וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: הנשיאה לשעבר פרננדז מואשמת בפרשת שחיתות נרחבת

בית משפט במדינה האשים את המנהיגה הקודמת וגורמים בממשלה בגניבת כספי ציבור שנועדו לתחזוקת כבישים. היא מכחישה זאת וטוענת כי מדובר במזימה מצד הנשיא הנוכחי מהימין, הרודף אותה

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז, פברואר 2015. רויטרס
שלטה במדינה במשך שמונה שנים. פרננדז/רויטרס

נשיאת ארגנטינה לשעבר כריסטינה פרננדז הואשמה אתמול (שלישי) במעורבות בפרשת שחיתות יחד עם שר התשתיות לשעבר, שנעצר בחודש יוני בזמן שניסה להסתיר מיליוני דולרים במנזר. שופט בבית משפט פדרלי האשים אותם ועוד גורמים אחרים בממשלה של הנשיאה לשעבר, בהם שר התכנון לשעבר חוליו דה וידו, בעבירות הכוללות גניבת כספי ציבור שיועדו לתחזוקת כבישים.

שמה של פרננדז הוזכר זמן רב לצד עבירות שחיתות, כמו גם בעלה וקודמה בתפקיד נסטור קירשנר. היא הכחישה כי פעלה בניגוד לחוק וטוענת כי הנשיא הנוכחי מאוריסיו מקרי, מנהיג הימין, משתמש בבתי המשפט כדי לרדוף אחריה. ההונאה של הנשיאה לשעבר ושל אנשיה ממשלה התקיימה במחוז סנטה קרוז, שם התגוררה פרננדז, ונמשכה עד 9 בדצמבר שעבר, יומה האחרון בתפקיד אחרי שמונה שנים. לא הוצא נגדה צו מעצר ולופז כבר נמצא בכלא בגין הלבנת כספים.

במאי הואשמה פרננדז בהונאת ענק אחרת, שבמסגרתה הבנק המרכזי מכר דולרים לפני פיחות נרחב בשער הפזו המקומי. הנשיאה לשעבר, שעומדת בראש המפלגה הפרוניסטית, אהודה על ידי אזרחים רבים המוקירים את תכניות הרווחה הנרחבות שלה. עם זאת, רבים אחרים מבקרים אותה על כך שפגעה בכלכלת המדינה, השלישית בגודלה בדרום אמריקה, דרך הוצאות ציבוריות רבות ושליטה רבה מדי של המדינה על המסחר.

לקריאה נוספת בנושא
מותו המסתורי של התובע הארגנטינאי: קיים חשד שאולץ להתאבד
ארגנטינה ביטלה הסכם שפטר את איראן מאחריות לפיגוע ב-1994

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully