וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוח שחשף: מנכ"ל קק"ל שכר חוקרים פרטיים כדי לעקוב אחר עובדיו

22.9.2016 / 10:08

בדוח שהגיע לידי וואלה! NEWS מפורט סדר היום של העובד, אחרי מעקב של שנתיים, ועובדים נוספים טענו כי הם נתונים למעקב. ועד העובדים דרש את פיטורי המנכ"ל מאיר שפיגלר: "נשבר האמון"

ספק 500

מנכ"ל קרן קיימת לישראל (קק"ל), מאיר שפיגלר, שכר את שירותיהם של חוקרים פרטיים כדי לעקוב אחר עובדים בארגון – כך עולה מדוח מעקב של חברת "שירותי מידע לישראל", שהוזמן על ידי שפיגל והגיע לידי וואלה! NEWS. בדוח מפורטת הבקשה לברר בנוגע לנוכחות עובד מסוים, תוך איתור פרטים, איתור כתובת מגוריו, מעקב ופיקוח סמוי ופירוט סדר היום שלו.

על פי הדוח, שמפרט את מעשיו של העובד מיציאתו מביתו ועד חזרתו אליו, המעקב התבצע בשישה מועדים שונים בשנתיים האחרונות. יתרה מכך, עובדים נוספים בארגון התריעו כי הם מודעים למעקב של חוקרים פרטיים אחר סדר היום שלהם ואחר מעשיהם. שלשום (שלישי) דרש ועד העובדים של קק"ל בהודעה רשמית את פיטוריו של המנכ"ל בעקבות גילוי הראיות, ובדרישה לדעת מהיכן הגיע התקציב לשכירת החוקרים הפרטיים, שלא מופיע בספרי הנהלת החשבונות של קק"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
חמישה צעירים ובהם חייל עריק נעצרו בחשד לתקיפה לאומנית בירושלים
20 שנות מאסר לאב החורג שהתחזה ל"מלאך" ואנס את בנותיו
פצצה מתקתקת: תאונות האופניים החשמליים הפכו למכת מדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אי אפשר להתנהל בצורה כזאת, כל העובדים מבוהלים". דוח המעקב/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ההסכם הקיבוצי שנחתם בין הנהלת קק"ל לבין עובדיה, ההנהלה תוכל לפעול באמצעים אחר העובדים הנעדרים מהעבודה רק לאחר התייעצות עם הוועד, אולם עובדי קק"ל טענו כי צעד זה לא נעשה במקרים שנחשפו. יו"ר ועד עובדי קק"ל, ישראל גולדשטיין, הבהיר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "לא נוותר עד שהמנכ"ל יודח מתפקידו". לדבריו, "ועד העובדים לא ייתן יד לעובדים שסרחו, אבל לא יכול להיות שמבצעים מעקבים אחר מספר עובדים, אי אפשר להתנהל בצורה כזאת, כל העובדים מבוהלים".

גולדשטיין הוסיף: "יש לנו מנכ"ל שמבצע מעקבים אחרי עובדים. אני שואל את חטיבת מנהל הכספים מאיפה הכסף לשכור את החוקרים הפרטיים, ואף אחד לא יודע. איפה השקיפות?". יו"ר ועד העובדים עוד סיפר כי "לפני שנתיים הציבו לנו מצלמות נסתרות, והוא התחייב לא לשים מצלמות. נשבר האמון בינינו. אי אפשר להמשיך בצורה הזאת". לסיכום, טען גולדשטיין כי "לא יכול להיות שבארגון כמו קק"ל אין תשובה מאין הגיע הכסף לשכור את החוקרים הפרטיים. יתרה מזו, לכל הוצאה בקק"ל יש ועדת מכרזים, ולא יצא מכרז בנושא שכירת חוקרים פרטים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אף אחד לא יודע מאיפה הכסף. איפה השקיפות?". קטע מחוזה ההעסקה הקיבוצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורך הדין אמיר באשה, המומחה לענייני עבודה, הסביר כי "חוק הגנת הפרטיות קובע איסור מוחלט על פגיעה בפרטיותו של אדם ללא הסכמתו, לרבות בילוש והתחקות אחר אדם וצילומו ברשות היחיד". לדבריו, "באיזון הראוי בין האינטרס הלגיטימי של מעסיקים לעקוב אחרי עובדיהם ולפקח עליהם גם באמצעים אלקטרונים כמו איכון טלפון, לבין זכותו של העובד לפרטיות, עומד גבול מעורפל. כל מקרה צריך להיבחן לגופו, תוך שעל המעסיק לא לחצות את אותו גבול".

קובי מור, סמנכ"ל פיתוח קרקע בקק"ל, אמר בתגובה לטענות כי "אני לא הייתי פועל ככה". לדבריו, "אני ספון במשרדי ועובד, אבל כרגע יש כרגע הרבה אי נוחות ואי שביעות רצון מהצעד של המנכ"ל. אני מקווה שיהיה טוב".

"בוצעו רק בדיקות אודות דיווחי נוכחות בעבודה"

מקק"ל נמסר בתגובה כי "טענות יו"ר ארגון העובדים בדבר חקירות, התעמרות והתעללות בעובדים משוללות כל יסוד עובדתי וגובלות בנבזות המונעת משיקולים זרים ואינטרסים פנימיים, למנוע בכוח ובאיומים תקשורתיים, מהנהלת קק"ל לבצע את המובן מאליו בכל גוף ציבורי נורמטיבי, קרי פיקוח ובקרה בנוגע לדיווחי נוכחות העובדים במקום פרנסתם".

מאיר שפיגלר מנכ"ל קק"ל ומשה כחלון שר האוצר. דוברות משרד האוצר, ספק 500
"הטענות משוללות כל יסוד עובדתי". שפיגלר/ספק 500, דוברות משרד האוצר

"מעולם לא בוצעו חקירות כנגד מי מעובדי קק"ל, אלא בדיקות אודות דיווחי נוכחות בעבודה", נמסר בתגובת ההנהלה. "במקרה דנן מדובר בעובד ותיק, בין מקבלי השכר הגבוה בקק"ל, המדווח דרך קבע באופן ידני על שעות נוספות וכוננויות". עוד נמסר כי "התנהגות ועד העובדים וניסיונו להניא את הנהלת קק"ל מעריכת הבדיקות, כמו גם התנגדותו הנחרצת לחייב את כל עובדי קק"ל בדיווח נוכחות מקוון כנדרש בחוק ובפסיקה כאחד, מחזקת את חובת ההנהלה לנקוט בכל הפעולות המתבקשות לשמירה על טוהר המידות וכללי המנהל התקין".

בנוגע לטענות על מימון החקירות, נמסר מקק"ל כי "מן המפורסמות, שמקור הכספים המנוהלים על ידי קק"ל מגיע מתרומות, ולכן הנהלת קק"ל מתייחסת אליהם ביראת קודש". על פי התגובה, "חבל שארגון עובדי קק"ל אימץ לעצמו גישה השונה בתכלית מחובותיו המוסריות והערכיות כלפי בוחריו, שרובם המוחלט עובדים מסורים, נאמנים וחרוצים ובקיצור מלח הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully