וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של טראמפ: "השיחה עם נשיאת טייוואן הייתה מתוך נימוסים"

מייק פנס ניסה להרגיע את הרוחות לאחר שהנשיא הנבחר שוחח עם מנהיגת האי, למורת רוחה של סין. "זאת לא הייתה יותר משיחת נימוסים מצד מנהיגה שנבחרה באופן דמוקרטי"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

סגן נשיא ארצות הברית הנבחר מייק פנס אמר היום (ראשון) כי השיחה של דונלד טראמפ עם נשיאת טייוואן צאי אינג-וון הייתה בסך הכל שיחת נימוסים. בריאיון לרשת NBC ניסה פנס לשכך את הביקורת כלפי הנשיא הנבחר ואת הזעם מצד סין, שאינה מכירה בעצמאותו של האי ורואה בו חלק ממנה.

"זאת לא הייתה יותר משיחת נימוסים מצד מנהיגה שנבחרה באופן דמוקרטי", הסביר סגן הנשיא הנבחר. עד השיחה בין טראמפ לצאי ביום שישי, שום נשיא מכהן או נבחר לא שוחח עם מנהיג טייוואן מאז ריצ'רד ניקסון הסכים ב-1978 לקבל את מדיניות "סין אחת".

בבייג'ינג רואים בכל הכרה שהיא בעצמאותה של טייוואן פגיעה בריבונות שלה, כולל כינויה של צאי נשיאה. בתקשורת הממלכתית בסין הסבירו את הסכמתו של טראמפ לקבל את השיחה חלק מחוסר הניסיון שלו, אך הזהירו כי כל הפרה של מדיניות "סין האחת" תהרוס את היחסים בין סין לארצות הברית.

שר החוץ של סין וונג יי כינה את השיחה "תעלול" של טייוואן והביע מחאה רשמית בפני וושינגטון, ובבית הלבן הדגישו כי לא חל שום שינוי במדיניות כלפי הסוגייה. עם זאת, טראמפ ניסה להדוף את הביקורת ממנו כשכתב בחשבון הטוויטר שלו: ""מעניין לראת כיצד ארצות הברית מוכרת לטייוואן ציוד צבאי בסך מיליארדי דולרים ואילו עליי לדחות שיחה שבה איחלו לי בהצלחה".

לקריאה נוספת על עידן טראמפ
טראמפ שוחח עם נשיאת טייוואן - וגרם למבוכה דיפלומטית מול סין
מפלגת הירוקים בארה"ב משכה העתירה לספירת קולות חוזרת בפנסילבניה

נשיאת טייוואן צאי יינג וון משוחחת בטלפון עם דונלד טראמפ, דצמבר 2016. רויטרס
בסין לא מכירים בנשיאותה. מנהיגת טייוואן לפני השיחה עם טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully