וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על פיתוח הטיל הבין-יבשתי בקוריאה הצפונית: "לא יקרה"

3.1.2017 / 3:40

פחות מחודש לפני כניסתו לתפקיד, הנשיא הנבחר ביטל את איומו של קים ג'ונג און לעריכת הניסוי בטיל, המהווה חלק מפיתוח תכנית הגרעין של מדינתו. מלבד זאת, טראמפ תקף את סין על שאינה עוזרת מול המדינה המבודדת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ ביטל הלילה (שלישי) את איומו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שרמז כי ארצו תערוך בקרוב ניסוי בטילים בליסטיים בין-יבשתיים. "קוריאה הצפונית הצהירה כי היא נמצאת בשלבים האחרונים של פיתוח נשק גרעיני המסוגל להגיע לחלקים בארצות הברית. זה לא יקרה", כתב טראמפ בטוויטר.

כמו כן, השמיע הנשיא הנבחר ביקורת נגד סין, וטען כי למרות שהיא מרוויחה מהקשר הכלכלי עם מדינתו, היא לא תעזור לפקח על ההתחמשות הגרעינית של קוריאה הצפונית. "סין לקחה מארצות הברית כמות גדולה של כסף במסחר חד-צדדי, אולם היא לא עוזרת לנו עם קוריאה הצפונית. נחמד", ציין.

עוד בוואלה! NEWS:
הבטחתו של מנהיג צפון קוריאה לשנה החדשה: ניסוי בטיל בין-יבשתי
העריק הקוריאני חושף: "קים ינצל את עליית טראמפ לפיתוח הגרעין"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בנאום לכבוד השנה החדשה, 1 בינואר 2017. סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית, רויטרס
"למחוץ בנחישות את האויב". קים ג'ונג און, השבוע/רויטרס, סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, רמז אתמול כי ארצו תערוך בקרוב ניסוי בטילים בליסטיים בין-יבשתיים כחלק מפיתוח תכנית הגרעין של ארצו. בנאומו השנתי לכבוד השנה האזרחית החדשה, אמר כי ההכנות לכך הגיעו לשלביהם הסופיים. בשנה שעברה ערכה המדינה ניסוי גרעיני ב-6 בינואר, כאשר יום הולדתו חל בשמיני בחודש.

קים איים להרחיב את יכולותיה הגרעיניות של קוריאה הצפונית אם ארצות הברית לא תחדל מתרגיליה המשותפים עם קוריאה הדרומית. עם זאת, הוא הוסיף כי יש להשקיע מאמצים במניעת מלחמה נוספת בחצי האי והדגיש את החשיבות שבפיתוח הכלכלי במסגרת תכנית החומש שהוכרזה במאי האחרון. "עלינו למחוץ בנחישות את צעדיו המבחילים והמרושעים של האויב לפגוע ברצון הטהור של העם ושל המפלגה", אמר.

תחת הנהגתו של קים, עשתה קוריאה הצפונית כברת דרך לקראת היכולת לשגר ראש קרב גרעיני על טיל בליסטי. שורת החלטות שהתקבלו בשנים האחרונות במועצת הביטחון של האו"ם קוראות למשטר הקומוניסטי לסיים את תכנית הגרעין הצבאית שלו, אולם קים מסרב לכך ומעוניין כי ארצות הברית תכיר בו כמעצמה גרעינית בתמורה לחתימה על הסכם שלום שיסיים באופן רשמי את המלחמה עם הדרום, שהחלה בשנות ה-50.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully