וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע רודף פיגוע, ותושבי איסטנבול מתרגלים לשגרה חדשה ומלחיצה

פחות מחודש לאחר הפיגוע באצטדיון בשיקטאש, מתקפה נוספת הכתה בקצה המזרחי של הרובע. בפתח מועדון "ריינה" התאספו אזרחים והניחו זרים. "מה כבר אפשר לעשות?", סיפר תושב השכונה לשליח וואלה! NEWS לאיסטנבול המדממת. "נקווה שהמתקפה הזאת היא לא סימן לכל השנה"

צילום: רויטרס ובאמצות אפליקציית 'ואוי', עריכה: ניר חן.

על דלתות מועדון "ריינה" שבשכונת אורטקוי שבאיסטנבול מופיע הכיתוב: "הלילה זה הזמן שלך". המועדון שבו אירע פיגוע הירי שהביא למותם של 39 בני אדם נותר סגור. בכניסה אליו, על הגדה האירופית של מיצרי הבוספורוס החוצים את העיר הטורקית, אזרחי העיר למודי הפיגועים הגיעו להניח זרים. המבנה עצמו כוסה ביריעות בד גדולות ומחסומים משטרתיים הוצבו בחזיתו, לצד כמה עשרות שוטרים ורכב משוריין.

זירת הפיגוע שוכנת בקצה המזרחי של רובע בשיקטאש, שרק לפני פחות מחודש ספג פיגוע תופת בחלקו הדרומי, סמוך לאצטדיון הכדורגל הידוע. מתקפת הירי בליל השנה החדשה הכתה פעם נוספת בשכונה, באזור בילוי שוקק חיים, במיוחד בערב השנה החדשה, למרגלות הגשר המרשים שמוביל לצדה האסייתי של העיר. כמו אחרי כל פיגוע, פועלי העירייה תלו לאורך הרחוב כולו דגלי ענק, ועם רדת החשיכה נדלקים אורות הגשר – שרק לאחרונה שונה שמו והוא הפך לאנדרטה להרוגי ניסיון ההפיכה הכושל ב-15 ביולי – וצובעים באדום את כל גובה מיתריו.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד מהפיגוע בטורקיה: המחבל מסתער על המועדון ביריות
האב שוחח עם בתו שנפצעה בפיגוע: "תחזרי הביתה, הכול יהיה בסדר"
טבח בליל השנה החדשה: לירח הדבש של טורקיה עם דאעש יש מחיר

כוחות משטרה מחוץ למועדון הריינה באיסטנבול בו התבצע פיגוע אמש, 1 בינואר 2017. רויטרס
"אי אפשר ללכת פה לשום מקום בלי להיהרג". מחוץ ל"ריינה", אתמול/רויטרס

"אי אפשר ללכת פה לשום מקום בלי להיהרג", סיפרה בבכי אישה מבוגרת שנעמדה מול דלתות המועדון הסגור. "מה כבר אפשר לעשות?", הוסיף מחמט, צעיר תושב השכונה. לדבריו, "חייבים להילחם בדאעש, גם אם המלחמה הזאת תגבה עוד קורבנות. היו פיגועים ויהיו פיגועים. נקווה שהמתקפה הזאת היא לא סימן לכל 2017 - ועוד יש לנו את המחבל מאתמול שמסתובב חופשי".

ואכן, נדמה כי איסטנבול המאובטחת נמצאת תחת מצור, ופקקי התנועה האופייניים לעיר נעלמו. האבטחה במרכזי האוכלוסייה והתיירות כבדה גם בשגרה בחודשים האחרונים, אולם היום כוחות המשטרה תוגברו עוד יותר. יחידות מיוחדות מסיירות ברחובות ברכבים משוריינים, ובכניסות לבתי מלון ולאתרים פופולריים אחרים האורחים נבדקים במגנומטרים. "אנשים מפחדים לצאת, ויש הרבה עצבים ולחץ", סיפרה אליף אוזל, תושבת העיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אנשים אבלים לאחר הפיגוע במועדון הריינה באיסטנבול, טורקיה, 1 בינואר 2017. רויטרס
"אנשים מפחדים לצאת, ויש הרבה עצבים ולחץ". אזרחים בפתח המועדון, אתמול/רויטרס
אנשים אבלים לאחר הפיגוע במועדון הריינה באיסטנבול, טורקיה, 1 בינואר 2017. רויטרס
אזרחים בפתח המועדון, אתמול/רויטרס

לאווירה המתוחה ברחובות נוסף הסיקור התקשורתי המוגבל של האירועים, לאחר שכמו בכל אירוע דומה הוטל צו איסור פרסום על פרטי הפיגוע. לא רק העיתונאים המקומיים מוגבלים, וביציאה משדה התעופה עוכבתי על ידי ארבעה שוטרים בבגדים אזרחיים, לאחר שהתכוונתי לדווח ובידי מיקרופון. אחד מהם ניגש אליי בשקט, שלף את תעודת השוטר וביקש שאכבה את המצלמה. בתום תשאול ארוך וחיטוט בטלפון הנייד שוחררתי לדרכי, תוך דרישה לקבל אישור משטרתי רשמי לסיקור במדינה.

דווקא בזירת הפיגוע היחס טוב יותר, ועיריית רובע בשיקטאש הקימה אוהל עם שתייה חמה וכריכים, שאמור לשמש בעיקר את השוטרים הרבים שבזירה, אך נראה כי הכתבים והצלמים הם אלה שנהנים יותר מכול מהתה הטורקי המר והרותח. בשעות אחר הצהריים התקבל דיווח ראשוני על ירי במסגד בעיר עם שני נפגעים. כוחות המשטרה דוהרים למה שהם חוששים בתחילה שהוא פעולה נוספת של המחבל, רק כדי לגלות שמדובר במקרה אחר לחלוטין – ועבודתם בלכידת היורה מ"ריינה" עוד רחוקה מסיום.

(עדכון ראשון: 22:00)

שוטרים עומדים מחוץ למועדון הריינה יום לאחר שבמקום אירע פיגוע, איסטנבול, 1 בינואר 2017. AP
שוטרים מחוץ למועדון "ריינה", אתמול/AP
שוטרים סמוך לזירת הפיגוע המועדון "ריינה", איסטנבול, טורקיה. 1 בינואר 2017. רויטרס
זירת הירי, אתמול/רויטרס
שוטרים סמוך לזירת הפיגוע המועדון "ריינה", איסטנבול, טורקיה. 1 בינואר 2017. רויטרס
זירת הירי, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully