וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר משוחרר חשוד בעוקץ: התחזה לעובד חברת החשמל ו"גבה חובות"

4.1.2017 / 14:18

חודשים ספורים לאחר שחרורו, תושב הדרום שנחשב לאחד מעברייני ההונאה המתוחכמים בישראל נעצר בחשד שהשיג במרמה יותר ממאה אלף שקלים מבתי עסק ברחבי הארץ. באמצעות מוקד 103, הצליח לאסוף מידע על חובות של בעלי עסקים לחברה

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
העצור השתחרר לפני כחצי שנה ממאסר בגין הונאה/ראובן קסטרו

אסיר משוחרר בן 54 נעצר אתמול (שלישי) בחשד שביצע הונאה בעשרות בעלי עסקים מאזור המרכז. החשוד, תושב הדרום שנחשב לאחד מעברייני ההונאה המתוחכמים בישראל, אסף מידע על חובות של בעלי עסקים לחברת החשמל וגבה מהם סכומי כסף גבוהים, תוך שהוא מתחזה לעובד החברה, שהתנה תשלום באי-ניתוק העסק מאספקת החשמל.

בתום חקירה שארכה מספר שבועות, עצרו חוקרי משטרת תל אביב את החשוד בגין מרמה והתחזות. היום הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב. להערכת המשטרה, החשוד גבה יותר ממאה אלף שקלים מעשרות בתי עסק בחודשים שחלפו מאז שהשתחרר ממאסר בחודש אוגוסט האחרון.

עוד בוואלה! NEWS:
פער של 40%: בצהרונים של הרשויות המקומיות ההורים משלמים יותר
דרמה במשפט דומרני: העבריין סירב לקבל את הסדר הטיעון
חשד לרצח והתאבדות בעכו: "אולי האם עשתה זאת ממצוקה כלכלית"

חדר הפיקוד של חברת החשמל, רמת השרון. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
המשטרה מבקשת מבעלי העסקים לדרוש תעודת עובד. חדר הפיקוד של חברת החשמל/ניב אהרונסון

על פי החקירה, החשוד הצליח להגיע אל נתוני החובות כאשר התקשר למוקד חברת החשמל והזדהה כבעל תפקיד במחלקת חשבונות של עסק מסוים. כך, ביקש לברר את החוב השוטף של אותו העסק ולאחר מכן התקשר בחזרה אל בעליו תוך שהוא מתחזה לכאורה לנציג חברת החשמל הדורש תשלום. לאחר ששכנע את בעלי העסק כי ייטב אם ישלמו את חובם ואף הציע להם תשלום מוזל, שלח למקום העסק, על פי החשד, נהג מונית תמים אשר אסף עבורו את המעטפה ובה התשלום.

כדי להימנע ממקרי הונאה דומים בעתיד, המליצו המשטרה וחברת החשמל כי בכל מקרה בו אדם מזדהה כעובד החברה ודורש תשלום חוב, יש לדרוש הצגת תעודת עובד וכן שובר תשלום על שם החייב. במקרים בהם אין לעובד הוכחה, אין להעביר לו את תשלום החובות ויש לדווח על כך למשטרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully