וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על ההחלטה נגד ההתנחלויות: "האו"ם הוא מועדון בילויים"

27.12.2016 / 0:43

הנשיא האמריקני הנבחר העביר ביקורת חריפה על הארגון הבינלאומי, ואמר כי אמנם "יש לו פוטנציאל, אך כעת זהו מועדון שנועד להפגיש אנשים, כל כך עצוב". על טענת אובמה כי היה מנצח בבחירות הנוכחיות טען: "אין סיכוי"

צילום: אדריאן הרבשטיין

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ התייחס היום (שלישי) במרומז להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות, וכינה האת הארגון "עצוב". טראמפ כתב בעמוד הטוויטר שלו כי "לאו"ם יש פוטנציאל כל כך גדול, אך בשלב זה מדובר במועדון שנועד להפגיש אנשים בשביל שידברו ויבלו. כל כך עצוב".

זו אינה הפעם הראשונה שהנשיא הנבחר מתייחס לאישור הצעת ההחלטה במועצת הביטחון, ולעובדה שארצות הברית לא הטילה וטו כפי שנהגה לעשות בכל הפעמים שבהם עלתה הצעה דומה בעבר. ביום שישי כתב טראמפ בטוויטר: "בכל הנוגע לאו"ם, הדברים ייראו אחרת ב-20 ביוני".

יום לאחר מכן כתב טראמפ כי אימוץ הצעת ההחלטה צפויה להקשות על הליך השלום, אך הדגיש כי הדבר הפיך לטעמו. "ההפסד הגדול לישראל באו"ם יהפוך את המשא ומתן בדרך לשלום לקשה הרבה יותר", כתב, והוסיף: "חבל מאוד, אבל אנחנו נתקן את זה בכל מקרה"

עוד על החלטת מועצת הביטחון:
נוק אאוט מדומה: הפרק האחרון באופרת הסבון של נתניהו ואובמה
עם משפחה באשדוד: ראש הממשלה היהודי שנענש על ההצבעה באו"ם
לאחר ביטול ביקור ראש ממשלת אוקראינה: השגריר בקייב זומן לשיחה

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ בנאום בסינסינטי שבמדינת אוהיו, 2 בדצמבר 2016. רויטרס
"ההפסד באו"ם יקשה על תהליך השלום". טראמפ/רויטרס

טראמפ אמנם אמר במהלך הקמפין שלו כי יהיה ניטרלי בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני, אך מאז ערך כמה מהלכים שנראה כי נוטים יותר לעמדת הממשלה הישראלית הנוכחית. כך למשל זמן קצר לאחר העברת ההחלטה באו"ם פורסם דבר מינויו של ג'ייסון גרינבלט, בוגר ישיבה בגוש עציון, למנהל תהליכי המשא ומתן הבינלאומיים, בהם המשא ומתן הישראלי-פלסטיני. כמו כן, לשגריר ארצות הברית בישראל מונה דיוויד פרידמן, שהביע תמיכה בהתנחלויות ובהעברת השגרירות לירושלים.

בתוך כך, טראמפ התייחס היום בטוויטר גם לריאיון שנערך עם הנשיא היוצא ברק אובמה, שבו אמר כי הוא סבור שהיה זוכה בקדנציה נוספת אם היה יכול להתמודד שוב בבחירות. "הנשיא אובמה אמר כי הוא חושב שהוא היה מנצח אותי", כתב טראמפ. "הוא צריך להגיד את זה, אך אני אומר – אין סיכוי". הנשיא הנבחר מנה כמה סיבות שבגינן לטענתו העם האמריקני לא היה תומך שוב באובמה, ובהן התעסוקה, צמיחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ותכנית הבריאות המכונה "אובמה-קר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully