וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה בגנים ובבתי הספר: איפה מתחילים ב-11:00 ומי לומד כרגיל?

הסתדרות המורים הכריזה כי תפתח בשביתת אזהרה, ובית הדין לעבודה דן הבוקר בבקשה למנוע אותה. מה הוביל את המורים למהלך, מי צפוי להיפגע ממנו - ואיך יושפעו התלמידים והוריהם? כל הפרטים - בפנים

שביתה בבתי הספר - כל העדכונים

• בגני ילדים, בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים יתחילו הלימודים ב-11
• בית הדין לעבודה דן משעה 07:00 בבקשה לצו מניעה לשביתה
• במועצות האזוריות יחלו הלימודים כרגיל, אך יסתיימו שלוש שעות קודם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסתדרות המורים הכריזה כי תפתח הבוקר (שלישי) בשביתת אזהרה כללית בכל מוסדות החינוך שאותם היא מייצגת, במחאה על אי תשלום שכר מלא לאלפי עובדי הוראה. במסגרת השביתה, מרבית מתלמידי וילדי ישראל יתחילו היום את לימודיהם מאוחר. בחצות הוגשה בקשה לצו מניעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, והדיון בעניין החל בשעה 7:00.


עוד בוואלה! NEWS:
כמה בני נוער בישראל מעשנים ושותים אלכוהול? הנתונים המדאיגים נחשפים
מורה הורשעה בהכאת תלמידים בבית הספר – ולא תפוטר ממשרד החינוך
דוח: רק 45% מהתלמידים שהורחקו לצמיתות מבתי הספר קיבלו טיפול

מתי ואיפה יתחילו הלימודים ב-11?

הלימודים בכל גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים יחלו ב-11:00 בבוקר. בכלל זה נכנסים גם הגנים העירוניים. עם זאת, הלימודים במוסדות החינוך המיוחד מתקיימים כרגיל. גם בבתי הספר התיכוניים, המיוצגים בידי ארגון המורים, מתקיימים הלימודים כהרגלם. במועצות האזוריות החלו הלימודים כרגיל, אך יסתיימו שלוש שעות מוקדם יותר.

בחלק מהרשויות המקומיות לא מתקיימת השביתה במתכונת שעליה הכריזה הסתדרות המורים. בכרמיאל גני המועדון (צהרונים) פועלים כרגיל. בקריית ביאליק הלימודים בחטיבות הביניים מתקיימים כרגיל, משום שמרבית מוריהן הינם חברי ארגון המורים. כל גני הילדים בעיר פועלים כסדרם, במתכונת צהרון עם שתי סייעות, החל מהשעה 07:30 ועד 11:00. בקריית מוצקין הנחה ראש העיר את אגף החינוך להפעיל את גני הילדים במתכונת צהרון, כלומר עם שתי סייעות, החל מהשעה 07:30 בבוקר ועד 11:00 בבוקר.

בעיר נשר מתקיימים הלימודים כסדרם בחטיבות הביניים, בתיכונים ובגני הילדים, במתכונת צהרון עד 11:00. גם בקריית ים מתקיימים הלימודים בחטיבות הביניים כסדרם מאחר שמרבית המורים בהן שייכים לארגון המורים. בעיר יבנה הצטרפו גם כיתות החינוך המיוחד לשביתה, ויחלו את לימודיהם בשעה 11:00, למעט גני הילדים.

למרות הוראות הרשויות מבתי הספר לפתוח את שעריהם כסדרם, ההנחיה שעובדי ההוראה קיבלו מההסתדרות הייתה חד משמעית – להגיע בשעה 11:00 למוסדות החינוך. למעשה, לעיריות אין אפשרות להורות להם שלא לציית לתנאי השביתה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

למה מתקיימת השביתה?

לדברי מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, השביתה מגיעה בעקבות השלכותיה של רפורמת "אופק חדש". "אלפי עובדי הוראה נפגעו באופן קשה מיישום לקוי של משרד החינוך בנושא המרות השכר ברפורמת 'אופק חדש' ומיישום לקוי של הבנות בין ההסתדרות הכללית לבין משרד האוצר", אמרה אתמול. "נציגי האוצר לא דנו עם הסתדרות המורים על רפורמה כלשהי בנושא החזר הוצאות נסיעה, ובוודאי שהם מנועים להפחית בשכרם ובהחזר הוצאות נסיעה של עובדי ההוראה מבלי לקיים שיח עם הסתדרות המורים".

ניסינות למנוע את השביתה

בשבת נפגשו בן דוד, ממלא מקומה גד דיעי, היועץ הכלכלי להסתדרות המורים פרופ' ירון זליכה והיועץ המשפטי עו"ד בני כהן, עם מנכ"ל משרד האוצר שי באבד, מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, סגן החשבת הכללית יוסי אצקוביץ, הממונה על השכר יוסי כהן, חשב משרד החינוך יוסי שטראוס ובכירים נוספים. בן דוד דרשה ביטול רטרואקטיבי של קיזוזי השכר בעקבות המרת השכר המוטעית וביטול קיצוץ החזרי הנסיעות ומקדמות שכר לעובדי הוראה שקוזז שכרם.

"לאחר שעות רבות חלה התקדמות במו"מ, אך לא מספקת, הסתדרות המורים נתנה אפשרות למשרד האוצר להיענות לדרישותינו עד אתמול בשעות הצהריים, ומשלא נענינו אנו מודיעים על שביתת אזהרה", נמסר בהצהרה מההסתדרות.

תלמידים באשקלון חוזרים ללימודים אחרי שבוע של מלחמה. שי מכלוף
"החלטה כוחנית, שרירותית ופזיזה". מרבית תלמידי ישראל יחלו את לימודיהם מאוחר/שי מכלוף

מהי עמדת האוצר?

"אנו רואים בחומרה רבה את ההחלטה של מזכ"לית הסתדרות המורים הנוכחית, יפה בן דוד, להשבית את הלימודים", נמסר בהצהרה משותפת של משרד החינוך ומשרד האוצר. "מדובר בהחלטה כוחנית, שרירותית ופזיזה. מצער לראות שהתלמידים, ההורים, המורים והמערכת משלמים את המחיר במרוץ שלה לראשות הסתדרות המורים במאי הקרוב ומשמשים בידיה כלי שרת. כך לא בונים יחסי עבודה המבוססים על אמון ושיתוף פעולה. בכוונתנו למצות את הכלים אשר עומדים לרשותנו".

פורום ועדי ההורים היישוביים גינה גם הוא את השבתת הלימודים, וציין כי אמצעי מחאה זה, גם אם מטרתו ראויה, גורמת לנזק קשה לילדים ולהורים. "השבתת הלימודים תהווה חציית קו אדום, אנו ההורים לא נוכל להביט מן הצד ונידרש אנו לצעדים מחאתיים כנגד המורים". הפורום הודיע כי הוא מצטרף לבקשת משרד החינוך להוציא צו מניעה נגד השביתה.

תלמידים ביומם הראשון – בית הספר ביאליק בקרית ביאליק. ערן גילווארג
ההורים הודיעו כי ינקטו בצעדים מחאתיים נגד המורים/ערן גילווארג

לדברי פז כהן, יו"ר הפורום, "חבל מאוד שככה בוחרת מזכ"לית הסתדרות המורים לפתוח את כהונתה. גם כשהמאבק מוצדק והפגיעה במורים רבים היא חמורה, ההשבתה האוטומטית משדרת מסר רע מאוד להורים ולתלמידים. אנחנו קוראים להסתדרות המורים לדחות את השביתה – להפגין בגרות, לאחד כוחות ולהפסיק להעניש באופן פבלובי את התלמידים והוריהם".

ביקורת נגד השביתה הגיעה גם מבית, כאשר גילה קליין, יו"ר האופוזיציה בהסתדרות אמרה כי מדובר ב"שביתה פופוליסטית". לדבריה, "וסרמן הלך, הריקבון נשאר. ממלאת מקום המזכ"ל מנסה לדחות דיון על פי בקשה לפיה עליה לחשוף את תלושי השכר המנופחים ואת התשלומים לסוללות עורכי דין מכספי המורים והגננות. היא שמה פלסטר ואינה מוכנה לחשוף את הריקבון האמיתי בבית שלקחה בו חלק משך שנים".

(עדכון ראשון: 20:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully