וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה קשה בצפון: שלושה בני אדם נהרגו, פעוטה בת 3 נפצעה קשה

מותם של שתי נשים כבנות 30 ושל צעיר בן 20 נקבע במקום. פעוטה בת שלוש וגבר כבן 40 נפצעו קשה. שלושה אחרים נפצעו קל. בקטע הכביש נהרגו ב-13 השנים האחרונות 24 בני אדם, ומשרד התחבורה פרסם מכרז לשדרוגו

צילום: מד"א, עריכה: שניר דבוש

שלושה בני אדם נהרגו הלילה (ראשון) בתאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב, האחד מסוג "סיאט" והאחר מסוג "מרצדס", בכביש 79 שבגליל התחתון, בין עילוט ליישוב סוללים, בסמוך לציפורי. שלושה צוותי כיבוי אש מתחנת נצרת חילצו את השלושה, נהג מכונית סיאט" צעיר בן 20 מזרזיר ושתי נשים בשנות ה-30 לחייהם מאחת המכוניות, כשהם ללא רוח חיים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום נאלצו לקבעו את מותם והעניקו טיפול רפואי לארבעה פצועים, בהם שלושה תושבי נצרת במצב קשה שנסעו ברכב ה"מרצדס". בוחני תנועה פתחו בחקירת נסיבות התאונה.

פעוטה בת שלוש פונתה מזירת התאונה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהיא מורדמת ומונשמת, לאחר שספגה פגיעת ראש ומצבה הוגדר קשה. בנוסף, גבר בשנות ה-40 לחייו פונה במצב קשה לבית החולים רמב"ם, כשהוא בהכרה, לאחר שספג חבלה בראשו ופציעות בגפיו. שלושה פצועים נוספים, אישה כבת 30 ונער ונערה כבני 17, פונו לבית חולים בנצרת.

עוד בוואלה! NEWS:
מבצע "גן נעול": כך נערכת המשטרה לפינוי המאחז עמונה
הרמטכ"ל על בוכריס: "אמשיך ואגלה אפס סובלנות כלפי הטרדה מינית"
באיטליה הולכים למשאל העם, ובאיחוד חרדים מברקזיט נוסף

שלושה הרוגים וחמישה פצועים בתאונה בכביש 79 בגליל התחתון, 4 בדצמבר 2016. מד"א, מד"א
זירת התאונה הקטלנית/מד"א, מד"א

פרמדיק מד"א, עמית נוריאני, שטיפל בפצועים סיפר כי שתי המכוניות בזירת התאונה היו מעוכות ואנשים שהתגודדו מסביב ורצו לסייע לפצועים יצרו המולה גדולה במקום. "באחד הרכבים נלכדו שני גברים ואישה שישבה במושב האחורי, הם היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה".

נוריאני וחובשים נוספים בדקו את מצבם של השלושה ונאלצו לקבוע את מותם כעבור זמן קצר. "מחוץ לרכב השני שכבו חמישה פצועים, בהם ילדה כבת שלוש שהייתה בהכרה מעורפלת וסבלה מחבלת ראש. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו אותה והעברנו אותה למסוק מד"א שנחת בסמוך", סיפר נוריאני.

בנוסף לילדה העניקו צוות החובשים טיפול רפואי לפצועים נוספים. "גבר בשנות ה-40 לחייו שהיה בהכרה מלאה סבל מפגיעות בראש ובבטן, לאחר טיפול מהיר בשטח פינינו אותו בניידת טיפול נמרץ כשמצבו קשה. אישה כבת 30, נער ונערה שנפגעו קל ונחבלו, פונו להמשך טיפול בבית חולים בנצרת", סיפר נוריאני על מאמצי הפינוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שלושה הרוגים וחמישה פצועים בתאונה בכביש 79 בגליל התחתון, 4 בדצמבר 2016. מד"א, מד"א
ילדה כבת שלוש פונתה מהמקום ללא הכרה. הגעת מסוק הפינוי לזירת התאונה, הלילה/מד"א, מד"א

רון האס, מתנדב איחוד הצלה שהגיע לזירת האירוע, סיפר כי "נתקלתי בזירה קשה של תאונה עם מעורבות שני כלי רכב. באחד מכלי הרכב היו גבר ושתי נשים שנהרגו במקום והיו לכודים ברכבם. ברכב הנוסף היו מספר נפגעים במצבים שונים ויחד עם מתנדבים נוספים הענקנו טיפול בזירה לנפגעים. לוחמי אש פעלו בזירה לחילוץ גופות ההרוגים. הכביש נחסם לתנועה עקב אופי התאונה".

ממשרד התחבורה נמסר כי עוד לפני התאונה פורסם מכרז לקראת שדרוג קטע הכביש בו התרחשה התאונה הקטלנית. הזכיין שיבצע את השדרוג צפוי להיבחר כבר בשבוע הבא. בהודעת המשרד נמסר כי במסגרת העבודות, תהפוך הדרך לכביש דו-מסלולי עם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון ועם גדר הפרדה בטיחותית בין המסלולים.

שלושה הרוגים וחמישה פצועים בתאונה בכביש 79 בגליל התחתון, 4 בדצמבר 2016. מד"א, מד"א
במקום הייתה המולה גדולה. זירת התאונה, הלילה/מד"א, מד"א

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי בקטע הכביש שמצומת המוביל לצומת משהד, המתפרס על פני תשעה קילומטרים, אירעו משנת 2003 קרוב ל-300 תאונות דרכים שבהן נהרגו 24 בני אדם. באותן תאונות נפצעו קרוב לאלף בני אדם, כמאה מהם קשה.

"כביש 79 ידוע ככביש אדום ומסוכן בשל התשתית הרעועה בו", אמר שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק. "כל נסיעה היא הימור על החיים בשל היעדר גדר הפרדה בין הנתיבים שתמנע תאונות חזיתיות. לו הייתה קיימת גדר כזו אפשר היה למנוע את התאונה. לא ברור מדוע שיפרו את התשתית רק בחלק אחד של הכביש וזנחו את החלק השני, האדום והמסוכן. הכי קל תמיד להאשים את הנהג אבל גם משרד התחבורה אחראי כאשר הכביש פשוט לא סולח לטעויות הנהג. חייבים לשפר את התשתית בכביש, להקים מפרדה בין הנתיבים ולהסדיר את הכניסות והיציאות מהישובים לכל אורך קטע הכביש, אסור לחכות להרוג הבא".

(עדכון ראשון: 1:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully