וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות השריפה: רישיון העסק של בז"ן לא יוארך

26.12.2016 / 23:29

יום לאחר השריפה בבתי הזיקוק במפרץ חיפה, הודיעה העירייה כי רישיון העסק של בז"ן ושל מפעלים נוספים המחזיקים מכלי אחסון דלק לא יחודשו לפני קבלת חוות דעת מעודכנת משירותי הכבאות. מנכ"ל החברה לאולפן וואלה! NEWS: "לא בטוח שניתן להעתיק את המתחם"

צילום: שלמי גבאי, עריכה: ניר חן.

עיריית חיפה החליטה היום (שני) שלא להאריך את רישיון העסק של בז"ן ושל מפעלים נוספים המחזיקים מכלי אחסון דלק במפרץ חיפה, עד לקבלת חוות דעת מעודכנת משירותי הכבאות. לאור החלטה זו, בז"ן פועלת כעת ללא רישיון עסק בתוקף. רק הבוקר הושגה שליטה מלאה על האש שפרצה אתמול בבתי הזיקוק. חקירת נסיבות השריפה במכל הדלק נמשכת, ומתחזקת ההשערה כי כשל טכני וטעות אנוש במהלך עבודות תחזוקה במכל גרמו לדליקה.

מנכ"ל בז"ן אבנר מימון אמר היום לאולפן וואלה! NEWS כי גורמים רבים יכלו להוביל לשריפה, "טכנולוגי, אנושי, מכל כזה גדול לא נדלק סתם כך ואנחנו נבדוק ונגיע למסקנות. זה עוד מוקדם לנסות ולהעלות הסתברויות". הוא הוסיף כי "היה חשש כל הזמן למכל סמוך שהיה במרחק של מטרים ספורים מהמכל שבער ואנחנו השקענו מאמצים רבים בלקרר אותו ולגרום לכך שהסביבה מעבר למכל שבער תהיה בטוחה".

עוד בנושא:
"אמרו שאין זיהום, אבל הציבור לא מטומטם": בחיפה דורשים תשובות
בעיות לעוברים, אובדן זיכרון וסרטן ודאי: שריפה בבתי הזיקוק - הסכנות
"אנחנו יושבים על חבית נפץ": זעם בחיפה אחרי האש בבתי הזיקוק

שריפה שהתחדשה בבית זיקוק במפרץ חיפה, 25 בדצבמר 2016. ערן גילווארג
"נשמח לשתף פעולה עם כל בדיקה". השריפה בבתי הזיקוק, אתמול/ערן גילווארג

לדברי מימון, "יש לי המון אמפתיה לתושבים מסביבנו ולכן החשיבות שבשקיפות שאנחנו מגלים, אבל לגרום לבהלה זה משהו שהוא פחות רצוי". לדבריו, "בז"ן נמצאת במקום שאי אפשר אולי להעתיק אותה. אנחנו נשמח לשתף פעולה עם כל בדיקה, אבל קומפלקס כזה ענק שמכיל עשרות של מכלים, להעתיק אותם, זה נשמע לא ריאלי כשאפילו מכל אחד של אמוניה שהוא שלנו, לא מצליחים להעתיק במשך 20 שנה. גם אם כן יחשבו להעתיק מדובר בפרויקט לאומי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שריפה בבית זיקוק בחיפה, 25 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
הארגונים הירוקים דורשים לסגור את המפעל. שריפה בבתי הזיקוק, אתמול/ערן גילווארג

ביום שאחרי השריפה מתחזקת תחושת הזעם בקרב פעילי סביבה ותושבי חיפה. לטענתם, המקרה החמור חייב להביא לשינוי המיוחל, שיוביל לטיפול עמוק במתחם בתי הזיקוק. רבות מההאשמות מפנים הפעילים לעבר המשרד להגנת הסביבה. אמש אף התארגנה הפגנה ספונטנית של ארגון "מגמה ירוקה", במושבה הגרמנית, בהשתתפות עשרות פעילים.

כעת דורשים הארגונים הירוקים מהמשרד להגנת הסביבה "לסגור את המפעל, שנגדו תלויים שישה כתבי אישום בגין עבירות סביבה, ולערוך בדק בית לגבי נהלי חירום וזיהום שבשגרה. אנו קוראים לוועדה הארצית לתכנון ובנייה לא לאפשר את הרחבת מפעל בזן על חשבון הציבור".

הפגנת בחיפה על המפעלים המזהמים במפרץ חיפה. 26 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
"יש לי המון אמפתיה לתושבים". הפגנת תושבים בחיפה, אתמול/ערן גילווארג

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, העביר אתמול מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לעצור את הרחבת בתי הזיקוק ובמקביל להוציא מידית ממפרץ חיפה את מכל האמוניה. ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי דרש להקים ועדת חקירה בראשות שופט בדימוס ונציג של משרד מבקר המדינה, שתבדוק את מקורות הזיהום מבתי הזיקוק ואת העתקת המפעלים מהאזור.

גם הדיון במפגעים נוספים הסמוכים לריכוזי אוכלוסייה במפרץ חיפה עולים לדיון נוכח השריפה. אחד מהם הוא מתחם תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה), חוות מכלי דלק הצמודה לקריית חיים. שלמה אברמוביץ', תושב האזור אמר: "דמיינו את אותה שריפה, אותו מכל דלק, אבל בתש"ן. המתחם נמצא מאה מטר מבתים ומבתי ספר, ללא מערכות כיבוי אוטומטיות לצינון מכלי הגז בבתים ובמוסדות החינוך. תש"ן חייבת לצאת מלב השכונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully