וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ילדי תימן: אין ראיות לחטיפה ממוסדת

28.12.2016 / 11:50

אחרי עשרות שנים ושלוש ועדות ממשלתיות, פרסם הבוקר אתר הארכיון הלאומי מאות אלפי מסמכים הנוגעים לפרשת היעלמותם של ילדי תימן. נתניהו: "תיקון עוול היסטורי". הנגבי: "המאגר יסיר את ספקנות המשפחות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שמרית גולדשטיין

אתר הארכיון הלאומי פרסם הבוקר (רביעי) מאות אלפי מסמכים העוסקים בפרשת היעלמותם של ילדי תימן, שכוללים את חומרי שלוש ועדות החקירה שהוקמו בנושא מאז קום המדינה. האתר העלה 3,500 תיקים הכוללים 210 אלף מסמכים, שבהם ניתן לעיין ולראות מה עלה בגורלם של הילדים – כמו סיבת המוות והיכן נקברו. לפי הממצאים, אין ראיות לחטיפה ממוסדת של ילדי תימן.

למסמכים המלאים על פרשת ילדי תימן בארכיון המדינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר כי מדובר בתיקון עוול היסטורי. "קרוב ל-60 שנה אנשים לא ידעו מה עלה בגורל ילדיהם. עתה, כל אדם יוכל להגיע לדפים שבהם יש את מכלול המידע שיש בידי ישראל, וניתן להתחקות אחרי גורל הילדים", אמר במסיבת עיתונאים במשרדו לרגל חשיפת המסמכים.

לקריאה נוספת:
הנשים שטיפלו בילדי תימן: "נעשו דברים, ואני רוצה להגיע נקייה לעולם הבא"
הסודות מביה"ח בראש העין: "הרופאים אמרו - 'לתימנים יש דם של כושים'"

ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע חשיפת חומרי ועדת החקירה בעניין פרשת היעלמותם של ילדי תימן, משרד רה"מ. דצמבר 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"תיקון עוול היסטורי". נתניהו מעיין במסמכי פרשת ילדי תימן, הבוקר/פול צלמים, אוהד צויגנברג

השר צחי הנגבי, הממונה על חשיפת תיקי הפרשה, אמר כי מדובר בסוגיה רגישה שיש לשים לה סוף. "ילדים נעלמו מחיק הוריהם וחיק משפחותיהם, והפרשה מסרבת לרדת מלבבות המשפחות. לראשונה בתולדות ועדות החקירה, מפורסמים מהבוקר לא רק הפרוטוקולים הגלויים, אלא גם החסויים, והציבור מקבל נגישות לליבה של העשייה של החומרים הפנימיים.

"אנחנו חשים חובה מוסרית לחשוף את האמת, והאמת היא כלל מה שמצוי בידי המדינה. מהיום נאפשר למשפחות לנסות ולסגור מעגלים. המאגר יסיר דבר ראשון את הספקנות של המשפחות כלפי הממסד, ויאפשר ללכת קדימה ולאתר את הדברים ולהביא להגלדה של צלקת, שאם תירפא היא תחזק את החברה הישראלית", אמר בטקס חשיפת המסמכים.

עוד באותו נושא

תיק ילדי תימן נפתח: "אם אתה רוצה ילד - זה 5,000 דולר"

לכתבה המלאה
בית החולים לילדים בניהול "הדסה" בראש העין, יוני עד פברואר 1950. באדיבות נחמה בן פורת, מערכת וואלה! NEWS
"האמת זה מה שנמצא בידי המדינה". ילד תימני בבית חולים בראש העין/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות נחמה בן פורת

ח"כ איתן כבל מהמחנה הציוני הביע תקווה שפרסום המסמכים יביאו נחת למשפחות. "זהו יום גדול של תקווה עבור משפחות רבות בישראל, ואני מלא ציפייה שפתיחת הארכיונים תביא מזור למשפחות ותסייע להן לקבל תשובות לשאלות הרבות שנותרו פתוחות והיו עבורן כפצע פתוח וכואב עד היום", אמר. "זו גם הזדמנות מצוינת לפרגן לשר הנגבי ולח"כ נורית קורן, שליוו ודחפו לפתיחת הארכיונים, וכמובן לעיתונאית רינה מצליח על נחישותה והתמדתה העיקשת בהעלאת והשארת הנושא על סדר היום הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully