וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ראשון: המל"ט והצוללות שייצר לחמאס המהנדס שחוסל בתוניסיה

לפי דיווח בטלוויזיה התוניסאית, א-זווארי ייצר את כלי השיט והמטוס הבלתי מאוישים בתוך מעבדתו במדינה. בסרטון ניתן לראות מל"ט שנעשה בו לכאורה שימוש במהלך "צוק איתן", ושתי צוללות "שנועדו להכריע את המערכה הימית מול ישראל"

ספק 500

ערוץ טלוויזיה בתוניסיה פרסם היום (שני) תמונות ראשונות של המל"ט והצוללת הבלתי-מאוישת שייצר עבור חמאס מוחמד א-זווארי, מהנדס התעופה שחיסולו יוחס על ידי גורמים שונים למוסד הישראלי. לפי הדיווח, כל התמונות צולמו במעבדה של א-זווארי בתוניסיה.

בסרטון ניתן לראות מל"ט מדגם "אבאביל" שיוצר על ידי א-זווארי עבור חמאס. לפי האדם המציג את הסרטון, מדובר באותו המל"ט שעל פי טענות חמאס צילם תמונות מהקריה בתל אביב במהלך מבצע "צוק איתן".

בהמשך מוצגת "צוללת בצורת טיל בעלת מנוע עוצמתי הנשלטת מרחוק" שייצר א-זווארי, ונועדה "להכרעת המערכה הימית מול האויב הציוני". כמו כן מוצגת צוללת שנייה, גם היא בצורת טיל אך קטנה יותר. בסוף הסרטון ניתן לראות מסוק ללא טייס, שגם אותו ייצר א-זווארי לחמאס.

עוד כתבות בנושא:
חיזבאללה גינה את חיסול המהנדס: "טביעות האצבעות של ישראל על הפשע"
הרשויות בתוניסיה: "ארגון זר אחראי להתנקשות במהנדס המל"טים"
עוד חוליה בשרשרת החיסולים: המכה שהוציאה לאור את התחזקות חמאס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"מנוע עוצמתי". אחת הצוללות שייצר א-זווארי/מערכת וואלה, צילום מסך

ממשלת תוניסיה הכריזה בשבוע שעבר בהודעה רשמית כי "גורמים זרים" היו מעורבים בחיסולו של א-זווארי בעיר ספקס שבדרום המדינה. כמו כן, הממשלה בתוניס מסרה כי היא "תפעל לחשיפת האחראים, בתחומי המדינה ומחוצה לה". ברשת "אל-אחבאריה" דווח כי שר הפנים התוניסאי אל-האדי מג'דוב הציג בישיבת חירום שערכה ממשלת תוניסיה סקירה מקיפה בנוגע לחיסול א-זווארי, שדווח כי היו לו גם קשרים עם חיזבאללה וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ברחבי המזרח התיכון. מג'דוב מסר לשרים כי החקירה בנושא נמצאת בשלב מתקדם מאוד, והוסיף כי יפרסם הודעה לציבור עם סיומה.

גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אישרו לפני כשבוע וחצי כי א-זווארי הוא "אחד המפקדים שפיקחו על תכנית אבאביל" – פרויקט פיתוח המזל"טים של הארגון. "ההתנקשות בא-זווארי היא תקיפת ההתנגדות הפלסטינית וגדודי אל-קסאם, ועל האויב לדעת כי דמו לא נשפך לשווא", נמסר בהודעה, שמאשימה בעקיפין את ישראל ואת המוסד הישראלי. עוד נמסר כי א-זווארי הצטרף לזרוע הצבאית לפני עשור.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"חג מעל תל אביב". דגם המל"ט שייצר א-זווארי/מערכת וואלה, צילום מסך

אחיו של א-זווארי, רדוואן, אמר בריאיון לרשת אל-ג'זירה כי המהנדס פיתח גם צוללות בשליטה מרחוק. ג'יהאד א-סעיד, חבר חמאס, אמר כי א-זווארי היה נתון למעקב צמוד של המוסד מאז עזב לאחרונה את רצועת עזה.

במקביל כלי תקשורת בתוניסיה פרסמו פרטים על פעולת ההתנקשות. לפי הדיווחים, משאית שחנתה מול דירתו של א-זוואדי התקדמה לעבר מכוניתו כדי להסתיר את האירוע. באותו הזמן, יצאו שני בני אדם וירו עשרים כדורים באמצעות שני אקדחים עם משתיקי קול, ושמונה מהם פגעו בגופו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הצוללת הבלתי מאוישת שייצר א-זווארי/מערכת וואלה, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • תונסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully