וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכו של ילד בן ארבע נכרת - ההורים תובעים את הרופאה המאבחנת

לאחר שהתלונן ש' על כאבים בבטן התחתונה אובחן במוקד החירום של מכבי כי מדובר בהתייבשות. למחרת, הובהל לבית החולים לניתוח חירום שבסופו נאלצו לכרות את אשכו. כעת תובעים הוריו את הקופה, ואת הרופאה שאבחנה אותו. "חיים כעת בחרדה אינסופית"

מגדל אשפוז ע"ש תד אריסון, מרכז רפואי סוראסקי, בי"ח איכילוב, תל אביב. ראובן קסטרו
הובהלו בדחיפות לבית החולים. איכילוב/ראובן קסטרו

באוגוסט 2009 הגיע ש', ילד בן ארבע וחצי, למוקד הרפואה הדחופה של מכבי בתל אביב, לאחר שהתלונן על כאבים עזים בבטן התחתונה והקיא פעם אחת, ואובחן כלוקה בהתייבשות. יום לאחר מכן, לאחר שמצבו החמיר, הובהל בדחיפות לחדר המיון עם חשד לנמק באשכים, מה שהתברר בסוף כתסביב אשכים, ולאחר ניתוח חירום נכרת לו אשך. הוריו, מיכל וטל, תובעים כעת את קופת החולים מכבי ואת הרופאה בגין רשלנות רפואית.

"במוקד עשו לש' בדיקות כמו צילום חזה כי היה חשש לדלקת ריאות, אבל הרופאה לא בדקה אותו באזור הבטן התחתונה והאשכים". סיפרו הוריו. יום למחרת התלונן ש' קשיים בהליכה, והשניים גילו כי אזור המפשעה שלו נפוח וכי אשכיו הכחילו. הם מיהרו לרופאה המטפלת שלו בקופת החולים הצמודה לביתם, שהפנתה אותם בדחיפות לבית החולים איכילוב. "הוא עבר צילומים והסבירו לנו שהוא חייב להיכנס לניתוח בניסיון להציל לו את האשכים", שחזרו. "הייתה לנו תקווה שהכל הסתדר, אבל אחרי הבדיקות הרופאה הכינה אותנו נפשית לאפשרות של כריתה, כי עבר יותר מדי זמן. בסוף הניתוח יצאו הרופאים ואמרו שלא הצליחו להציל".

לפי עו"ד תומר לינר, שהגיש את כתב התביעה, על פי הפרקטיקה הרפואית המקובלת וההנחיות הברורות תלונות כמו אלה של ש' מחייבות בדיקה יסודית של אזור המפשעה. כמו כן, לדבריו, הנהלים מחייבים הפניה דחופה לבית החולים לביצוע אולטרסאונד לשלילת תסביב אשך, כאשר גורם הזמן הוא קריטי. "זה מקרה מצער ומקומם. אילו הייתה הרופאה מקפידה על הסטנדרט המקובל, לא היינו כנראה מגיעים לכריתת אשכו של הילד", קבע עו"ד לינר. "המסר הוא שרופאים חייבים להעניק את מלוא תשומת הלב לתלונות המטופלים, וכאשר אינם עושים זאת, הרי שחשוב לתבוע ולא לוותר".

עוד בוואלה! NEWS:
"הילד היה כחול לגמרי": ילד בן 4 נפגע באורח אנוש מבליעת סמים
"סוף סוף צדק לאלרגיים": מסעדות יחויבו להחזיק מזרק מציל חיים?
התפוסה בבתי החולים מלאה - והמתמחים קורסים: "העומס בלתי נתפס"

חדר מיון תל השומר. ראובן קסטרו
סובל מ-20% נכות לצמיתות. חדר מיון תל השומר/ראובן קסטרו

המשפחה התייעצה עם ד"ר ליאונרדו ספילוביץ', מנהל מחלקת כירוכגית ילדים בבית החולים העמק שבעפולה, שבדק את ש' וקבע כי איבוד האשך נגרם כתוצאה מרשלנות הרופאה במוקד הרפואי, וכי אי אבחון מצבו גרם למצב המצער. "מלבד האפשרות כי התובע יצטרך לעבור השתלת אשך מלאכותי בעלות של בין 10-15 אלף שקל, וכי עליו להימנע מפעילות פיזית מאומצת וספורטיבית, קיימת פגיעה אפשרית בפוריות וביכולתו להביא ילדים לעולם וכן אפשרות לנזק נפשי, בין היתר בשל הפגיעה האסתטית, הפגיעה בפוריות, פגיעה בביטחונו העצמי, קושי במציאת בת זוג ובהשתלבות חברתית", קבע ד"ר ספילוביץ' והוסיף כי בעקבות המצב נגרמה לש' נכות רפואית לצמיתות בשיעור של 20%.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

היום מתמודדים מיכל וטל עם הרבה כעס, אכזבה, תסכול ופחד בעקבות המקרה. "היום אני מתעסקת בעיקר בחרדות, אני רוצה לראות שהוא מצליח להביא ילדים לעולם", אומרת מיכל. "זה לא פשוט. ש' מסתובב עם מגן אשכים, הוא לא יכול ללכת לחוגי קרטה וג'ודו או לשחק כדורגל למרות שהוא מאוד רוצה. בשנים הראשונות על כל כאב בטן רצנו אתו למיון לעבור אולטרסאונד, זאת חרדה אינסופית".

ממכבי שירותי בריאות נמסר בתגובה: "הטענות אינן עולות בקנה אחד עם המתועד ברשומה הרפואית. מחמת סודיות רפואית מכבי מנועה מלהיכנס לפרטים. תביעה בעניין זה הוגשה לבית המשפט, אנו לומדים את כתב התביעה ונמסור התייחסות מפורטת בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully