וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה הורשעה בהכאת תלמידים בבית הספר – ולא תפוטר ממשרד החינוך

31.12.2016 / 17:59

בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה קבע כי המורה, שהורשעה בשלושה מקרים, תעבור לתפקיד אחר ותיפסל מללמד עד גיל 67. בהחלטה נכתב כי בית הדין התחשב ב"נסיבותיה האישיות הקשות ביותר" של המורה

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
בעבר הועברה המורה לבית ספר אחר "בשל התנהגות בלתי הולמת"/שרון בוקוב

מורה שהורשעה בשלושה מקרים של הכאת תלמידים ונגזרו עליה עשרה חודשי מאסר על תנאי לא תפוטר ממשרד החינוך - כך קבע לאחרונה בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה, למרות בקשת המשרד לפסול אותה לצמיתות מעבודה במשרד החינוך. בית הדין התחשב ב"נסיבותיה האישיות הקשות ביותר" של המורה, וקבע כי היא תועבר לתפקיד אחר במשרד ותיפסל מללמד עד גיל 67.

המורה, בת 58, הורשעה לפני כשנה בבית משפט השלום בכפר סבא בשלושה מקרים של תקיפת קטין על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש. במקרה הראשון, בו לימדה תלמידות כיתה ה' בבית ספר בכפר חב"ד, ביקשה תלמידה לצאת מהכיתה במהלך השיעור אך המורה סירבה לבקשתה, אחזה בידה ומשכה אותה. בכתב האישום נכתב כי "מעשיה של הנאשמת גרמו למכאוב רב לקטינה".

במקרה נוסף, בכיתה ג' באותו בית ספר, קמה תלמידה ממקומה במהלך שיעור והמורה אחזה בידה ודחפה אותה. גם האישום השלישי התרחש בנסיבות דומות כאשר תלמידת כיתה ג' ביקשה לצאת לשירותים אך המורה אסרה עליה ותקפה אותה. עוד לפני המקרים הללו, בשנת 2008, הועברה המורה לבית ספר אחר "בשל התנהגות בלתי הולמת" וב-2012 היא אף ננזפה "עקב תלונות הורים על הפעלת אלימות כלפי בנותיהם".

עוד בוואלה! NEWS:
מד"א מצמצם את פעילותו ביהודה ושומרון: "לא הועבר התקציב שהובטח"
מין תמורת ציונים ופורנו בשיעור: דוחות התלונות באקדמיה נחשפים
181,000 נולדו, 43,000 מתו: כך השתנתה אוכלוסיית ישראל השנה

אילוסטרציה. ShutterStock
"מעשיה של הנאשמת גרמו למכאוב רב לקטינה"/ShutterStock

המורה הודתה באישומים ובמסגרת הסדר טיעון נגזר עליה מאסר על תנאי של עשרה חודשים ופיצוי בסך 2,500 שקלים לכל אחת מהתלמידות. אחרי גזר הדין הגיע עניינה של המורה לבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה, כאשר התביעה ביקשה לפטר אותה לאלתר מתפקידה ואף לפסול אותה לצמיתות מעבודה במשרד החינוך.

"התביעה רואה בחומרה את מעשיה של הנאשמת", נאמר בבית הדין. "אומנם מדובר בעבירות אלימות שהן ברף הנמוך, אך העבירות בוצעו בשלוש הזדמנויות שונות, בפרק זמן של יותר משנה, כלפי שלוש תלמידות, שהנאשמת שימשה מורה בכיתתן. המסר צריך להיות חד משמעי, שמורה המרים יד על תלמיד, מקומו מחוץ למערכת החינוך". הנהלת משרד החינוך מצדה הצטרפה לעמדת התביעה ואמרה כי "מערכת החינוך לא יכולה לקחת את הסיכון שעובדת כזאת תחזור להיות אחראית על שלומם ובטיחותם של ילדים".

פרקליטה של המורה עו"ד גיל דחוח סיפר בדיון כי היא עברה "מסכת חיים של אלימות פיזית ונפשית. הבעל היכה אותה ואת ילדיה והוגשו נגדו ארבעה כתבי אישום שונים בגין תקיפות וגרימת חבלות חמורות. היא נאלצה לדאוג לילדיה לבדה, עשתה מאמצים לשקם אותם חרף מחלות גנטיות ואחרות מהן הם סובלים". עוד טען כי "ההגנה אינה מקלה ראש במעשי הנאשמת. אך יש להתייחס אליהם על רקע מערכת יחסים עכורה בין הנאשמת לבין מנהלת בית הספר כאשר אין לנאשמת גיבוי ממנה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"איזה מסר עובר אל שאר המורים, ההורים והתלמידים?"

בהחלטת בית הדין שלא לפטר את המורה נכתב כי "בית הדין לא יחטא לתכליתם של דיני המשמעת אם ימנע מפיטורי הנאשמת ובכך גם ייתן את המשקל הראוי לנסיבותיה האישיות הקשות ביותר והחשש שהיא וילדיה יגיעו עד כדי חרפת רעב". על המורה הוטלה נזיפה חמורה, הפקעת משכורת אחת, תוך פסילתה למילוי תפקיד כעובדת הוראה, אולם היא לא תפוטר ממשרד החינוך שיאלץ למצוא לה תפקיד אחר.

"מערכת החינוך מחויבת לאלפי תלמידים והורים הסומכים עליה כי תגן עליהם ותדאג לזכותם לקבל חינוך הולם בידי אנשים הראויים לאימון המשרד והציבור", אמרה אורית שטרית, מנכ"לית תנועת "חינוך ישראלי". "איזה מסר עובר אל שאר המורים, ההורים והתלמידים כאשר בוחרים לא לנקוט במלוא החומרה נגד מורה שכך פגעה באמון תלמידותיה? יש לפטר את המורה לאלתר ולהפנות אותה אל גורמי הרווחה שיעזרו לה להשתקם ולמצוא דרך לפרנס את ילדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully