וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר אבי גבאי מצטרף לעבודה: "להחזיר את המדינה למסלול"

29.12.2016 / 9:54

השר להגנת הסביבה לשעבר שהתפטר בקיץ האחרון מהממשלה בעקבות פיטוריו של יעלון ואחרי שהתנגד למתווה הגז, הודיע על הצטרפותו למפלגת האופוזיציה. הערכה: גבאי יתמודד על ראשות העבודה בבחירות ביולי 2017

צילום: ערוץ הכנסת

השר להגנת הסביבה לשעבר אבי גבאי הודיע היום (חמישי) על הצטרפותו למפלגת העבודה. "הצטרפתי כדי להחזיר את המדינה למסלול. אני צריך אתכם שם איתי", פרסם בעמוד הפייסבוק שלו וקרא לציבור להתפקד למפלגה. יו"ר המפלגה יצחק הרצוג בירך את גבאי על הצטרפותו ואמר: "ברוך בואך למפלגת העבודה! הצטרפותך היא בשורה חשובה ואני קורא לעוד אנשים טובים וישרים שרוצים בשינוי להצטרף אלינו ולהמשיך לבנות ולהרחיב את האלטרנטיבה היחידה לשלטון".

"אני יודע שהמפלגה רחוקה מימי השיא שלה", כתב גבאי בפייסבוק על מפלגת העבודה. "אבל זה בדיוק האתגר, לסייע ולחזק את המפלגה היחידה שהיא לטעמי אלטרנטיבה שלטונית אמיתית ולא סינתטית, לשלטון נתניהו. זה גם בדיוק היתרון של מי שכבר שכחה מה זה להיות מפלגת שלטון". גבאי, שהיה חבר מפלגת כולנו, התפטר בסוף חודש מאי מהממשלה בין היתר בעקבות פיטוריו של משה יעלון מתפקיד שר הביטחון ומינויו של אביגדור ליברמן למחליפו. הוא תיאר את המהלך כצפרדע שכבר לא יכול היה לבלוע וכן מתח ביקורת חריפה על מתווה הגז, שהיה היחיד מבין שרי הממשלה להתנגד לו.

בריאיון שהעניק השבוע לתכנית "עובדה" תקף את התנהלות הממשלה וגם הביע אכזבה מיו"ר כולנו משה כחלון. הריאיון עורר תגובות חמות מצד שורה של פוליטיקאים, בהם חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה), ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ויעלון. גבאי אף נפגש אמש עם יחימוביץ' בבית קפה בתל אביב.

לקריאה נוספת:
השר לשעבר גבאי: "הסתירו מהממשלה ומהציבור מידע על מתווה הגז"
השר גבאי מתפטר: "מינוי ליברמן - הצפרדע שכבר לא יכולתי לבלוע"
יעלון על התפטרות גבאי: "מעריך אותו, הוכיח שאפשר אחרת"

מסיבת עיתונאים שכינס השר להגנת הסביבה אבי גבאי בתל אביב 27 מאי 2016. מגד גוזני
יתמודד על ראשות העבודה. אבי גבאי/מגד גוזני

גורמים בעבודה מעריכים כי ייתכן שגבאי יתמודד על ראשות המפלגה בבחירות הצפויות להתקיים ביולי 2017 ושיחימוביץ' עשויה לתמוך בו. נכון לעכשיו, רק ח"כ עמיר פרץ הודיע רשמית על התמודדותו לתפקיד מול הרצוג, ואילו יחימוביץ', מרגלית ובר לב נחשבים גם הם למי שצפויים להשתתף במירוץ.

"טוב שאתה חוזר לפוליטיקה, טוב שאלינו, אתה איש מוכשר וראוי, ברוך הבא ובהצלחה", צייצה הבוקר יחימוביץ'. פרץ בירך גם הוא: "אבי גבאי ידידי הוא איש ציבור מהמעלה הראשונה, בעל ערכים, יושרה ואומץ לב. אבי - הצטרפותך למפלגת העבודה היא צעד נכון וחשוב ותחזק אותנו במאבק להחלפת השלטון!".

חברי כנסת נוספים בירכו את גבאי על מהלכו. "איש אשר במקום לזחול לממשלת נתניהו - ידע לצאת ממנה ולעמוד על עקרונותיו - אלה אנשים שאנו צריכים במפלגה", מסר מרגלית. ח"כ עמר בר לב צייץ: "איננו מכירים אישית אבל גבאי הוכיח מבחינתי שהוא אדם ערכי, נאמן לעקרונותיו, נאבק עליהם ומוכן לשלם גם מחיר". ח"כ איתן ברושי הוסיף: "כפי שאמרתי בעבר, כדי לחזור להנהגת המדינה יש צורך בצירוף של מגוון אנשים איכותיים מתחומים שונים בחברה, ולהרחיב את השורות, לרבות בהתמודדות לתפקיד היו"ר. אבי גבאי הוא איש ערכי, איש של מעשים ולא רק דיבורים".

גם יו"ר העבודה בעבר, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שמח על הצטרפותו של גבאי למפלגתו. "עוד סיבה לנתניהו לשקשק", כתב. "אבי גבאי הוא מנהיג טבעי יוצא דופן. חדשה גדולה וטובה לעבודה ולציבור", המשיך ואיחל לו בהצלחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הפוסט של אבי גבאי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully