וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ביטול ביקור ראש ממשלת אוקראינה: השגריר בקייב זומן לשיחה

בקייב הגיבו להחלטת נתניהו לבטל את ביקורו של מקבילו האוקראיני בישראל בעקבות תמיכת מדינתו בהחלטה נגד ההתנחלויות באו"ם. ראש הממשלה: "היחסים ישתפרו, בעולם מעריכים מדינות חזקות"

צילום: אבי כהן, יותם רונן ורוני כנפו. עריכת וידאו: ניר חן.

שגריר ישראל באוקראינה, אלי בלוצרקובסקי, זומן היום (שני) לשיחת הבהרה במשרד החוץ בקייב. זאת, בעקבות החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את ביקורו של מקבילו האוקראיני, ולודימיר גרויסמן, לאחר שמדינתו תמכה בהצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם.

ביטול ביקורו של גרויסמן הוא חלק משורה של צעדי תגובה שמנהיג נתניהו להחלטה שהתקבלה. בין היתר, הוא ערך שיחת נזיפה לשגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו, החזיר את השגרירים מניו זילנד וסנגל להתייעצויות והורה על שיחות בירור עם כל השגרירים הזרים בישראל מטעם המדינות החברות במועצת הביטחון.

עוד בנושא:
אחרי ביטול ביקור רה"מ, קייב עונה לישראל: "המשבר במזה"ת עמוק ביותר"
אחרי החלטת האו"ם: יש עתיד דורשת לזמן את נתניהו לוועדת חוץ וביטחון
מחכים לטראמפ: כל הצעות החוק של הימין לסיפוח יהודה ושומרון

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס לפיתוח הצפון במעלות תרשיחא, 26 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
"לא מגישים את הלחי השנייה". נתניהו, היום/אדריאן הרבשטיין

נתניהו התייחס לדברים היום בכנס הצגת התכנית לפיתוח הצפון, שהתקיים במעלות, ואמר: "זו תגובה טבעית של עם בריא, שמבהיר לעולם שמה שנעשה באו"ם לא מקובל עליו. ‏‎נמשיך להגן על מדינתנו ועל ארצנו. די לגלותיות הזו, אין שום תבונה מדינית בהתרפסות". לדבריו, "היחסים שלנו מול מדינות העולם רק ישתפרו, כי הן מכבדות מדינות חזקות שנלחמות על שלהן".

הוא הוסיף: "ישראל היא מדינה עם גאווה לאומית ואנחנו לא מגישים את הלחי השנייה. יש חשיבות לתגובה שלנו, זו תגובה מושכלת. אין תחליף לתגובה נחושה, כי היא יוצרת את הבסיס להמשך. לתאר את התגובה שלנו במלחמת עולם זה מגוחך". גם שר האוצר משה כחלון נכח בטקס, והתייחס לסוגיית כלכלת הצפון. "אנחנו דוחפים לפה חברות ומפעלים עם שכר גבוה כדי למשוך אוכלוסייה חזקה לגליל", אמר.

שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר גינה גם הוא את החלטת האו"ם בריאיון לרשת CNN. "יש לנו ראיות שארצות הברית עמדה מאחורי מתקפת האו"ם נגד ישראל, ונציג אותן לממשל החדש בראשות דונלד טראמפ". הוא הוסיף כי "הסיבה שהשגריר היחיד שנתניהו נפגש איתו הוא השגריר האמריקני היא משום שזו המדינה היחידה שאנו מצפים ממנה שתעמוד לצדנו באו"ם. זה סיפור ישן שהאו"ם תוקף את ישראל, אבל השערורייה היא שארצות הברית למעשה עומדת מאחורי המתקפה הזאת".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
וולודימיר גרויסמן, ראש ממשלת אוקראינה הנבחר, אפריל 2016. רויטרס
היה אמור לבקר בישראל ביום רביעי. גרויסמן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully