האחרון מ"צוק איתן"
חגי בן ארי, מהפצועים הקשים ביותר במבצע צוק איתן, הלך לעולמו

הלוויתו של חגי בן ארי, שנפצע במבצע "צוק איתן", בית עלמין נוב. ינואר 2017. אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אלי אשכנזי
ארונו של בן ארי במושב נוב, היום/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

"חגי אהוב ליבנו, בעוד עשרים יום ימלאו לך 32 שנים, ובחודש שבו נולדת ונולדה אמך השבת את נפשך לבורא עולם", אמר בעצב אביו של בן ארי, יונתן. "בזמן סדרת תרגילים במגלן כתבת לי בווטסאפ: "יש לי שלוש משאלות - שיעבור השבוע בשלום, שיהיה לי חופש עם המשפחה באילת ושהמלחמה תתחיל אחרי שעשיתי את שלי. שתי המשאלות התמלאו, השלישית פחות. מפקד מגלן ניסה לשכנע אותך להישאר בחפ"ק, אבל התעקשת ללכת לקרב. שם, בפאתי חאן יונס, פגע בך הכדור הקטלני ושינה באחת את תכניותיך ואת מציאות חיינו. היום תם המסע שלך חגי יקירנו".

האב סיפר על השנתיים האחרונות, שבהם היה בנו במצב אנוש. "עוד בבילנסון נפרדנו ממך, אך אתה כתבת ספרי רפואה חדשים. התגברת בכל פעם מחדש ונלחמת כארי. אתה, שהיית מעורב בהיותך כנער צעיר בכל אירוע משפחתי כמוביל ויוזם, נקלעת בעקבות פציעתך האנושה למצב שבו אנחנו צריכים להחליט בעבורך ולקבוע עובדות ביחס אליך ולטיפול בך. במשך כל התקופה והמייסרת הזו נקרענו בין ההבנה למצבך הקשה לבין התקווה והחלום, ומשאלת הלב לראות אותך מתאושש וקם למרות כל התחזיות וההסברים השונים. אנחנו עשינו כל מה שיכולנו כדי למנוע ממך סבל ולתת לך את התנאים הטובים ביותר במצבך הקשה, ואנחנו מקווים שמשהו מכל זה חדר את מסך ההכרה שלך ונצרב בתודעתך".

הלוויתו של חגי בן ארי, שנפצע במבצע "צוק איתן", בית עלמין נוב. ינואר 2017. אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אלי אשכנזי
יעלון בהלווייתו של בן ארי, היום/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

"ב-ו' בטבת תשע"ז יצאנו מחאן יונס והיום הסתיימה הלחימה", אמר תת-אלוף אליעזר טולדנו, מפקד חטיבת הצנחנים לשעבר. "חגי ידע שבנו ורק בנו תלוי גורל המערכה. הוא זינק אל הקרב כשרוח הציונות מפעמת בו, חמוש בחיוך רחב ומרגיע. קצין ישראלי משכמו ומעלה. שמחנו שהגעת ולא חשבנו שישנה אפשרות אחרת".

טולדנו סיפר על היכולות הפיקודיות והמקצועיות של בן ארי. "טרם פתיחת התמרון ישבת סמוך ובטוח ביחד עם המפקדים מגדוד הסיור ורקמת תחבולות מול האויב, רעיונות מחוץ לקופסא, רעיונות שהתממשו בהצלחה בזמן הקרב", אמר. "חגי, היית ראוי ללוחמיך ואהוב על ידם והשרת בהם רוח לחימה. מפקד בצנחנים יפה תואר. שורות של צנחנים הצדיעו לך בימי חייך. היום אני מצדיע לגבורתך ולחייך. נוח בשלום חבר יקר".

הלוויתו של חגי בן ארי, שנפצע במבצע "צוק איתן", בית עלמין נוב. ינואר 2017. מאיר וקנין, ספק 500
"שורות של צנחנים הצדיעו לך בימי חייך"/ספק 500, מאיר וקנין

"למדנו ממך מהו כוחו של לוחם להיאחז בחיים"

מנחם אורבך, תושב נוב, ספד לחגי בשם התושבים. "חגי יקירנו, רגעים קשים אלה עבורנו כפרטים וכקהילה. יותר משנתיים היטלטלנו בין ייאוש לתקווה, ובתפילה לריבונו של עולם שתוכל לחזור ולהיות עמנו כאן, אבל בשמיים הוכרע אחרת", אמר אורבך. "הרבה למדנו ממך בתקופת הדמדומים הזו מאז פציעתך הקשה. למדנו מהו כוחו של לוחם להיאחז בחיים. למדנו מהו כוח הרוח שנעלמה להישאר בחיים בלי הכרה. למדנו אמונה מהי, למדנו איך לא לאבד תקווה, למדנו ממך הרץ למרחקים ארוכים מההר לגיא מהו אומץ - אומץ להיצמד לחיים ולהתעמת איתם".

"כאבנו גדול ולבנו כואב ודמעותינו נשפכות", הוסיף אורבך. "יחד עם זאת נשארים אנו עם המורשת שהנחת לנו. מורשת של דוגמא אישית של איש שהיה מעורב עם הבריות והיה איש של אחריות טוטאלית. איש של מודעות לחייליו, איש רעים להתרועע אח וחבר, בן ואבא. איש של דבקות במטרה. איש של משפחה. איש של חברים ומעל הכל איש של מסירות נפש לאומה וארצה".

הלוויתו של חגי בן ארי, שנפצע במבצע "צוק איתן", בית עלמין נוב. ינואר 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
מושב נוב שברמת הגולן, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

בן ארי, בן 31 במותו, נפצע בראשו ב-21 ביולי 2014, כאשר הוביל כוח של לוחמי סיירת הצנחנים בפעילות לאיתור מנהרות ואמצעי לחימה בחאן יונס. הוא צעד בראש הכוח יחד עם מפקד הסיירת היוצא, ובמהלך ההתקדמות נתקלו הלוחמים במארב מאחד הבתים במקום ובן ארי נפגע בראשו מירי צלף. מאז פציעתו הוא נותר מחוסר הכרה ולא תקשר עם סביבתו, על אף שגופו הצליח להתגבר על כשלים וזיהומים.

מוקדם יותר היום ספד לבן ארי רב-סרן (מיל') שאול אלמדוי, סגן מפקד גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים בזמן "צוק איתן" וחברו לפלוגה. "הוא התעקש להצטרף ללחימה, למרות שהיה בחופשה. חגי היה מפקד אמיץ שאהב אנשים", סיפר בריאיון לוואלה! NEWS. "זו אבדה כבדה מאוד עבורנו ועבור חטיבת הצנחנים, אנחנו ניפרד היום מחבר קרוב, מחבר נפש וממפקד".

בן ארי יועד להתמנות למפקד סיירת צנחנים עם תום המערכה בעזה. "אם הוא לא היה נפצע, אין לי ספק שהיינו פוגשים אותו במעלה הדרך בתפקידים הכי חשובים שיש", הוסיף אלמדואי. "הוא היה מפקד קר רוח, שידע להסתכל לכל מצב".

(עדכון ראשון: 14:24)

הלוויתו של חגי בן ארי, שנפצע במבצע "צוק איתן", בית עלמין נוב. ינואר 2017. מאיר וקנין, ספק 500
"כאבנו גדול ולבנו כואב"/ספק 500, מאיר וקנין
הלוויתו של חגי בן ארי, שנפצע במבצע "צוק איתן", בית עלמין נוב. ינואר 2017. מאיר וקנין, ספק 500
"רעיונותיך התממשו בהצלחה בזמן הקרב"/ספק 500, מאיר וקנין
הלוויית רס"ן חגי בן ארי, בית העלמין בחיספין, 4 בינואר 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
קציני צה"ל ליד קברו של בן ארי, היום/מערכת וואלה!, מאיר וקנין
הלוויית רס"ן חגי בן ארי, בית העלמין בחיספין, 4 בינואר 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
משתתפים אבלים בהלווייה, היום/מערכת וואלה!, מאיר וקנין
הלוויתו של חגי בן ארי, שנפצע במבצע "צוק איתן", בית עלמין נוב. ינואר 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
ארונו של חגי בן ארי בטקס ההלווייה, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully