וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט יממה לפני הכרעת משפט אזריה: "גבר בן 18 הוא לא הילדון של כולנו"

3.1.2017 / 10:24

הרמטכ"ל התייחס ל"אירועים שמשפיעים על צה"ל" ואמר כי יש לעשות בהם הבחנה בין "השיח הפיקודי לציר החקירתי". איזנקוט הבהיר: "חלק מהפרשנים ומהציבור לא מבינים שבתי הדין הם שעושים צדק". משפחת אזריה: "התערבות בוטה של הרמטכ"ל במשפט"

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

הרמטכ"ל גדי איזנקוט התייחס היום (שלישי) לחקירות הפנימיות בצה"ל, ברקע הכרעת הדין במשפטו של החייל אלאור אזריה שתתקיים מחר. בדברים שנשא ביום עיון לזכרו של הרמטכ"ל אמנון ליפקין שחק, אמר איזנקוט כי "הבלבול שחל בשיח בחברה הישראלי בין גבר ואישה בן 18 לבין הילדון של כולנו שהתבלבל ונחטף או... (גמגום - א"ר). זה שיח שפוגע בדרישה שלנו מחיילי צה"ל. בדברים הבסיסיים ביותר".

לפני כן, אמר: "אנחנו בוחרים לעשות הפרדה בין השיח הפיקודי לציר החקירה", והוסיף כי הוא מודע "לשיח הציבורי ולשיח האינטרנטי הער". ואולם, הבהיר, "על מפקדי צה"ל לבחור בצד המקצועי והפיקודי". כמו כן, אמר שהוא לא מושפע מסקרי דעת קהל. "אני לא נבחר ציבור, מינתה אותי הממשלה. אני לא צריך לבדוק מה מצבי בעזרת סקרים", הוסיף.

לסיכום, אמר: "אני דורש מחיילי צה"ל ומהמפקדים לפעול לפי סוף מעשה במחשבה תחילה, להקדיש מחשבה למה הדבר הנכון לעשותו, ואותו לבצע בנכונות ובנחישות יחד עם ההבנה שלא מובנת בידי חלק מהפרשנים וחלק מהציבור - שיש בתי דין שמחפשים לעשות צדק".

עוד בנושא:
יום הדין קרב: משפטו של אלאור אזריה יוכרע השבוע
הפגנת התמיכה באזריה: הנשק הוא המקלדת - לא האקדח
החל שלב הסיכומים במשפט אזריה: אמו התמוטטה ופונתה מבית הדין

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בכנס בנושא ביטחון בישראל ב-2017 במרכז הבינתחומי בהרצליה, 3 בינואר 2017. אבי כהן
אזינקוט, היום/אבי כהן

על דבריו של הרמטכ"ל, נמסר מהמשפחה: "ערב לפני הכרעת משפטו של אלאור אזריה מוצא מקום הרמטכ"ל עוד פעם להתערב בצורה בוטה ואומר שילד בן 18 שמתגייס הוא לא הילד של כולנו. אמת, הוא לא הבן של כולנו, אבל הוא חייל של כולנו. והרמטכ"ל, גם באמירה הזו שוב כופר במשוואה הכל כך ברורה לכולם, שאנו שולחים את היקר לנו מכל לידיהם של מפקדים הראויים כל כך. הכרעת הדין מחר היא לא רק של אלאור אזריה, אלא של כל החיילות והחיילים. האם הצבא יעמיד את שלומם בראש סדר העדיפויות, או שפני הצבא השתנו? אלאור אזריה הוא החייל של כולנו. אנחנו מחויבים להחזיר הביתה את החייל ששלחנו לקרב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלאור אזריה עם הוריו צ'רלי ואושרה אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 26 באוקטובר 2016. מגד גוזני
אזריה עם אמו ואביו בבית הדין הצבאי ביפו/מגד גוזני

מחר יגיע המשפט שיצר קרע בחברה הישראלית לרגע ההכרעה, כאשר שופטי בית הדין הצבאי ביפו ייקבעו אם החייל, שירה במחבל מנוטרל בחברון, מורשע או זכאי בסעיף ההריגה שבו הואשם על ידי הפרקליטות הצבאית.

משפטו של אזריה התנהל לאורך חודשים ארוכים, ובפני צוות השופטים הופיעו 52 עדים - 21 עדי תביעה ו-31 עדי הגנה. כל צד ניסה לשכנע את בית המשפט כי גרסתו לירי השנוי במחלוקת היא הנכונה, וכעת ייאלצו השופטים להחליט אם לזכות את אזריה מכל אשמה, להאשים אותו בהריגה או לבחור בדרך הביניים ולהרשיע אותו בסעיף קל יותר על פי המשפט הצבאי.

ההחלטה צפויה להינתן בשעה 10:00 בבוקר, ובאותו הזמן מתכננים להגיע עשרות מפגינים לבית הדין כדי להביע תמיכה בחייל ולקרוא לשופטים לזכות אותו מכל אשמה ולשחררו באופן מידי. אם אזריה יורשע, צפויות ההפגנות להימשך לאורך הדיונים בעונש שיוטל עליו, ואף לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully