וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכינו ביחד עם הבנות": ההורים סיפרו לילדיהם על האסון בירושלים

2.1.2017 / 9:50

יממה אחרי שארבע האחיות נרצחו על ידי אמן, הגיעו לבית הספר שבו למדו שתיים מהן צוותים חינוכיים במטרה להקל על מסירת בשורת האיוב. הורי החברים של הילדות חוששים: "הם יכולים לחשוב שזה יכול לקרות להם?". אביהן של הבנות מתנגד לנתיחת גופותיהן

צילום: רוני כנפו. עריכה: ניר חן.

יממה אחרי האסון בירושלים, נכנסו הבוקר (שני) הורים רבים עם ילדיהם לבית הספר שבו למדו שתיים מהבנות שנרצחו אתמול על ידי אמן. אמש הם הוזמנו למפגש עם גורמי מקצוע בבית הספר, ובו הונחו לספר בעצמם לילדים על הטרגדיה ברגישות המתבקשת.

"זה הלם אדיר, הילדות שלי למדו בכיתה עם הבנות שלה", אמר יורם כהן, אבא לתלמידות בבית הספר שבו למדו האחיות, בנות תשע ו-11, בשיחה עם וואלה! NEWS. "היא היתה אימא דאגנית ומסורה, אישה מרשימה מאוד. משפחה נורמטיבית. הבנות שלי בכו כשסיפרנו להן על המקרה. גם אנחנו".

לקריאה נוספת:
חקירת השריפה בירושלים: חשד שהאם הציתה את בנותיה והתאבדה בתלייה

אם ובנותיה נמצאו בדירה בה פרצה שריפה בתלפיות בירושלים ונחשד כי האם רצחה את בנותיה והתאבדה. פייסבוק, צילום מסך
"הילדות שלנו למדו בכיתה עם הבנות שלה". האם, בעלה ושתיים מילדותיהן/צילום מסך, פייסבוק
שלט מחוץ לבית ספרן של הבנות שנספו בשריפה בירושלים, 2 בינואר 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה!
"בכינו ביחד עם הילדות". השלט בכניסה לבית הספר של הבנות בירושלים, הבוקר/מערכת וואלה!, אמרי סדן

השיחות של גורמי מקצוע עם ההורים בבית הספר בשכונת בקעה נמשכו גם הבוקר. הורים רבים נכנסו לבית הספר לפגישה עם פסיכולוגים, ובה הונחו כיצד יש לנהוג במקרה זה. "אני שואל את עצמי אם יכולנו לדעת מראש, למנוע, אבל דבר כזה אי אפשר לחזות מראש. זה בלתי נתפס", אמר כהן.

בחלק מן המקרים, התלמידים הקדימו את ההורים. "הבנות שלי שמעו על זה עוד לפני שסיפרתי להן", אמר א', אביה של מדריכה שאחת הבנות שנהרגו היתה חניכתה. עם זאת, הוא הוסיף כי "אם ההורים משדרים ביטחון, הילד ייקח את זה בצורה בריאה".

אם ובנותיה שנמצאו בדירה בה פרצה שריפה בתלפיות בירושלים ונחשד כי האם רצחה את בנותיה והתאבדה. מתוך הפייסבוק, צילום מסך
"משפחה נורמטיבית". האימא לצד שתיים מבנותיה/צילום מסך, מתוך הפייסבוק

המדריכות מתנועת הנוער הגיעו גם הן לבית הספר כדי לפגוש בחניכות שלהן ובגורמי מקצוע. הבוקר שאלו הורים רבים את גורמי המקצוע מטעם עיריית ירושלים אם האירוע יעורר פחד בקרב ילדיהם. "הם יכולים לחשוב שזה יכול לקרות להם?", חששו.

האבא מתנגד לנתיחת הגופות

גורם שנמצא בקשר עם המשפחה אמר כי אביהן של הילדות, אופטומטריסט במקצוע, מתנגד לנתיחת הגופות במכון לרפואה משפטית באבו כביר. שירותי הרווחה שיכנו אותו במהלך הלילה במלון שם הוא שוהה לצד בני משפחה וחברים. הרב יהודה בן ישי, אביה של רותי פוגל, שנרצחה עם בעלה וילדיה בפיגוע בביתם באיתמר ב-2011, מלווה את האב בשעותיו הקשות.

אריאל קנדל, מנכ"ל "קעליטה", ארגון הגג של עולי צרפת בישראל, אמר כי הם יתמכו באבא. "יש עולים חדשים רבים בבית הספר ובאזור מגוריהם של המשפחה, רבים מהם דוברי צרפתית. צריך לזכור שעולה חדש זה תמיד עולה חדש. אתמול היה מפגש של קהילת 'אמונה' של הרב יהודה בן ישי, שיודע מה זה אובדן, ואנחנו ניכנס לתמונה אחרי שרשויות הרווחה יסיימו את הטיפול הדחוף והראשוני במשפחה ובסביבה", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

כוחות כיבוי בדירה שרופה בירושלים בה מצאו אם ובנותיה ונחשד כי האם רצחה את בנותיה והתאבדה, 1 בינואר 2017. אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים, דוברות כב"ה
"הדלת היתה נעולה מבפנים". זירת הרצח, אתמול/דוברות כב"ה, אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים

אמן של הילדות, קואצ'רית עסקית שליוותה אנשי מקצוע, היתה מטופלת נפשית. היא עלתה ארצה לפני 11 שנה מפריז. קהילת יוצאי צרפת בירושלים היא מגובשת, והשמועה על המקרה התפשטה במהירות גם בבית הספר, שבו לומדים רבים מחברי הקהילה.

מעיריית ירושלים נמסר כי המשפחה אינה מוכרת לגורמי הרווחה בעיר, מלבד פנייה בודדת שבה ביקשו ההורים להסתייע בשירותי בייביסיטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully