וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף שעקב אחרי עובדיו והודח: מנכ"ל קק"ל מונה למנכ"ל הביטוח הלאומי

27.12.2016 / 0:25

השר חיים כץ הודיע על מינוי מאיר שפיגלר שפוטר מקק"ל לאחר שנחשף בוואלה! NEWS כי שכר חוקרים פרטיים שעקבו אחרי עובדים בארגון. יו"ר ועד העובדים בקק"ל: "פשוט הזוי"

ספק 500

(בווידאו: עובדי קק"ל דורשים את פיטורי המנכ"ל בעקבות ראיות למעקב חוקרים, בספטמבר)

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, הודיע אתמול (שני) על מינויו של מנכ"ל קק"ל לשעבר מאיר שפיגלר למנכ"ל הביטוח הלאומי. שפילגר, בן 58, הודח לאחרונה מתפקידו בקק"ל לאחר שנחשף בוואלה! NEWS כי הוא שכר את שירותיהם של חוקרים פרטיים כדי לעקוב אחרי עובדיו. בנוסף, בארגון עלו טענות כי שפיגלר התעמר בעובדיו.

דוחות שהגיעו לידי וואלה! NEWS, הראו כיצד שכר שפיגלר את שירותיה של חברת "שירותי מידע לישראל", ובהם פורטו מעשיהם של עובדים מיציאתם ממקום העבודה ועד לחזרה אליה. המעקב התבצע בשישה מועדים שונים בשנתיים האחרונות. לאחר הפרסום זומן שפיגלר לשימוע לפני פיטורים בפני דירקטוריון קק"ל שהחליט על הקמת ועדת בדיקה, שקבעה כי הוא יפוטר.

עוד בוואלה! NEWS:
שבוע לאחר שדליה נרצחה בברלין: רמי שנפצע קשה עדיין מורדם
מחר סוער: שלג בחרמון, גשם במרכז - ושיטפונות בדרום
ח"כ רוזין: "טיסות של עוזרות עם ח"כים - פתח להטרדות מיניות"

מאיר שפיגלר מנכ"ל קק"ל ומשה כחלון שר האוצר. דוברות משרד האוצר, ספק 500
שפיגלר/ספק 500, דוברות משרד האוצר

יו"ר ועד העובדים בקק"ל, ישראל גולדשטין, סיפר כי הופתע מהמינוי. "אנחנו רפובליקת בננות אם אנחנו נותנים לאדם כזה להיות אחראי על הביטוח הלאומי. מדובר בעסקן רציני ושליח פוליטי שכל עיסוקו הוא בחישות פוליטיות ולא עיסוק מקצועי. אחרי שמדיחים מנכ"ל ובעל השפעה ממנים אדם שלכאורה יש עליו דוח מבקר המדינה? זה פשוט הזוי", אמר.

עוד לפני שקיבל השר כץ את ההחלטה, הוא התלבט בין כמה מועמדים שעליהם המליצה ועדת האיתור בראשות פרופ' רוני גמזו. בין המועמדים היו המשנה למנכ"ל במשרד העבודה והרווחה, מיכל צוק, ומוטי אלישע סגן החשבת הכללית במשרד האוצר. כעת מינויו של שפיגלר יובא לאישור ועדת גילאור, הבודקת מינויים בחברות ממשלתיות.

הקלטה: שירות טלפוני למייצגים בביטוח הלאומי מסרב לתת מידע לעו"ד. מערכת וואלה! NEWS
מינויו של שפיגלר יובא לאישור ועדת גילאור/מערכת וואלה! NEWS

על פי לשכת שר הרווחה, תנאי הסף והכישורים שנדרשו לבחינת ההתאמה לתפקיד היו תואר אקדמי, רצוי תואר שני, באחד המקצועות: כלכלה, מנהל עסקים, משפטים, ראיית חשבון, מנהל ציבורי, הנדסה או תואר אקדמי אחר, או לחילופין השלמת לימודי השכלה גבוהה אחרת בתחומי ניהול; שמונה שנות ניסיון ניהולי כללי, מתוכם חמש שנות ניסיון ניהולי בכיר; ניסיון בניהול מערכת ארגונית בהיקף משמעותי; ניסיון בעבודה מול גופים ציבוריים ו/או מול משרדי ממשלה, כאשר ידע והבנה בנושאי ביטחון סוציאלי ושירותים חברתיים נחשבים בגדר "רצוי".

השר כץ מסר כי "שלושת המועמדים היו ראויים ביותר. הבהרתי במהלך הפגישות עמם כי מהות התפקיד היא להמשיך ולהעצים מהלכים שקידמתי יחד עם שלמה מור יוסף, להנגשת הביטוח הלאומי לאזרחי ישראל וסיוע מיטבי במימוש זכויותיהם".

(עדכון ראשון: 21:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully