וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת השריפה בירושלים: חשד שהאם הציתה את בנותיה והתאבדה בתלייה

ממצאי החקירה הראשוניים, יחד עם עדויות השכנים והכבאים, מחזקים את החשד כי האם רצחה את ילדיה. "דלת הכניסה הייתה נעולה מבפנים", סיפרו עדי הראייה. המשפחה לא הייתה מוכרת לגורמי הרווחה, ותיערך בדיקה בנוגע לטיפולים שעברה במרכז לבריאות הנפש

צילום: רוני כנפו, עריכה: שמרית גולדשטיין ויוסר אלטר

"השכן פתח את הדלת, ואחי ושכן נוסף ראו בחורה תלויה עם סולם למטה, ישר התקשרתי למכבי האש". בתיאור מצמרר זה מתאר עד ראייה את זירת האירוע הקשה בשכונת תלפיות בירושלים אתמול (ראשון), שבה על פי החשד רצחה אם בת 36 את ארבע בנותיה ולאחר מכן שמה קץ לחייה. לפי הממצאים הראשוניים מחקירת השריפה עולה כי האם הציתה את ילדיה בעזרת חומר דליק ושמה קץ לחייה בתלייה. גופות בנות המשפחה נשלחו לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר כדי לבדוק את נסיבות מותן.

בשריפה שאירעה בדירה בדרך חברון בשכונת תלפיות בירושלים נספו ארבע הבנות – שתי נערות בנות 12, ילדה בת שבע ופעוטה כבת שנתיים. כוחות הכיבוי ממחוז ירושלים דיווחו כי סיבת המוות הייתה ככל הנראה האש שפרצה בדירה. מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם לוי, סיפר כי "אנחנו בודקים הכול – התאבדות, רצח, תקלה ואסון, ולכן מוקדם לצאת בהצהרה".

העדויות שנאספו מהשכנים שפרצו לדירה ומכוחות הצלה שהגיעו אחריהם הצביעו על מחזה מזעזע, של דירה שרופה כליל וחמש גופות המוטלות בה. "דלת הכניסה הראשית הייתה נעולה מבפנים", שחזר רב-סמל אריק אבולוף, מכוחות הכיבוי שהגיעו למקום. "הצוות זיהה במרפסת את האם. השכנים אמרו שהם ראו אותה תלויה, נכנסו והורידה אותה. מצאנו אותה מוטלת על הרצפה. השריפה התחדשה לאחר שנכנסנו. כולם היו עם כוויות, החדר היה שרוף לגמרי".

עוד בוואלה! NEWS:
השר לשעבר יעקב נאמן הלך לעולמו בגיל 77 בתום מאבק במחלה קשה
העדה נגד הח"כ לשעבר טענה כי מעורב בפרשה אנס אותה - המדינה לא תחקור
הקבינט קבע: גופות מחבלים ייקברו ולא יוחזרו לחמאס

כוחות כיבוי בדירה שרופה בירושלים בה מצאו אם ובנותיה ונחשד כי האם רצחה את בנותיה והתאבדה, 1 בינואר 2017. אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים, דוברות כב"ה
הדירה החרוכה, אמש/דוברות כב"ה, אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים
שריפה בדירה ברחוב דרך חברון בירושלים, 1 בינואר 2017. מד"א
הדירה שבה אירע האסון/מד"א

שכני המשפחה בבניין המגורים נדהמו לגלות כי שכנתן חשודה ברצח בנותיה, וסיפרו כי מדובר במשפחה דתית של עולים. "אנחנו לא מבינים איך דבר כזה קרה, מדובר במשפחה נורמטיבית", סיפר אחד השכנים.

"כשהגעתי למקום ראיתי עשן מהחלון מהקומה הראשונה", שחזר החובש מנחם אסטריק, שהגיע לזירה. "מיד עליתי לבית אפוף העשן יחד עם לוחמי האש שפרצו לדירה. ראיתי אישה בשנות ה-30 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצעתי בדיקות רפואיות ראשוניות אבל היא הייתה ללא רוח חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותה. לוחמי האש חילצו למרפסת הדירה ארבע נפגעות מחוסרות הכרה. נערה כבת 12, ושלוש ילדות קטנות. הן סבלו מכוויות קשות. ניסינו להעניק להן טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה", אמר אסטריק, "אבל בתוך זמן נאלצנו לקבוע את מותן בשטח".

עיריית ירושלים: האם פנתה ללשכת הרווחה כדי לברר על בייביסיטר

מבדיקה שנעשתה בשירותי הרווחה בירושלים התברר כי המשפחה לא הייתה מוכרת ומעולם לא טופלה על ידי שירותי הרווחה של העירייה. עם זאת, היא הייתה מטופלת בטיפול פסיכיאטרי במרכז לבריאות הנפש. לוואלה! NEWS נודע כי היחידה לבריאות הנפש במשרד הבריאות, בשיתוף משרד הרווחה והמשטרה, יבדקו מחר את אופן הטיפול שקיבלה האם בתחנה לבריאות הנפש בירושלים.

לפני כשלושה חודשים פנתה האם בשיחת טלפון ללשכת הרווחה באזור מגוריה לבירור פרטים באשר לאיתור שירותי בייביסיטר. בשיחת הטלפון הוסבר לאם כי שירותי הרווחה לא מעניקים שירותי בייביסיטר, אולם הוצע לאם, אם היא מעוניינת בכך, להגיע ללשכה ולברר על שירותים אחרים שלהם היא נזקקת. האם לא הייתה מעוניינת בכך ולא פנתה שוב ללשכה.

צווותי כיבוי בדירה שרופה בה נמצאו אם ובנותיה ונחשד כי האם רצחה את בנותיה והתאבדה. דוברות כב"ה מחוז ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
הדירה אחרי השריפה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כב"ה מחוז ירושלים
דירה ברחוב דרך חברון בירושלים בה פרצה שריפה והתרחשו התאבדות ורצח, 1 בינואר 2017. הלל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
לובי הבניין בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר

בתוך כך, ראש העיר ירושלים ניר ברקת וחברי הנהלת העיר הביעו צער עמוק על הטרגדיה הנוראית ושלחו תנחומים לבני המשפחה. עם היוודע הטרגדיה הנחה ראש העיר את שירותי הרווחה, החינוך והשירות הפסיכולוגי העירוני לתת מענה לצרכי המשפחה ולמוסדות הלימוד שבהם למדו בנות המשפחה ולהיערך לקראת יום הלימודים הבוקר.

צוות של שלוש עובדות סוציאליות יצאו לשטח על מנת לטפל במקרה ולהעניק את כל הסיוע הנדרש. כמו כן, שני עובדים סוציאליים נוספים פעלו בבניין המגורים כדי לתת מענה לשכנים ועובד אגף הקליטה בעירייה פועל מול הקהילה של המשפחה לסיוע ככל שיידרש.

במקביל, מנהל החינוך נערך להפעלת אנשי מקצוע מהשירות הפסיכולוגי לטיפול בתלמידים במוסדות החינוך שבהם למדו בנות המשפחה. צוותים של מנהל החינוך נמצאים בקשר עם מנהלי בית הספר ויעניקו סיוע לתלמידים ככל שיידרש. אמש התקיימה פגישה ראשונה עם צוות בית הספר להיערכות ליום הלימודים הבוקר. במהלך הבוקר צוותי השירות הפסיכולוגי יתגברו את הצוות החינוכי בבית הספר של בנות המשפחה כדי לסייע בשיחות מול התלמידים והחברים לכיתה וללימודים.

(עדכון ראשון: 21:53)

זירת רצח והתאבדות בדירה בירושלים שבה פרצה גם שריפה, 1 בינואר 2017. דוברות מד"א ירושלים, מד"א
ירושלים, אזור הבניין/מד"א, דוברות מד"א ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully