וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד | יותר מהרוג בכל יום בתאונות דרכים: שנת הדמים בכבישים

31.12.2016 / 22:00

372 בני אדם מתו במהלך 2016 בתאונות דרכים, עלייה של 5% לעומת השנה שעברה. אחד מכל שלושה הרוגים הוא מהמגזר הערבי, ובכל שבועיים בממוצע נהרג ילד בתאונה. כך נראה ציר הזמן הקטלני

ציר הזמן: תאונות הדרכים לפי ימי השנה

מגמת העלייה המתמדת במספר ההרוגים בתאונות הדרכים בשנים האחרונות נמשכה גם ב-2016, כש-372 בני אדם קיפחו את חייהם השנה בתאונות הדרכים, יותר מאדם אחד בכל יום בממוצע. בהשוואה ל-2015, חלה השנה עלייה של 5% במספר ההרוגים בכבישים. 111 נהגים ו?92 נוסעים נהרגו מתחילת השנה.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי יוני, יולי וספטמבר היו החודשים הקטלניים ביותר בדרכים, ובהם נהרגו יותר מ-37 בני אדם. אחד מכל שלושה הוא מהמגזר הערבי, ובסך הכול 120 מסך ההרוגים היו מהמגזר. בכל שבועיים בממוצע נהרג ילד בתאונה, ומתחילת השנה נהרגו 27 ילדים, בהם 16 מהמגזר הערבי.

בעמותת "אור ירוק" לא הופתעו מהעלייה. "הכישלון המתמשך, שנה אחרי שנה, בצמצום ההרוגים מתאונות דרכים אינו יתום ויש לו כתובת אחת, והיא משרד התחבורה והעומד בראשו", אומר לוואלה! NEWS שמואל אבוהב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק". "הממשלה מוחקת הישגים של שנים בצמצום ההרוגים מתאונות ועצוב לגלות שחיי אדם לא מעניינים את השרים ואת ראש הממשלה".

עוד בוואלה! NEWS:
דליה נהרגה בפיגוע בברלין – אך הוגדרה "נפגעת תאונת דרכים"
גבר נהרג בתאונה בכביש החוף, בראש העין נהרג רוכב אופנוע
תאונה קשה בצפון: שלושה בני אדם נהרגו, פעוטה בת 3 נפצעה קשה

תאונת דרכים בין אוטובוסים וכלי רכב פרטיים, חולון. 20 בנובמבר 2016. מור שאולי
51 איש נהרגו בתאונות עם כלי רכב מתחבורה ציבורית. זירת תאונה בחולון, בחודש שעבר/מור שאולי

גיורא רום, ראש הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אמר לוואלה! NEWS כי "ב-2016 נהרגו במרחב הבין-עירוני 19 איש יותר מהשנה שעברה". לדבריו, המשמעות היא שהתפקוד של אגף התנועה במשטרה אינו מספק, וכי זהו חוסר יכולת לאכוף את החוק. "כולי תקווה שראש האגף החדש, ניצב דורון ידיד, יוביל לכך שמספר ההרוגים במרחב הבין-עירוני יפחת. זה תלוי אם יהיה לו את גיבוי השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה", אמר.

77 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים שבהן היו מעורבות משאיות מעל 3.5 טונות. בכל שבוע נהרג בממוצע אדם אחד בתאונה שבה היו מעורבים אוטובוס, מונית או אוטובוס זעיר, ובתאונות עם כלי רכב מהתחבורה הציבורית נהרגו 51 איש.101 הולכי רגל נהרגו, 43 מהם בני 65 ומעלה, ו-15 ילדים ובני נוער. אליהם מצטרפים 43 רוכבי אופנועים וקטנועים ועוד עשרה רוכבי אופניים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תאונה בין 2 כלי רכב בכביש בין גפן למושב תירוש בסמוך לבית שמש, 27 בדצמבר 2016. כיבוי והצלה בית שמש, דוברות כב"ה
עלייה של 20% במספר ההרוגים במגזר הערבי/דוברות כב"ה, כיבוי והצלה בית שמש

"יש להתייחס לתאונות כטרור בדרכים, ולטפל בהן בדיוק כמו שמטפלים בטרור", אמר לוואלה! NEWS סגן יו"ר הכנסת ח"כ חמד עמאר ויו"ר השדולה למאבק בתאונות דרכים. בסיכום שנת 2016 בתאונות, בשנת 2012 עמד מספר ההרוגים על 290, בשנת 2015 עמד מספר ההרוגים על 355, השנה מספר ההרוגים עומד על 375, מדובר בעלייה של 5% ונותרו עוד מספר ימים עד סוף השנה".

במגזר הערבי יש עלייה של 20% במספר ההרוגים, לעומת 2015", מציין ח"כ עמאר. "16% מכלל הנהגים הם מהמגזר הערבי, ומעורבותם בתאונות עומדת על יותר מ-42% , לפיכך יש לרכז שם מאמץ ולהכין תכנית מקיפה במגזר הערבי הכוללת מערך הסברה לגבי תרבות הנהיגה. אם נצליח לצמצם את מספר ההרוגים במגזר הערבי נוכל לראות ירידה במספר ההרוגים הכללי. יש להקים ועדת שרים למאבק בתאונות בדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully