וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות מתגברת: נושאת המטוסים הסינית שטה בסמוך לטייוואן

27.12.2016 / 6:10

בצל המתח בין שני הצדדים בעקבות שיחתו של טראמפ עם נשיאת האי הנתון במחלוקת, ספינות קרב סיניות בהובלת כלי השיט הענק ערכו מפגן כוח. סין טענה כי מדובר בתרגיל שגרתי, אך מטייוואן נמסר: "פוקחים עין על המצב"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(משרד החוץ הסיני מתייחס להצבת מתקנים צבאיים בים סין הדרומי, החודש)

חמש ספינות קרב סיניות, בהובלת נושאת המטוסים היחידה של המדינה, נכנסו אתמול (שני) לים סין הדרומי וחלפו בסמוך לטייוואן. המהלך נעשה בצל המתיחות הגוברת בין שני הצדדים, בעקבות שיחתו של נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, עם נשיאת טייוואן, צאי אינג-וון, ודבריו נגד מדיניות "סין אחת" לפיה טייוואן היא חלק מסין.

"ערנות הייתה מאז ומתמיד השיטה הרגילה של שמירה על ביטחון טייוואן", אמר דובר משרד ההגנה של המדינה, צ'ן צ'ונג-צ'י, שסירב לומר אם מטוסי קרב הוזנקו לעבר הספינות או אם נפרסו צוללות. עוד מסר בתגובה כי המשרד ממשיך "לבדוק ולפקוח עין על המצב".

לקריאה נוספת:
סגנו של טראמפ: "השיחה עם נשיאת טייוואן הייתה מתוך נימוסים"
בסין זועמים על דבריו של טראמפ: "הוא חסר מושג כמו ילד"
שתי מדינות לעם אחד: האי המורד שמרגיז את סין ומתקרב לטראמפ

נושאת מטוסים סינית. AP
"שטה בהתאם לחוק הבינלאומי". נושאת המטוסים הסינית/AP

ששת כלי השיט עברו לצד הדרום-מזרחי של איי פרטס, אשר נמצאים בשליטת טייוואן, כ-140 קילומטרים מקו החוף. מבייג'ינג נמסר כי מדובר בתרגיל שגרתי וכי מסלול הספינות הינו במסגרת החוק. "נושאת המטוסים שלנו שטה בהתאם לחופש חוק הניווט והטיס, שנקבע על פי החוק הבינלאומי, ואנו מקווים שכל הצדדים יוכלו לכבד זכות זו של סין", אמרה דוברת משרד החוץ במסיבת עיתונאים.

מנגד, בכיר באופוזיציה בטייוואן ציין כי התרגיל של המשחתת היה איתות של סין לארצות הברית כי היא יכולה לפרוץ את "שרשרת האי הראשון" – אזור הכולל את טייוואן ואת איי ריוקו השייכים ליפן. מחלקת המדינה של ארצות הברית הסבירה אתמול כי עמדתה לא השתנתה מאז יולי, אז אמרה כי היא ממשיכה לפקח על ההתחמשות הצבאית של סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully