וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזנות סתר, מידע מסווג ושוחד: העבריין מאוקראינה שהצליח להפיל שוטר

27.12.2016 / 21:16

כתב האישום שהוגש נגד השוטר, דניס קורבקוב, חושף ניסיון שלו למסור מידע מסווג ביותר לגרמן מרקביץ', אזרח ישראלי שהורשע בעבר במרמה, בתמורה לשוחד. אלא שקורבקוב לא ידע כי מרקביץ' שימש סוכן של מח"ש והפליל אותו

צילום: יוני ריקנר, עריכה: יאיר דניאל

דניס קורבקוב, תושב דימונה בן 28, שוטר ביחידה מסווגת ביותר בימ"ר נגב, הואשם היום (שלישי) בשמונה עבירות שוחד ומסירת מידע שונות. לפי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד רונן יצחק, הממונה על עניינים פליליים במחלקה לחקירות שוטרים, קורבקוב מסר לגרמן מרקביץ', אזרח ישראלי השוהה כיום בחו"ל, שהורשע בעבר בעבירות מרמה, מידע מסווג הן בנוגע לחקירה המתנהלת בעניינו והן בנוגע לחקירות של אחרים.

כדי להבין את הקשר שנרקם בין קורבקוב למרקביץ' יש לחזור ל-2002. באותה שנה הוגש נגד מרקביץ' כתב אישום בגין מרמה שבו נכללו 200 קורבנות. מרקביץ' הונה עם אחרים עולים חדשים בהיקף של ארבעה מיליון שקלים. לפי שיטתם, הוא ושותפיו פרסמו מודעות למכירת כלי רכב וקיבלו עבורם כסף מבלי שיספקו את הסחורה. על מרקביץ', שהוגדר על ידי בית המשפט "כיד ימינו" של יוזם הקנוניה, נגזרו 31 חודשי מאסר בפועל ותשלום פיצויים של עשרות אלפי שקלים. מאז, הוגש נגדו כתב אישום נוסף והוא נמלט מישראל לאוקראינה. לאחרונה נקרתה בפני מרקביץ' הזדמנות נדירה בדמותו של חוקר ביחידה מסווגת בימ"ר דרום - קורבקוב.

קורבקוב הצטרף באותה התקופה, לפני כחצי שנה, ליחידה מסווגת שעושה שימוש במערכות מידע שרק מעטים במשטרה יודעים על קיומן. במסגרת עבודתו הוא נחשף לחקירה סודית שעסקה בפרשה המכונה "הולך על המים", שעוסקת בחשדות לעבירות הלבנת הון וחוק המע"מ – שבמרכזה עמדו מרקביץ' ואחרים. חקירת הפרשה התנהלה בחלקה מחוץ לישראל ונחקרה גם על ידי האינטרפול. היא כללה האזנות סתר לגרמן, בין היתר באמצעות טכנולוגיות סודיות, שאליהן נחשף קורבקוב במסגרת עבודתו ביחידה.

עוד בוואלה! NEWS:
"יאללה בלגן, אין לעבור היום": נערים השתוללו וחסמו את התנועה בי-ם. צפו
התפוסה בבתי החולים מלאה - והמתמחים קורסים: "העומס בלתי נתפס"
"לא היה לו לאן לברוח": חקירת רצח הנער בחניון בירושלים נחשפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משרדי מח"ש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנובמבר האחרון יצר קורבקוב קשר עם מרקביץ', השוהה באוקראינה, באמצעות הודעות ווטסאפ. הוא גילה לו על החקירה המתנהלת נגדו והציע לו את שירותיו בתמורה לשוחד כספי שהסתכם ב-120 אלף שקלים. את המוטיבציה שלו לעזור לו הסביר קורבקוב בכך שנקלע "לבעיות בבית" ולקשיים כלכליים. כדי לשכנע את מרקביץ' להסכים לעסקה, קורבקוב נקב בשמו של רכז מודיעין ביחידת להב 433 ואף אמר שהוא עובד בשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי. הוא אף סיפר לו על הטכנולוגיות הסודיות שבהן משתמשת היחידה שבה הוא משרת, וכן שלח לו חומרי חקירה.

מרקביץ', שכאמור, נגדו תלויים חקירות וכתב אישום, הבין כי מדובר בהזדמנות לחזור לישראל. הוא יצר בעצמו קשר עם רכז המודיעין שאת שמו מסר קורבקוב. בהמשך, כשהבין כי בידו להפליל את קורבקוב, הוא חתם על הסכם עם המחלקה לחקירת שוטרים, שלפיו בתמורה לשיתוף הפעולה שלו, ייסגר תיק החקירה נגדו והליך פלילי אחר נגדו יסתיים בלי הרשעה. מרקביץ' הונחה להקליט ולתעד את כל ההתקשרויות בינו לבין קורבקוב – שנעשו כולן באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי ומבלי שהשניים ייפגשו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"העביר מידע וולנטרית ומעבר למה שהתבקש"

לפי כתב האישום, קורבקוב מסר למרקביץ' את שמותיהם של סוכנים משטרתיים, אמצעים טכנולוגים סודיים, מקומות מסתור של עדי מדינה מאובטחים. כמו גם את שמו של אזרח רוסי אמיד המתגורר בישראל החשוד במעורבות ברצח שאירע ברוסיה. חלק מהשמות שהזכיר תוארו על ידיו כ"מקורות שאפשר להשיג מהם כסף". מרקביץ' הודה בפני קורבקוב כי הוא יכול "להתפרנס" מהמידע שהעביר אליו, מבלי שהאחרון יודע כי הראשון משמש למעשה סוכן של מח"ש. קורבקוב לא הכחיש בחקירותיו את דבר קיומו של הקשר בינו לבין מרקביץ', אך טען באמצעות עורכות דינו כי מרקביץ' ניסה להפלילו כדי להימלט מהחקירה המתנהלת נגדו.

הטענות לגבי זהות האדם שהחל בקשר הבעייתי - מנוגדות. קורבקוב טען בדיוני הארכת המעצר שלו כי מרקביץ' היה זה שיזם עמו את הקשר. לטענתו, הוא איים עליו שאם לא יעביר לו מידע הוא יפגע בבני משפחתו. קורבקוב תיאר מסכת רדיפה ואיומים מצד שליחיו של מרקביץ' שהובילה אותו לבצע את המעשים. אך לדברי גורמים המעורים בפרטי הפרשה, קורבקוב לא מסר את המידע כמי שכפאו שד, אלא העביר אותו למרקביץ' באופן וולנטרי ומעבר למה שהתבקש. לדברי הגורמים, קורבקוב נשמע אפילו "צוחק" בשיחות ומנהל אותן באווירה נינוחה.

בדיון שנערך היום בבית המשפט המחוזי בירושלים בשאלת מעצרו של קורבקוב, קבע השופט כרמי מוסק כי "הדרך הקלה שבה בוצעו העבירות לכאורה מלמדת כי גם היום ניתן לבצע אותן". יחד עם זאת, הוא מסר כי יחליט בנוגע למעצרו של קורבקוב עד תום ההליכים רק לאחר קבלת תסקיר שירות מבחן.

עורכות הדין נעמה אלחדד ושני דרי, המייצגות את קורבקוב, מסרו בתגובה: "מצער לראות כיצד במחלקה לחקירות שוטרים נותנים העדפה לאדם בעל עבר פלילי, אשר לגביו התנהלה חקירה סמויה. מדובר באדם בעל אינטרס מובהק להפליל את מרשנו, אשר שיתף פעולה באופן מלא וטען לכל אורך הדרך שמעשיו נעשו תחת מסכת איומים קשה כלפיו וכלפי משפחתו. אנו נמצאים בראשיתו של ההליך. כשיתקבלו חומרי החקירה תימסר תגובה מפורטת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully